Alla inlägg den 19 december 2006

Av nonstop - 19 december 2006 23:47

VirrpannaNär jag ick hem igår efter skolan kändes det skönt att jag äntligen fixat klart allt med praktiken. Vandrarhem med dusch och toa på rummet, brevet skickat.. bara att boka biljett kvar.Men på eftermiddagen ringer Irene (klassföreståndaren) och säger att det har ringt en Matilda från Växjö och sagt att hon ska vara handledare till någon som kommer till deras tolkcentral. Jag skulle alltså inte till Kalmar utan till Växjö! *suck* Så nu är det bara att boka av och börja leta annat. "Börja om från början, börja om på nytt.."Har suckat 15 gånger i minuten sedan detta hände och vet inte riktigt vad jag ska ta mig till. Om hon bara var lite mindre förvirrad så kanske såndant här skulle kunna undvikas. Jag blir så trött..Men en sak är jag glad för: Jag får två veckor auskultationspraktik istället för en. Se och lär!

Av nonstop - 19 december 2006 11:22

3 veckor på hemmaplanNu är det jullov! Känns konstigt..Samlades 9 imorse, alla tolkklasser, fick olika uppdragslekar - olika spex vi skulle komma på. Varje klass skulle tex. illustrera någon situation i skolan. Våran klass var då i DSBn och man fick en iblick i vad som kan hända i de olika boxarna, tex. ställa in kameran, fixa håret, ge upp, lyssna om någon annan också taltolkar så man vågar sätta igång, få utbrott på den supertekniska utrustningen som alltid fungerar.. osv. Roligt!!Efter fikat var det lärarnas tur att spexa. De gjorde en egen version av Sagan om ringen där Frodo aka Anna-Sofia skulle rädda teckenspråket. Lena var Gollum i grön skiddräkt, badmössa, diskhanskar och tå-strumpor.. det var det roligaste jag sett på länge!! *lol*Nu måste jag hem och packa färdigt. Jag längtar inte efter att dra den där j*vla väskan ner till tåget.. usch!Känns sorgligt att vi inte kommer träffas på tre veckor. Jag, Josse och Tina hade skitkul igår på julfesten här i skolan. Våra skämt går ju inte att dra hemma.. *internt*Och Jim.. Känns konstigt att inte träffa honom heller. Men han kommer iaf. och säger hej då när han slutar :)Jag hoppas det blir ett bra lov. Synd att Malin jobbar så mycket, hade hoppats på att jag skulle kunna åka dit, men det verkar inte vara någon idé :( De får komma till mig efter nyår istället.Tåget går 17.10 Jag har kommit halvvägs med packningen. Dags att sätta fart. Hej så länge!

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards