Alla inlägg under december 2011

Av nonstop - 28 december 2011 15:57


Jag firade jul hos M & M i Ludvika. Vi var 13 pers som myste tillsammans.

Magnus brorsdöttrar, ~2 och ~4 var helt galna i sin lilla kusin, Ida 10 mån. Det skulle bäras och lekas och kittlas och busas. Ida, som inte har börjat på dagis ännu och inte är van att ha så många runt omkring sig samtidigt var helt skräckslagen i början, men efter ett par timmar började hon vänja sig vid att bli runtburen och pussad på stup i kvarten.

     

       

Det var en väldigt trevlig julafton. Vi tog en promenad efter frukosten, sen var det gröt och skinkmacka till lunch. Glöggfika till Kalle och därefter kom Tomten.

Småtjejerna gjorde klart för oss att dom "inte var rädda.. alls!"

Min moster hade klätt ut sig och var riktigt bra på att spela Tomte :)

När klaparna var öppnade var det julbord. På riktigt! Hur mycket mat som helst. Fullt! I hela köket :)

Långbord med snapsvisor och många skratt. En härlig kväll!


På juldagen åkte jag till Stockholm. Åt middag och firade lilla julafton med pappa och Agneta. Jag fick jättefina och sköna pjamasbyxor, som jag hade önskat mig! Och en massa annat.


Nu i veckan har jag träffat mina härliga vänner. Hunnit med dom flesta trots att dom jobbar!

Vilken dag som helst åker jag tillbaka igen, för att göra i ordning hemma inför nyår.


Ha det!

 

Av nonstop - 6 december 2011 10:12


Igår när jag cyklade hem efter sista uppdraget fick jag några snöflingor i ansiktet. Men det blev inte mycket mer än så. Jag är inte så ledsen för det. Visst!, det är mysigt med snö och det blir ljusare och mer juligt. Men!, jag är glad varje morgon när jag drar upp rullgardinen och ser att det är barmark/cykelväder.

Det är nog inte långt kvar dock. Och jag måste verkligen fixa min cykel! Växeln är sönderslagen och jag har inga vinteerdäck på den. Funderar faktiskt på att kolla om det finns någon bra begagnad vintercykel hos Handlarn.


Carro var och hälsade på förra helgen. Det blev en lugn och skön fredagskväll i soffan framför en film. På lördagen var vi på shoppingrunda och sen kollade vi finalen i Futsal VM i Idrottshuset. Mycket folk. Kul att träffa på gamla bekanta! Satin var tydligen utstället för kvällen, men när vi kom dit så var det 300 m kö, så vi bestämde oss för att gå till Harrys istället. Mycket trevlig kväll!


Förra måndagen var det morfars bergavning. Fin cermoni i Lyvikens kapell. Urnsättning på en gång efteråt. Han ligger nära farmor och farfar i Urnlunden. Det var en solig men kall dag.

När vi tänt ljus och lämnat blommor hos våra nära och allt var klart på kyrkogården var det kaffe och smörgåstårta hemma hos Malin och Magnus.

  Du är saknad  Vila i frid.


Nu i helgen var det Midtown Lindy Hops avslutningsfest i A-huset. Riiiiktigt kul!

Rekordmånga på middagen, härliga Sweet Emma and The Moodswingers spelade och mycket dans. Medelgruppen visade upp vad vi lärt dom under terminens gång. Och så körde jag, Emma och Frida en egen uppvisning, i svartvit utstyrsel, till låten We Cats Will Swing For You. Roligt!

Jag ska höra med tjejerna om det är ok att jag lägger upp videon här.


Till helgen kanske det blir ännu mer dans. Vi funderar på att åka på Ludvikas The Cotton Club's avslutning på lördag. Hoppas vi får ihop ett gäng, det skulle vara kul. Läste att dom ska vara på Café Engeln :)

   

Jag försöker få till tid att plugga till auktorisationen. Ja har ju verkligen inte alls tillräcklig diciplin. Men! Jag satt 6h i fredags och 2h igår. Frågan är hur mycket som har fastnat!?

Vi är ett par stycken på jobbet som ska ses med jämna mellanrum coh plugga lite ihop. Till nästa träff ska vi läsa God Tolksed.


Det har varit grymt mycket jobb på sista tiden (3 mån?!) men nu känns det som att det börjar lugna ner sig. Jag ska vara ledig från 23 dec till 1 jan. Det ska bli sååå skönt! Blir tripp till både Ludvika och Stockholm, som vanligt. Längtar efter att få träffa mina nära och kära!


Lite sugen på att beställa mig en egen julklapp. Macro Close-up set till kameran.. Hmm. Är jag värd det?!?


 

Allmänt · dans · fest · helger · jobb

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards