Alla inlägg under december 2006

Av nonstop - 31 december 2006 12:10

Sista dagen år 2006Jaha, då var det snart slut på det här året. Det har gått jättefort känns det som!Vad har jag hunnit med egentligen?Bo i Leksand fram till Juni. Träffa Jim. Bott hos pappa (med allt vad det innebär) hela sommaren. Flyttat till Härnösand. Klarat första terminen på tredje året (Dövblind- och Teckenspråksutbildningen). Längtat hem till Stockholm. Haft superroligt på festerna i Härnösand. Firat jul i Stockholm (vilket var typ 5 år sedan). Och ikväll blir det middag och fest hos Jessica och Daniel!Vid 14 när Agneta slutar ska vi åka till graven och tända ljus och sätta blommor. Ville åka dit till jul men det blev aldrig :(Ha en jättetrevlig kväll!Dagens citat:”Kärlekens nöjen varar bara ett ögonblick, men dess plågor följer oss livet ut.”Jean Pierre Claride Florian

Av nonstop - 30 december 2006 20:59

1 steg framåt = 2 steg tillbakaVill gratta Farfar på hans egentliga födelsedag! Hoppas du har det bra, var du än är! *kram*Dagens citat:”Kärlek utan genkärlek är som en viktig fråga utan svar.”Tyskt ordspråk

Av nonstop - 30 december 2006 18:38

BakisMmm.. vaknade tidigt men kunde inte somna om. Hatar att vara bakis. Gick över vid 15 när jag fick i mig lite soppa. Innan dess var jag tvungen att gå upp till centrum för att införskaffa alkohol till morgondagen. Gissa hur lång kö det var..! Kö från HM ner till Bolaget, för att komma In! Herre gud! Varför tänkte jag inte på att köpa dricka när jag var i centrum här om dagen?? Pucko!Hur som helst så gick jag till Annah igår. Kände först inte för det, men sedan ändrades känslorna till att inte vilja sitta hemma och tröka vid datorn.. så jag gjorde mig i ordning och gick hem dit på förfest. Jeanette, Anneli och Jonny var också där så klart :) BilderPlanen var att vi skulle gå till O'Learys vid tolv, men kom inte iväg förrän halv ett. Fick skjuts av Anneli som var nykter och skulle jobba idag. Snällt!Väl inne på 'Ollan' dansade vi och fortsatte dricka. (varför när man redan är alldeles tillräckligt? Det kan man fråga sig!)Träffade Niklas F. Det var ett tag sen!! *ler*Förfest hos Annah med H

Av nonstop - 29 december 2006 19:29

Annah med HIdag har jag träffat Annah. Det var länge sen.Ringde och övertalade henne att följa med mig på prommis. Vi började med en sväng i centrum för att kolla om vi hitta nått nyårs-linne till henne. Det gjorde vi. Ett fint lila på Vila. *rimmar*Gick sedan ner mot sjukhuset och kollade en snabbis på ÖB. Hittade dock inte det jag letade efter, så vi gick hemmåt igen. Jag följde med henne hem och snackade lite skit tills det var dags att äta. Dom skulle ha lite fest hemma där ikväll och kanske gå på O'Learys. Tror jag ska dit.PussDagens citat:”Äktenskapet har många plågor, men celibatet har inga glädjeämnen”Samuel Johnson

Av nonstop - 28 december 2006 21:29

Restaurang VikingVad har jag gjort idag?Inte mycket.Vaknade tidigt, men vägrade gå upp. Lade mig förhållandevis 'tidigt' igår, redan vid midnatt, efter att ha utbytt några trevliga sms med Jim.Vaknade nästa gång av att pappas mobil ringde. Agneta störtar in med mobilen och frågar om den är min. "Nej! Det är pappas..", svarar jag med halvöppna ögon. Hon svarar och ber personen i andra änden att ringa på jobbmobilen istället.Kunde inte somna om, men låg ändå kvar en halvtimme och funderade på olika saker.. dåtid, nutid, framtid.. har tyvärr inget att redovisa.Patrik skulle höra av sig när han sluta, vilket han trodde skulle vara runt 17.. men han ringde redan strax efter 14. Vi möttes upp och åt en sen lunch istället för middag tillsammans. Kul att få veta vad som händer med människor man inte träffar så ofta. :)När vi hade ätit och snackat färdigt gick jag förbi centrum på vägen hem. Tänkte att jag bara skulle kolla skor, men det slutade med att jag handlade för över 200kr. Varav 0 par skor. Däremot fina underkläder :)Kvällen har varit ganska tråkig. Har mest kollat på tv:n och läst bloggar.. förundras ibland över vad människor skriver. Men så vet man ju inte vad folk tycker om min blogg... troligtvis ganska tråkig eftersom jag mest skriver för min egen skull. *ler*Funderar på att hålla mig vaken och se Sex and the city. Om jag klarar det. Just nu har jag lindrig huvudvärk men är rädd att den förvärras om jag är vaken för länge. Vi får se.Sov gott i alla fall, allihopa!Dagens citat: ”Vackert är egentligen allt som ses med kärlekens ögon.”Christian Morgenstern

Av nonstop - 27 december 2006 21:27

Jag mötte upp Johanna vid 10 och åkte till stan för att kolla rean. Vi kollade och kollade och letade och letade, men hittade ingenting. Det slutade med att vi båda handlade till ordinarie pris på HM. *lite besviken*Men jag får väl nöjja mig med de tre linnena jag hittade på Gina igår, för nu orkar jag inte med mer rea. För mycket folk!! Och kläderna ligger/hänger huller om buller.. *suck*Fick god middag hos Carro och Annika igår. Fläskfilé med potatisgratäng och bea. Tog med en flaska vin också som vi delade på. Trevligt!Såg sen Boat Trip och åt popcorn till efterrätt. :)Nu ikväll har jag snackat med Johanna, Jim och Carro på msn. + kollar på Highschool musical på 5:an.Dvs. har inte tid att skriva mer här.. :)Dagens citat:”Den högsta lyckan i livet är förvissningen om att vara älskad för sin egen skull, eller rättare sagt: att vara älskad trots en själv.”Victor Hugo

Av nonstop - 26 december 2006 17:50

3 för 1Var upp till centrum idag och skulle fika med Martina, Jessica och Daniel. När vi hade gjort det tog vi en sväng och kollade rean. Jag hittade trosor och 3 linnen på rea. Glömde dock ta med mig linnet jag skulle byta.. så det får jag lämna tillbaka imorgon. Fick iaf. 3 st linnen för samma pris som det jag fick i julklapp för att alla var på rea. [bow]Ikväll ska jag till Carro och Annika och äta middag och se nån film. Trevligt! Har försökt träffa henne 2 gånger sedan jag kom hem, men det har inte passat, men nu du! :)Dagens citat:”Ingenting smickrar en kvinna mer än att älskas av en man som många kvinnor åtrår”Octave Guillaume de Rochebrune

Av nonstop - 25 december 2006 23:48

FilmNu är julen över.. nästan. Morgondagen heter ju Annandag jul, så den räknas väl också, men sen tycker jag det räcker. Är less på julmaten och sitta hemma med familjen i flera dar tar ganska mycket på nerverna. *pust*Går dagen var helt okej. Efter den långa frukosten kollade vi lite på Madicken innan jag och Jessica tog en prommenad. 'Samling' kl. 15 i vardagsrummet. Då hade jag lagom hunnit duscha och göra mig i ordning till Kalle började. När det var slut var det dags för mat. Varför äter man så mycket så man mår dåligt??När man väl orkade resa sig från bordet så var det dags att öppna julklapparna.. vi började byta med Jessica, för hon skulle iväg och fira med Lena & Co senare. När hon hade öppnat våra paket och vi hade öppnat hennes var det dags för henne att åka. Vi kollade på Karl-Bertil innan vi fortsatte med våra julklappar.Jag fick: Choklad (som vanligt! Pappa kommer aldrig sluta köpa Paradis till mig), Linne och armband (Myhres), Spa-kit och mintchoklad-mix + godis och visp (Jessica), pengar (mormor), Badlakan, underlakan , lotion och duschkräm + pengar (pappa och Agneta). Inger kom hit med ett paket på dan också. Det var också lotion och hudkräm, men inte samma sort. Så nu kommer jag vara ren och mjuk i flera månader framöver :)På kvällen såg vi Sagan om ringen och tog det lugnt.Jag sms:ade med Jim i typ en timme *ler* eftersom han inte kunde vara på msn. Trevligt!Idag har jag och Jessica varit på bio i stan. Tog en fika och såg sedan Happy Feet (en animerad film om pinviner) Kul! Trevligt att inte bara sitta hemma så här på juldagen.Middag på kvällen tillsammans med pappa och A. Sen har vi kollat på tv:n resterande timmar av detta dygn. Jönsonligan och Sagan om de två tornen. Nu är det nog läggdags..Hade planer på att gå ut på krogen ikväll, men så vart det alltså inte. 4 av 5 var på släktmiddag(ar) så jag lade ner verksamheten. Får bli nästa år då!Hoppas alla andra som är ute har superroligt iaf! Men gör inge dumt! *håller upp ett varnande finger*Kram på er!Dagens citat:”Livet går och ett ögonblick kommer aldrig igen. Man måste vilja genast eller aldrig vilja”Romain RollandBilder från julafton

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<< December 2006 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards