Alla inlägg under april 2006

Av nonstop - 30 april 2006 00:00

Valborg!Vaknade med huvudvärk. *suck* Drack ändå inte så mycket igår.. konstigt!Packade färdigt och åt frukost med pappa. Sen var det dags att åka. 10.30 bussen från pappa. 11.45 tåget från Sthlm C till Leksand.Sov till Borlänge.. skönt! tyvärr tvungen att byta till buss.. men det var smidigt ändå.. Emmelie och Josse hämtade mig. Åkte till Kruth (elevhemmet) och fixade oss. Sen åkte vi (jag, Emmelie och Britta) hem till Emma på Åkerö. Helena, Annette, Jonas och Josse + Emma var redan där. Gillarna var tända och efter en stund kunde vi börja grilla. När vi hade ätit vårat grillade kött började vi spela öl-spelet. Aldrig gjort det förut! roligt faktiskt.. Dock hade jag vin och cider istälet för öl. Blev rund under fötterna ganska snabbt.När vi hade tröttnat på det dansade vi lite på Emmas 'dansgolv'. Och så kom Julia.Vid 22 började vi säga att vi skulle gå in till stan.. Vid 23 kom vi iväg. Ingen kö utanför Lucky House.. bara att gå in! Nice!Dansade, drack två turkisk peppar-shots, rökte lite.. *dum i huvudet* och hade allmänt trevligt!fick veta att det gick en buss från Brandmannen kl. 2. Jag, Jim, Josse och Petter skyndade oss dit och hann precis med bussen.. som var gratis! :)Väl hemma igen satt vi på andra våningen och snackade och drack vatten.Pasi ville ta en bild på när jag och Jim pussades.. *klick*Gav upp vid 4.30 och kom kanske i säng vid 5. Usch!Bilder från förfestenBild 1: Jag och Josse. Öl-spelet "Bryt arm med spelaren till vänster om dig"Bild 2: Emma och Annette

Av nonstop - 29 april 2006 18:05

Pappa firar 60 årIdag har vi haft öppet hur för pappa. Fixade mycket i lokalen igår och det sista idag före 14.Allting gick jättebra. De första gästerna kom vid 15. Vid 18 var det fullt hus. Alla åt och drack och hade trevligt.Vid 21 smet och kusin Malin till festen i Brandbergen som jag/vi var inbjudna till... trevligt! Åkte tillbaka till pappas fest vid 24. Då hade alla fått i sig för mycket. Mina mostrar och deras respektive tyckte att det var dags att röra sig och då gick de andra också.Pappa tänkte ställa sig och diska, men jag drog med honom hem istället.. "Det där står kvar imorgon.. det är väl bättre att sova nu", sa jag till honom. Han var tvugen att plocka ihop lite, men han gick med på att diska imorgon istället.Festen i Brandbergen var hemma hos Peter från Willys. Det var typ bara Willys-folk där också + Martina, Robin, Carro, Tessan och Jenny. Malin var nykte och körde. Jag drack lite grand. Mysigt hemmafest! Peter är charmig på något vis.. det hjälpte också :)Lägger in en bild från pappas fest:

Av nonstop - 28 april 2006 23:57

Regn.. dugg.. regn.. Vilka killar det finns.. Ibland förstår jag inte riktigt..Stod och väntade på tågstationen idag för att åka in och möta Bea i stan. Eftersom det duggade ute tyckte jag det var skönast att vänta inne. NÄr jag står där i mina egna tankar hör jag att någon säger något till vänster om mig.. Jag bryr mig först inte, men kommer sedan på att det kanske var till mig. Kollar ditåt och ser en kille som står och tittar på mig. Jag tittar på honom med ansiktsuttrycket 'pratar du med mig?'. Killen, som inte skulle komma med på sveriges fyrahundratusen snyggaste killar-lista, repeterar då "Värst vad sexig du är!" och tittar mig rakt i ögonen.. Chockad som jag är så vet jag inte riktigt hur jag ska tackla situationen. Det är inte varje dag man hör något sådant... (mitt på blanka dan.. nykter..). Jag sa "tack" i låg ton och tittade bort omedelbart. 'Vad gör jag nu? Jag vill gå härifrån!', tänkte jag och tyckte hela situationen var pinsam. Efter några sekunder bestämmer jag mig för att gå ut på perrongen och vänta istället. Går en bit eftersom jag redan planerat att sätta mig i tredje vagnen.Jag skriver ett sms till Josse & Em och berättar om min upplevelse.När tåget kommit in och jag ska hoppa på.. vem tror du kliver på bakom mig med ett stort leende? Ja! Killen! Jag snor, som tur är, den sista sittplatsen vilket gör att han ställer sig bakom mig. Jag dyker ner i min bok och försöker glömma allt som just har hänt.. Då får jag ett sms från Josse där hon frågar om han är full..Det läskiga är att.. jag tror inte han var det. Ganska modigt att våga säga det till nån man fått syn på på tågstationen för 5 sekunder sedan..Jag kom i alla fall in till stan.. fick vänta på Bea utanför konsum på T-centralen. Spännande att titta på alla mäniniskor. Det var lite kaos ett tag. Alla verkar ha remsor att åka på just nu. Det var typ en mil lång kö till luckorna vid tunnelbanespärren.Bea kom till slut. Vi tog en sväng på stan. Hon köpte söta glas med grodor på :)Sedan åkte vi hem till henne (förta gången jag var där) och lagade mat. Lyxmiddag: Fläskfilé, ris och Extra kryddig bea. *mums*Hyrde I Hennes Skor som vi såg tillsammans med två av hennes klasskompisar. Helt ok!Nu är jag hemma hos far igen och det är dags för sängen. Imorgon är det jobb som gäller. Ta emot folk på pappas 'öppet hus'-kalas. Gärna vara trevlig och prata med gästerna också.. Rapporterar imorgon kväll hur det gått.God natt!

Av nonstop - 27 april 2006 22:54

UndringIdag har jag funderat på varför de ej spelar Magnus Bäcklunds låt från Melodifestivalen på radion. Jag menar.. Linda Bengtzings 'Jag ljuger så bra' fick färre poäng än vad han fick och de spelar hennes låt flera gånger i timmen.Jag tycker de ska spela Magnus låt lika ofta som Lindas låt! Tycker den var skitbra.. även om jag inte för tillfället kommer på vad den heter.Rock on!

Av nonstop - 27 april 2006 21:51

Sex and the City 00.05Var och fikade med tjejerna i centrum. "Det börjar bli lite av en tradition", som någon så fint sa.Inte för att jag är hemma i Sthlm så värst ofta på torsdagar.. men OM jag är det vet jag att det är fika vid 17.15 :) Tog också, som vi burkar, en rundtur i affärerna när vi fikat färdigt. Idag var mitt mål Kicks. Där införskaffade jag Scholls "Party feet", gelekuddar man har i finskorna. Verkar skönt.. men vi får se hur det går. Jag har ett par vita billi be som jag aldrig har använt. Köpte dem i Helsingborg på semestern förra sommaren.Kanske ska försöka gå in dom till bröllopen i sommar. Kan man ha vita skor till brun klänning med turkosa blommor på?American Pie på Ztv just nu!

Av nonstop - 27 april 2006 15:49

TeckenspråkKollade teckenwebben och hittade detta:http://www.teckenwebben.se/?pid=14&aid=268&offset=10Jerome utklädd till Luuk går och frågar när SDR bildades och vem den första var som fick Kruth-priset.. jag såg några kända ansikten :)SDRs hemsida:www.sdrf.se

Av nonstop - 27 april 2006 14:11

SoligtVad ska man göra med sitt liv?Jag har ingen aning om vad jag vill bli när jag blir stor. Om jag nu kommer in på tolkutbildningen.. ska jag tacka Nej då för att jag inte vet vad jag vill? eller ska jag blrja där för att sedan kanske upptäcka att tolkyrket inte är något för mig.. då har jag använt alla studieår som CSN lånar ut pengar. Då får jag inte låna mer om jag vill plugga någonting annat.Jag tycker det här är skitjobbigt, rent ut sagt.De flesta i min omgivning vet precis vad de vill göra med sina liv.. jag vill ingenting.Om jag istället skulle jobba ett år, för att försöka komma på vad jag vill, då har jag tappat teckenspråket om jag kommmer på att jag vill bli tolk, då är det kört!Och jag är rädd för att jag blir kvar om jag får ett jobb.. för då känns det säkert trist att plugga ingen, när man tjänar pengar. Så har det blivit för de kompisar som började jobba efter gymnasiet. De har inte börjat plugga vidare Än.Idag har jag i alla fall skrivit en ansökan till Etos. Pappas tjej sa att de sökte sommarpersonal. Om jag inte får några timmar på intersport så kan det ju alltid vara bra att ha något i reserv. Dock fungerar inte skrivarj*veln som den ska så jag får inte ut papprena. *suck*Hörs senare!

Av nonstop - 26 april 2006 23:35

B.H Tänker på dig!Vad gör du nu?Jag känner att jag ibland är som duVad tänker du på för nått?Jag är glad för de egenskaper jag har fåttSer du mig?Jag drömmer om digVäntar du på mig i det blå?Jag längtar efter kramarna.. jag aldrig kan fåEn dikt från mitt hjärta

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
April 2006 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards