Alla inlägg under mars 2008

Av nonstop - 29 mars 2008 12:02


Igår hade vi girlsnight hos Martina.

Först kollade vi Let's dance och sen spelade vi Texas Hold'em. Vi var nog alla lite övertrötta, så det blev mycket skratt och knas. Många felcitat och väldigt många sånginsatser :)


I'm fu*king Matt Damon (She's fu*king Matt Damon)

In the bed, on the floor, on a towel by the door,

in the tub, in the car, upagainst the mini-bar!


Har ni sett den?
*skrattar*


Tack för en trevlig kväll tjejor!

<3





Av nonstop - 24 mars 2008 19:37

Ludvikahelg


Det har varit en bra helg på många sätt, men jag kan också räkna upp en del mindre bra.

I torsdags skulle jag ju sovit i Lernbo, men så blev det inte. Tjejerna hade kräkts och sjukan går ju nu så då ville jag verkligen hålla mig borta. Istället gick jag upp till Malin och Magnus där jag fick ett glas vin :)

På fredagen fick jag håret tonat och klippt när vi var upp till moster och hälsade på. Tyckte dock att det såg ut som en kärringfrisyr senare på kvällen när vi var på middag hos Magnus mamma.


På lördagen var vi bjudna på påskmiddag på Slogåsen, sen hade vi förfest och spelkväll med Camilla och Karin innan vi gick ner till Christian.. Då jag lyckades halka i trappan och slå i svanskotan, vilket gjorde ondare än 3 mensvärkar tillsammans! Vi minglade ändå lite hos Christian och sen gick vi ut. Roligt att det var mycket folk ute men mindre kul att jag inte kunde dansa pga värken.


Söndagen spenderade vi mestadels i soffan, tittandes på film. Tog en kort prommenad eftersom jag var tvungen att gå sakta. Men det var ett tag sen man bara softade framför en chick-flick med en skål chips :)


Idag skulle jag åka hemåt vid 13. Först buss till Borlänge och sen tåg därifrån. Det räckte inte att jag fortfarande har lika ont vid svanskotan, jag var tvungen att stå hela vägen hem från Borlänge. Suck! Det var ca 200 pers som fick stå. Vissa som, liksom jag, hade bokat men inte fått platsbiljett.. och vissa som hade blivit dubbelbokade (dvs. det satt redan någon på deras plats). Och folk kan inte sitta stilla heller utan måste tydligen springa fram och tillbaka i gångarna Hela tiden. När vi kom till Sala var jag nästan gråtfärdig av smärta och irritation. Det enda som var possitivt var den lilla hunden som satt i knät på tjejen jag stod bredvid, sååå himla söt!

Till slut kom jag hem iaf och nu har jag en hel vecka som jag kan spendera i sängen/framför tv:n om jag vill. För en gångs skull skönt att inte ha så mycket inbokat.


Tack för en underbar helg!

Kram på kusinen :)



Av nonstop - 17 mars 2008 17:06


Sandras egna tårta!
Först måste jag gratta vår alldeles egna Sandra på födelsedagen :) Grattis tjejen!!



Jag, Josse och Tove var upp till Umeå och vi har haft en kanonhelg!

Vi hälsade på Tina ute på Strömbäck för att se hur hon bodde på fredagskvällen när vi kom dit. Vi tog också med oss en familjepizza (som nästan inte fick plats i baksätet på bilen). När den var uppäten och vinflaskan var urdrucken åkte vi in till News, ett jättemysigt ställe (där man lätt skulle bli stammis om man bodde i Ume). Dom hade till och med små bäddar med massa kuddar där man kunde halvligga och softa medan man drack sin drink och snacka skit med tjejerna. Superställe!


På lördagen gjorde vi stan. Ingen skulle shoppa ngt eftersom vi alla har ont om pengar.. men vi kom hem med varsin påse iaf. Jag köpte (tack vare Josse) en supersöt klänning för 100kr. Funderar på om jag ska ha den på skolavsutningen, men jag vet inte om jag kan hålla mig så länge utan att använda den.. och så tänker jag ' tänk om jag går upp i vikt till dess.. då kommer jag inte få på mig den!', så vi får se hur det blir med den saken :)


Middagen gjordes hos Josses mamma och då var också Camilla med och åt. Kul att träffa henne igen, det var länge sen nu!

Sen bar det iväg mot stan. Josses kompis Sofia hade födelsedagsfest i sitt kollektiv så där minglade vi ett par timmar, kollade på melodifestivalfinalen, drack och hade allmänt trevligt.

När klockan sedan närmade sig tolv var det dags för utgång.. det var snack om Schlagerbaren (X3M) och Rex. Vi hamnade på Rex där vi skakade rumpa hela kvällen.


Igår vaknade jag för första gången med sminket kvar.. Jag var så himla trött (och full) när vi kom hem så jag stupade rätt i säng. Mådde inte prima när jag vaknade och inte heller när jag klev innanför dörren här hemma vid halv åtta igårkväll.

Jag ska aldrig mer dricka!

Jag minns att jag sa till Tina att jag var för nykter när vi kom in på Rex och att vi sen gick till baren och shotade Sambuca med Xider som 'efterrätt'. Så här i efterhand kan man tycka att det var väldigt onödigt :)

Hur som helst så var det värt huvudvärken igår för en så här mysig helg har jag inte haft på länge!

Tack tjejor!


jag och kusin Bild från sommaren 2007


Snart är det lov igen. Då åker jag upp till Ludvika. Redan på torsdag åker jag till John m fam. och sover där till på fredagen. Helgen blir nog hos Malin men jag hoppas vi hinner med lite påskmiddag hos E & T. Ska bli mysigt!


V har föresten fått veta var vi ska på praktik. Jag ska var på Örebro TC :)

Kollar boende och förbereder mig mentalt för alla cykling som jag har hört att man utsätts för. Bra för benen, tränar rumpan! Jag gillar inte att cykla, men jag försöker någonstans peppa mig själv att detta gör att jag kan vara med i Beach 2009.

Men självklart tacka nej isf ;)


Bye!


Av nonstop - 2 mars 2008 23:28

Äntligen lov - Sthlm 1 vecka 


Att åka tåg är en upplevelse för sig..

Man vet aldrig vem man hamnar bredvid.. eller i det här fallet mittemot.

Bäbisar kan vara jättesöta.. men jag har kommit fram till att allt som kommer i deras väg hamnar i munnen.. ärmen på töjan, toffsen på snöret till mössan, brorsans strumpa, mammas hår.. allt ska smakas på! 

Det roliga är att man ser vad som smakar bra och mindre bra när man inte har annat att göra.. Ärmen på tröjan verkar smaka helt ok, toffsen smakade lika illa alla tre gånger, strumpan snodde mamman på en gång och håret kittlades lite lagom :)


När jag sedan hade bytt tåg så hamnade jag bredvid en man som hette Tove. En man? Tove?!? Han var typ i 60-års åldern.. jag fattar inte!


Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards