Alla inlägg under september 2011

Av nonstop - 25 september 2011 11:37


Vilken härlig helg!

Jag och Josse hamnade på Harrys i fredags. Dom hade salsakväll på 3e våningen. Kul! Vi blandade upp det lite genom att hänga på dom andra dansgolven också :)

Träning, fika i solskenet med härligt folk och middag hos S i går kväll.

Och helgen är inte slut ännu.

Idag är det söndag och jag har städat. Nu ska jag iväg och titta lite på en innebandymatch och sen till Ikea.


Längtar till och med lite till imorgon kväll. Då är det dans igen! :)


Have a nice sunday!

 


Av nonstop - 24 september 2011 16:59


Lånar en bild från Symposiet's hemsida:


  Fotograf: Niclas Brunzell 


 

Av nonstop - 21 september 2011 20:47


Jag har fått ett mms men jag vet inte hur man sparar bilden så jag kan föra över den till datorn.. Jag blir tokig!

Det är en bild på mig och HM Drottningen. Jag skakade hand med henne idag!


Jag och D möttes upp på stationen strax efter 6 imorse. Vilket förövrigt är alldeles för tididgt att vara vaken. På tåget till Stockholm åt vi frukost och jag sminkade mig och fixade håret. Med plattång och allt! :)


Väl framme, i Riksdagshuset bytte vi till snyggtolkkläderna och sen hängde vi på Johnny för att testa den tillfälligt uppbyggda "studion" utanför Förstakammarsalen, där Symposiet skulle äga rum.


  "Studion"


Det var en spännande dag. 9 talare. Full speed!

Vi är nöjda, även om vissa var svårtolkade.


Nyfiken på tolkningen? Kolla www.symposium2011.se!

Eller se inslaget från NA.

Känns som att mina kändistolkningar med Paolo Roberto och Johan Rehborg inte känns lika coola längre. Numera står det Tolkat Drottning Silvia i min CV ;)


  Tack till underbara Diana!

Du är grym och jag hade en skitkul dag med dig!




 

Av nonstop - 20 september 2011 19:15


Jag är kär i en jacka!

Kan man vara det?

Jag såg en snygg på Intersport. Provade den och kände mig lite förälskad.

Sen såg jag prislappen. Då gick jag därifrån.

Tre timmar senare ringde jag och lade undan jackan till dagen efter.

Mitt smakråd följde med mig när jag dagen efter skulle träffa skönheten igen. Hon var också såld! Men! Jackhelvetet är lite felsydd vid vänstra fickan, så det ser heeelt muppigt ut.. What the fuck!

Nu kan jag inte släppa jackan, som självklart var den Enda Blåa i storlek 36 i hela Örebro! Nu sitter jag och ringer runt för att försöka få tag i en som är felfri. Kosta vad det kosta vill! Eller?


*Tar en paus för att äta och ringa några till..*


Äntligen fick jag tag på en butik som har jackan och som kan tänka sig skicka den till Örebro. Får besked imorgon hur det blir. Tack för den, televerket!


Nu över till något helt annat.

Jag ska till Stockholm och jobba imorgon. (I know! Det finns Intersportbutiker i Stockholm som säkert har jackan, men jag hinner troligtvis inte springa på stan och dessutom får jag 10% rabatt på Intersport i Örebro. Punkt.)

Det är ett Symposium där bland annat våran enhetschef för Bildtelefoni och HM Drottiningen ska tolkas. Och 8 stycken andra lirare. Jag är nervös!

Jag och Diana var ju på stan och letade kläder till detta, men det var stört omöjligt att hitta den perfekta jag-ska-tolka-drottningen-outfiten, så det får bli det snyggaste vi har hemma :)


Igår var det dans igen. Kursen gick bra, kändes det som. Alla verkade glada och nöjda. Efter lektionen så är det träningsdags för Uppvisningsgruppen. Jag och Björn övade då på aerials (hopp och kast), närmare bestämt Lindy flip. Vi har övat förut och då har det gått sådär, kan man säga. Men igår gick det skitbra! Vi klarade att "komma runt" 2ggr, så nu har vi iaf fått in rätt teknik. Nästa gång ska vi lägga till kraft och då kan det bli så att jag flyger på Lindy Hop vis!


På tal om dans så hittade jag ett klipp från våran avslutning på förra terminen, där Nybörjarmedelgruppen visar upp vad dom lärt sig under terminen.


 

Hoppas vi kan få ihop till en slinga den här terminen också, så Medelgruppen har något att visa upp på avslutningen den 3 dec.



Ikväll har jag inte haft nååånting inplanerat. Det kändes nästan konstigt att åka hem vid 17 och inte veta vad jag skulle göra. Men tiden har ju gått ändå. Nu sitter jag i soffan och slöar framför tv:n.

Imorgon blir det förhoppningsvis Saras Medelpass på Friskis. Vi borde vara hemma runt 16. Frågan är hur trött man är efter dagens äventyr.


 




Av nonstop - 18 september 2011 20:22


Saknar dig, mamma  


Av nonstop - 17 september 2011 12:15


Varför känner jag inte för att blogga?

Kanske för att det är fullt upp från morgon till kväll, hela tiden, varje dag.. Jag är trött!


På söndagkvällen brukar jag titta i almanackan och konstatera att den här veckan bli lite lugnare, jag har bara måndag- och torsdagkväll inbokat. Sen är det plötsligt något varje kväll. Det är roliga saker, det är inte det jag menar.. men jag minns inte när jag hade en hänga-i-soffan-framför-tvn-kväll senast.


Förutom de vanliga jobbuppdragen och det vanliga som ska göras i kontorsarbetesväg ska vi nu också önska schema v 42-49. Det blir säkert jättebra för många när det är klart, men just nu när allt ska önskas, sen justeras, sen korregeras och till sist fastställas så är man ju helt slut av att bara försöka förstå hur man ska önska för verksamheten och gärna privatlivets bästa.


På tal om v. 42. Jag drar till Portugal då! Tjihoooo!

Friskis & Svettis har Training Camp 2 ggr om året, en vecka på våren och en på hösten, vilket jag inte hade en aning om förrän i slutet av sommaren när jag såg reklamen om Portugalresan. Tänkte då att Den vill jag åka på!, men ingen som jag frågade kunde eller hade råd att åka med. Då kände jag ena dagen att jag borde åka själv. För hur ensam kan man vara med 200 andra Friskis:ar? Sen kom jag på att jag kanske får dela rum med värsta snarkaren, inte har någon att äta middag tillsammans med, osv, osv. Då blev jag fegis. Men nu ska två kollegor med och det känns superkul!

Det känns kul för att jag dels inte har varit utomlands på säkert 5 år. Och dels för att det blir ett äventyr att se hur mycket träning jag klarar av!

Vi har ju joggat hela sommaren. Oftast 3km men ibland 5km. I tisdags sprang jag och Emmelie en mil, för andra gången! Det är, som jag skrev i förra inlägget, heeeelt sjukt! Jag förstår knappt själv att jag har gjort det. Att jag kommer runt. På 1:09 dessutom. Helt overkligt med tanke på att jag tyckte att löpning var det tråååkigaste och värsta man kunde utsätta sig för, för bara ett par år sedan.


Vi sprang ju Blodomloppet den 18 augusti. 5,3km med start vid Trängens IP. Vi döpte vårat lag till Run For It. Vad nu it ska stå för?!? Men vi kom inte på ngt bättre. Och då kan man ju sätta upp ett eget it, om man känner för det.

Jag kom ifatt Åsa på sista kilometern och vi gick i mål på 30:59 enligt min app i mobilen. Jäkligt bra tid, om jag får säga det själv!

  


Dansen har dragit igång igen. Vi hade första lektionen i måndags. Medelgruppen. Hur gick det till? Jag flyttade hit 2008 och hade aldrig dansat Lindy i hela mitt liv (destå mer bugg dock).  Nu är jag Lindylärare och undervisar stans högsta nivå? Shit!

På tal om dans så frågade Lasse om jag ville ställa upp och dansa 2 låtar med honom som uppvisning på en Allsångskväll. Det gjorde vi. Den 17 augusti i Förvi. På Sveriges minsta scen! Men det var superkul och väldigt uppskattat!




Vi var till Skövde här om helgen på den årliga Kräftskivan. Myyycket trevligt. Mycket mat framförallt!

   

 


Jag har börjat simma också. Eller ja.. jag har väl varit dit 3 gånger, men fler än 2 är väl en vana?! På söndag är det dags igen! Känns bra att få stäcka ut och kanske bygga lite axlar och överkropp. Känns som det är blivit mycket benträning av all jogging i sommar.


Den 27 aug var jag, Josse, Camilla och Micke till Nora och gick på marknaden. Superhärligt väder och hur mycket folk som helst!

Jag höll mig nästan från att köpa godis. Det blev lite marknadslakrits bara. Och så köte jag en härva vävtrasor. Det har jag virkat en korg av!

Önskar jag hade köpt mer. I andra färger också!

Fler korgar ska det bli!


Idag blir det en sväng på stan med Lady Di. Vi ska kolla om vi hittar något snyggt och tolkvänligt till på onsdag när vi ska till Stockholm och jobba. Det ryktas om att Drottningen ska tala bland annat :) Då vill man vara snygger!


Ikväll har Åsa och Karin bjudit ut mig på födelsedagsmiddagen jag fick när jag fyllde. Ska bli supermysigt!


Ha en trevlig helg!

 

Av nonstop - 2 september 2011 16:29

Det var länge sen jag skrev. Det har hänt massor sedan sist!


Jag var till Stockholm och träffade The Crew och fick se Jennys nya lägenhet :)

Jag och Björn har börjat planera Medelkursen.

Jag och Emmelie har joggat en mil. Det är helt sjukt! 1 mil.. Det trodde jag aldrig!

Jag har tolkat "ett maraton"-uppdrag tillsammans med Karin och Maria i den otroligt lilla studion på jobbet.


Ja, listan kan göras lång..


Men just nu är jag tydligen i den kända bloggsvackan.. jag orkar inte skriva mer nu heller.


Jag återkommer. Förhoppningsvis med ett glatt humör och roliga nyheter.


Bye!  


Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards