Alla inlägg under mars 2010

Av nonstop - 28 mars 2010 19:59

Förkyld?


Börjar känna mig krasslig. Något som inte stämmer i näsa- halspartiet. Irriterande! Men jag låstas att jag är frisk så kanske det inte bryter ut!?!


Igår njöd jag hem ett gäng tjejer på middag och hallonpaj. Efter det tog vi ett glas på Stallyktan. Känns bra att göra ngt trevligt trots att man jobbar.


På tal om jobb så var det tydligen många som kom försent idag. Tänk vad Sommartid kan ställa till det :) Men skönt att den är här!


Jag är ledig till helgen. Blir förmodligen Ludvika och Stockholm. Pratade med Mormor i kväll och hon hade väntat mig länge hörde jag. Ska bli mys att komma dit!


Nu blir det soffan med en kopp te!


Bye

Av nonstop - 26 mars 2010 10:03

Rita och gissa


Idag är det fredag. Idag åker Lotten hem. Jag har varit jätteduktig vad det gäller godiset hela veckan. Twix:en ligger kvar i skåpet! :) I'm proud!

Nu jäklar ska jag hålla mig kvar på sträckbänken. Eller möjligtvis bara äta godis på helgerna.


Igår bjöd jag hem lite folk på spelkväll. Jättetrevligt! Det borde man göra oftare. Många skratt och gott fika blev det!


Föresten så var jag till frissan i tisdags och skulle göra slingor. Passade då också på att klippa lugg. Väldigt ogenomtänkt och spontant. Ovant men blir nog bra när man vant sig. I think I like it!


 


  Ha en trevlig helg!


Av nonstop - 22 mars 2010 22:52

Torken?


Jag är sjukt sugen på godis! Är kombo med Lotten som är här och ska jobba hela veckan. Hon bor hos mig. Riktigt roligt!

Vi ska snart gå och lägga oss och jag har inte stoppat i mig en enda godisbit idag. Det är stort! Och det är bara tack vare Lotten. Ända sedan hon kom har vi pratat om vad vi ska äta i veckan och hon har massa idéer på "bra" mat som inte innehåller så mycket kolhydrater. Det enda jag har tänkt på hela kvällen är mina Twix som ligger i skåpet. Jag ljuger inte om jag säger att jag är sugen på att äta dom nu i smyg medan hon duschar. Men det ska jag absolut inte göra!

Den här veckan kanske Lotten, omedvetet, ser till att jag bli detox:ad och därmed klarar mig utan all denna choklad!?


Inte nog med att jag håller mig ifrån godiset (so far), så är det också härligt att laga middag ihop med någon och ha någon att prata med vid middagsbordet. Ligga och prata om konstiga idéer mitt i natten är inte heller helt fel. Blir nog en annorlunda men väldigt bra vecka! :)


Kram och god natt!

 

Av nonstop - 21 mars 2010 17:30

Dunka dunka


Min granne har börjat spela el-gitarr. Har hört honom ett par gånger de senaste veckorna. Nu låter det som han har tagit dit hela sitt band, med trumset och allt. Tur att jag ska iväg till Johan på pyssel ikväll.. orkar höra dunket längre!


Var till Sofia och Emma på fika idag. Mysigt! Äntligen fick jag träffa sötnosen!


Trevlig kväll!


 

Av nonstop - 19 mars 2010 14:15

Hej!


Känns som jag knappt skrivit något på sista tiden. Det är inte för att det inte händer något i mitt liv. Snarare tvärt om. Det är fullt upp hela tiden! Ikväll tex. skulle jag vilja dela mig i tre och gå på Raw, Sex kex och Lindy dansen.. Vad väljer man? Svårt! Jag väljer dansen :)


På förmiddagen hann jag uträtta ett par ärenden på stan. Passade då också på att boka en tid hos frissan på tis. Det tog ju typ 3 år att få tummen ur och bli brunett. Undra om jag vågar gå dit och göra slingorna.. jag har ju bara funderat på det i ett par veckor den här gången. Blir spännande att se!


Ett par kollegor berättade nyss att dom hade hittat mig på Youtube. Va? Ja.. Din videoblogg. Jäklarns.. dom hade jag nästan glömt (eller snarare förträngt). Någon tyckte jag skulle fortsätta vlogga för jag var "så söt". Tack, men det känns lite halvpinsamt för tillfället, så det får fortsätta ligga på is.


Idag är det fredag! Det är Hur Skönt Som Helst!

Jag ska öva mina nya dansmoves på Lindy Hop golvet ikväll. Och på söndag ska jag hälsa på hos Sofia och Emma. Blir trevligt!


Trevlig helg!


Av nonstop - 15 mars 2010 15:12


Trots att jag har haft beredskap i helgen känner jag mig mer utvilad än vanligt. Har lagt mig hyfsat tidigt utifall det skulle bli utryckning på natten, men det har inte ringt så jag har sovit rätt mycket. Skönt!


Toppenkväll med tacos och Melodifestivalen hos Åsa i lördags. Fika i Wadköping i söndags med Josse och Em. Endast två korta uppdrag på lördagen. En lugn helg var precis vad jag behövde!


Nu är det full fart igen hela veckan, men lite snabbledigt på onsdag. Längtar till dansen på fredag och en "fri helg". :)


Hörs!

  



Av nonstop - 8 mars 2010 08:29

Sthlm och Uppsala


Nu har jag träffat Hugo! Åkte till Cissi Märsta i torsdags för ett dygn med fam. Pettersson Karlsson. Supersöt liten kille som liksom jag får hicka väldigt ofta :)


En sväng på stan och middag med E.G i fredags. Nice nice!


I lördags firade vi Martina. Bord var bokat på Broncos och därefter fortsatte vi till Enskedehallens disco-bowling. 

 Jättetrevlig kväll!      Grattis grattis!   


Helgen avslutades med lite häng i Uppsala. Tiden går fort när man har roligt!

Verkligen en toppenhelg!


Puss

Av nonstop - 3 mars 2010 11:55

Nervös?

 

Sitter uppe på Universitetet och försöker förbereda mig inför eftermiddagens seminarium. Kan dock inte riktigt koncentrera mig och läsa det jag borde. Funderar mest på vad jag ska packa och ser fram emot helgens bravader!


  

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards