Alla inlägg under september 2010

Av nonstop - 16 september 2010 17:21


Nu var det nästan en vecka sen vi var i Skövde och hälsade på fam Elm.

Supertrevlig med stor kräftskiva på lördagen blev det. Vi var 10 vuxna och 3 barn. När vi satt där i soffan på kvällen och pratade gamla minnen, dansade lite och skrattade åt fåniga kommentarer så kom jag att tänka på de gånger jag har tittat i mamma och pappas fotoalbum. Då är det massvis med bilder när de sitter kring ett bord eller någon dansar på vardagsrumsgolvet. Själv kan man ju då tycka:  "Vad är det här för tråkiga bilder", men minns tydligt pappas ansikte som lös upp och kommentaren "Den där kvällen minns jag så väl.. Det var när mamma din övertalade mig att låta Eva permanenta mitt hår!"


  Nu kan jag känna likadant när man tittar på gamla bilder. Eller i framtiden tittar tillbaka på bilderna vi tog i helgen, med folk sittandes runt bordet och någon dansar på vardagsrumsgolvet. Andra kanske tänker "Vad är det här för tråkiga bilder?" och jag kommer tänka "Den där kvällen minns jag! Det var då Tjalve var hög och lågt, Jonas bjöd upp till bugg och Jimmy lekte tårkalas med Clara 17 gånger!"


Det var toppen att få träffa alla igen! Längtar redan till nästa gång!


Det har varit fullt upp på jobbet i veckan. Dagarna går så fort, tiden bara rusar iväg. Är det redan torsdag?

Vi har börjat bo in oss i dom nya lokalerna och alla verkar trivas trots att man är lite ovan vid allt nytt.


I morgon åker jag upp till Ludvika. Ser fram emot en mysig kväll med hela fam Myhre! Blir troligtvis någon typ av kräftskiva då med! :)

På lördag är det dans. Lidy-kurser på dan och socialdans på kvällen som jag ska vara med på. Spännande att dansa i en annan stad. Där man inte känner Nån!


Trevlig helg!


 

Av nonstop - 5 september 2010 11:39


Igår hade Josse inflyttningsfest/Kräftskiva. Toppentrevligt!

Jag äter inte kräftor, men vi hade gjort lite pajer och annat för oss som inte gillar skaldjur. Det bjöds på snapsvisor och hallonshots och pinsamma historier. Kul kväll!


Jag känner för att träna idag, men det är inget pass förrän kl. 16.30 eller 18.00 Hinner ju sega ner sig rejält innan dess. Kanske borde ta en joggingrunda istället?


Vad ska det bli av veckan som kommer? Mycket nytt. Och jag har bara annat i huvudet. Har knappt hunnit bli nervös inför kursen jag ska hålla imorgon. Känns som trasslet i huvudet skulle behöva redas ut. Men hur gör man?


Nu är det bestämt att jag åker till Ludvika den 17:e. Ska på Lindy kurs på lördagen. Lära mig att föra lite har jag tänkt. Blir kul! Både att träffa Malin & Co och att få prova dansa med lite nytt folk!


Goo Goo Dolls album Something for the rest of us - Bra!



 

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards