Alla inlägg under oktober 2007

Av nonstop - 31 oktober 2007 00:04


*skrattar*

Seriöst!!


Part 1

P: Jeff Dunham.. dot com

Jefa-fa.. Dunham.. dot com!


P: What the hell was that?

J: What was what?

P: What did you just do?

J: I didn't do anything..

P: you just picked your nose.. Did you see that? Oh My God! 



Part 2

P: Your wife is home alone.. allooot!

J: So

P: Well.. she's not exactly bad-lookin'! She's HOT!


Part 3

P: "So, where is your green-card?"

JJ: "It's in my other steek"

P: "Did you know he had another stick?"

J: "I had no idea"

Av nonstop - 29 oktober 2007 10:29

Vad har hänt sedan sist?


Jag var ju hemma i Stockholm förra helgen också.. då var det tjejmiddag och fest hos Jenny. Jättetrevlig kväll! God mat, mycket snack, skratt och dans.

Den här helgen var vi hos Carro. På dan var vi och handlade och sen lagade vi mat lagom till dom andra (Martina, Jess och Jenny) kom vid halv sju.  Det blev också en väldigt lyckad kväll. Jag och Carro funderade på att kolla O'Learys, men det blev aldrig så. Lika bra det :)


Igår var jag till stan och träffade Cissi. Kollade i affärer, lunchade, kollade ännu mer i affärer och hamnade sen på ett café där vi satt i säkert 2-3h och bara snackade.

Som vanligt får jag egentligen inte spendera så mycket pengar.. men vad gör man när man hittar billiga mörka jeans som sitter som en smäck? OCH fina linnen för 79kr ? Jag handlade så klart :)


Nästa helg är det All helgona helgen. Så i slutet på veckan vill jag till kyrkogården. Det är alltid så fint den helgen eftersom det är så många som tänder ljus just då. Det är dock alltid kaos när man kommer med bil eftersom alla andra också åker bil.. tur att det finns personal som dirigerar.

Men eftersom jag ska åka upp på lördag så får vi nog åka på fredag på dan, så vi kanske slipper det värsta kaoset. *saknar mamma*


På fredagkväll är Real-festen, Robins lags årsfest.. och på lördag är det halloweenfest i Härnta. Jag vill gå på båda men det känns inte så lockande att åka tåg tidigt på lördag (möjligtvis bakis) och sen festa dan efter igen. Men så får det bli!

Jag har fått hundra pikar från Martina och Robin, att "Henke är ju där.." Alvarligt, lägg ner! :) Bara för att jag tyckte han var söt och hade fin rumpa tänker jag inte hoppa på honom och försöka få honom att gifta sig med mig.. haha.. ni är för roliga!

Hur som helst så hoppas jag att båda festerna blir roliga!

  

Jag orkar inte skriva mer..
Jag återkommer :)




Av nonstop - 19 oktober 2007 16:52

Lite om allt..


Nu var det länge sedan jag skrev känns det som. Jag tänkte skriva i början på veckan, men jag hann liksom inte.

Förra helgen var i alla fall Emmelie och Emma på besök i Härnta :) Det var skitkul! Dom kom sent på fredagkvällen så jag och Josse hann käka middag hos henne och sen se film hos mig innan dom dök upp.

På lördagen var målet Sundsvall city så klockan ringde tidigt. Alla kom hem med minst varsin påse så jag tar det som en bra shoppingtur och trevligt hade vi! Middag hos mig på kvällen och sedan bara nostalgisnack och mycket skratt. Skönt att bara umgås för en gångs skull. Det är mycket värt att slippa vara bakis på söndagen :)

Vi tog en fika på Rutiga Duken och sedan hjälpte tjejerna att tona både mitt och Josses hår innan dom var tvugna att åka hem till Leksand igen. (Så nu har jag mörkbrunt underhår igen, som på bilden-- >).

Vi försökte också luska ut hur jag skulle se ut i mörkt hår. Emma ställde sig bakom mig och så höll vi hennes hår rut mitt ansikte. Det såg faktiskt bra ut. Possitivt överraskad faktiskt. Vi får väl se om jag vågar prova någon gång.


På måndag är det Handledarträff. Åker till Uppsala och ska träffa Kerstin kl. 9.30 Det blir spännande. Åker tillbaka till Härnösand på eftermiddagen så jag hinner vara med på Engelskan på kvällen.


Nu är jag hos pappa i Sthlm. Borde egentligen läsa min bok, men istället sitter jag vid datorn, fy!

Jenny skulle höra av sig när hon sluta, får vi se om vi hittar på ngt ikv.
Imorgon ska vi (jag, Jenny, Jessica, Martina och Carro) äta tillsammans hos Yen och sen kanske gå ut. Jag och Jenny har varit jättesugna på att dansa.. Martina också tror jag.. men nu känner jag att ekonomin egentligen inte tillåter det och att jag inte mår så bra som jag trodde jag skulle göra. Snorar fortfarande och har ont i huvudet.. men det går nog över.


Skriver mer efter helgen..

Ha det!

Av nonstop - 7 oktober 2007 14:09

Tjejmiddag mm.


Förlåt om jag tjatar, men fan vad tiden går fort!

Men det possitiva är att jag mår mycket bättre.. känner mig gladare och piggare igen. Och det är inte fy skam!


Förra helgen var jag i Stockholm. Sanna skulle köra ner, så jag, Josefine och Mohammed åkte med.

På fredagen träffade jag mina tjejor.

På lördagen var det fotbolls match (DSM) på Zinkensdamm, så jag mötte upp Sanna vid ett och såg tjejernas match. Sen orkade vi inte stå i regnet och kylan mer så vi lunchade och tog en sväng på stan.

På kvällen var jag bjuden på lite förfest hos Stina och Camilla. Var till Dövas Hus på pubkväll och träffade massa folk innan vi gick vidare till Patricia.

Där stötte jag på Johan B.. Det var inte igår! (Sist så sprang jag och Cissi på honom och Erik i Kungshallen.. hehe) Han var iaf. där med tre kompisar och dom var inte sena på att följa med till dansgolvet och skaka rumpa. Helkul kväll som nästan slutade med att jag skulle följa med hem till Magnus och dela soffa med Johan. Det slutade istället med att jag åkte taxi med Kalle hem till Handen. :) Skitkul kväll/morgon!

På söndagen tog jag och Carro en fika innan jag drog mig in till Zinken för att möta upp Sanna. Efter prisutdelningen så drog vi hemmåt igen.

Supermysig helg som tyvärr gick alldeles för fort..


Veckan har varit helt tokig. Vi fick en svenskauppgift som jag har försökt göra varje dag, men varje dag gett upp för att den är så svår.. Vet inte hur det här ska gå!

Torsdag och fredag tolkade vi föreläsningar som var på skolan. Filmade (allt utom den som jag tyckte gick bra och var nöjd med.. typiskt!) och ska nu till veckan analysera.


Den här helgen trodde jag att jag inte skulle göra ett skit.. för på torsdag eftermiddag hade jag ännu inga planer.

Fick dock sedan en inbjudan till tjejmiddag hos Maria på lördagkvällen och efter det ett jobberbjudande vilket jag självklart tackde ja till. Så i fredags hade jag myskväll hemma med popcorn och Idol..

I går var jag med Sanna och jobbade på Ikea och var sedan på tjejmiddagen på kvällen. Skittrevligt! Det var jag, Tove, Sara (T's lillasyster), Vanessa och så självklart Maria. Trerätters middag och vin, hihi :)

När vinet var slut gick vi till O'Learys. Dansade och hade jättetrevligt!

Det som var lite pinsamt var att Roger jobbade och visade (tyckte jag) att han tyckte det var jobbigt att prata med mig... och att Jim kom förbi en snabbis och jag typ inte visste hur jag skulle bete mig.. men jag överlevde den kvällen också.
Så jobbigt när man tänker att man ska göra en sak men sedan gör precis tvärt om..


Veckan som kommer blir inte rolig!

Svenska ska in på tisdag, boken ska redovisas på onsdag. En till bok ska påbörjas och skrivas recension på.. Uppföljning av tolkningarna från tors och fre, individuella samtal.. *pust* Hur mycket som helst.

Det jag hoppas på och ser fram emot är att Emmelie och Emma (förhoppningsvis) kommer hit nästa helg! :D Kul kul!


Nu måste jag sätta igång med svenskan.. igen!

Bye


Maria och jag (igår kväll)


Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards