Alla inlägg under juli 2011

Av nonstop - 30 juli 2011 11:22



Grillning vid sjön Dammen och en båttur i Falkasjön. En riktigt härlig fredag!


     

   

Testade Retro Camera-appen:

   Fint!

    Inte lika hett, eller?



Igår var jag och Em på stan och lunchade och shoppade. Vi gjorde riktigt bra kap på Stadium. Rea på reapriset är aldrig fel!

Idag blir det till att sola och sen springa.

Imorgon kommer pappa och Agneta hit. Hur ska det gå? Haha. Från början var det inte lätt att få hit dom.. men så ringer pappa igårkväll och tycker att "En natt kanske är lite..?!?"  What?
Jag har, efter uttryckta önskemål, hyrt in dom på Örebro City Vandrarhem. Det blir bra, så slipper jag lyssna på allt snarkande ;) Vi får väl se om det blir en natt, eller två.

Jag skulle jättegärna åka till Herräng nån kväll och dansa. Drömde om det inatt, att jag försökte ta mig dit, haha. Vi får se vad det blir av den här veckan.

En annan fråga är ju om man ska fira något på onsdag eller inte?!

 

Av nonstop - 28 juli 2011 12:43


Igår var jag och Åsa upp till Karin och Markus och fick träffa lilla Sockan.

Hur söt får man vara?


 

 

 

Blåbärpaj avnjöts i bersån!




Igårkväll grillade vi här hemma i trädgården.

Emmelie, Johanna, Conny, Moa, Johan, Patrik och jag :)


   


 


   


Tack för en supertrevlig kväll!



  

Av nonstop - 26 juli 2011 18:45

Idag har jag och Åsa varit ute i skogen uppe vid karlslund och plockat blåbär!  


   

Vi fick ihop nästan 9 liter när det bar rensat och klart.

Superhärligt väder har det varit också! Skönt att solen kommer fram och lyser på oss ibland iaf! :)


 

Av nonstop - 22 juli 2011 14:08


Vi var på Strömpis och kollade på Standup i onsdags igen. Den här gången var det jonas Gardell som gästade Örebro. Jag har inte sett honom live förut, han var rätt kul!

Men vi hade nog som roligast på dansgolvet efteråt. Shakea loss till halvdåliga sommarlåtar, samt köra lite Lindy, Salsa och Bugg med Björn :)


Igår var jag och Åsa hem till Karin och grillade. Det är ju supermysigt att dom har skaffat hus med altan och typiskt somriga utemöbler.. men det är inte alls lika roligt när man sitter och fryser när klockan är halv åtta, för att det är grått och blåsigt! Var är sommarvärmen??


 

Av nonstop - 19 juli 2011 16:15


Nu är jag tillbaka i Örebro efter 10 intensiva dagar i Stockholm. Jag har hunnit med det mesta och det är alltid så mysigt att komma hem och träffa folket igen.

Jag och Josse gjorde sällskap på lördagen och mötte upp Emmelie, Emma och Jimmy för att sen gå på Grönan. Riktigt härlig dag som avslutades med grillning hos Emma och Jimmy.


 

På söndagen gjorde jag, Em och Josse stan innan dom åkte tillbaka till Örebro. Vi shoppade jättefina klänningar på Fröken Söt, Götgatsbacken och tog sen en fika på Café Fåtöljen. Där brukade jag hänga ofta när jag var yngre.. det ser inte alls lika ut nu. Jag gillade det bättre förut!


På måndagen tog jag och Lotten en lunch på Medis och sko-shoppade lite. en härlig eftermiddag!

På vägen hem hörde jag med Carro om hon ville ses och käka ngt. Alltid trevligt med sällskap!


Hela tisdagen var jag hos Cissi och Hugo i Väsby. Vi snackade skit i solen medan Hugo sov middag, tog en långprommenad och avslutade kvällen med grillning. Nice!


Jessica och Daniel bjöd med mig och Martina ut på sjön på onsdagen. Vi åkte ut till Björkö och kastade ankar. Sippade rosé och käkade lunch där i viken.


     


När dom sen hade badat så gled vi vidare till Utö där vi gick och tittade i dom små bodarna, spelade minigolf och åt på Seglarbaren. En glass intogs också vid hamncafét innan vi åkte mot Dalarö igen. Träffade på Niklas därute av en slump.. Det var inte igår!


Hela torsdagen var jag i Nynäs, hälsade på pappa & A i husvagnen. Eva och Totte kom dit på eftermiddagen och skulle stanna 2 nätter. Vi grillade och hade trevligt!


På fredagen hängde jag med J, d och M till Sickla och Barkarby Outlet. Jag hittade schysta träningsstrumpor till bra pris. På vägen hem plockade vi upp Jenny i Handen för att sen åka ut och grilla och spela spel på Dalarö. Med Vilda Gester måste jag också köpa. Skitkul spel!


I lördags var jag iväg och hjälpte Carro att bära upp lite grejjer i nya lägenheten. Hon har flyttat till en skitmysig lägenhet i Alvik. Lite längre att ta sig, om man jämför med Vändelsö, men det gick ändå smidigt att åka.


På söndagförmiddagen var jag ner till Nynäs och träffade p & A en sväng igen. Vi gick i hamnen och kollade och sen åt jag lite innan jag skulle iväg till Stora Skuggan och dansa Lindy. Jag fick sällskap med ett par tjejer från tunnelbanan, och vi var dom första på plats. Efter en timme var dansbanant lagom full och det var verkligen skitul att dansa!

Det blir för lite dans på somrarna! Får se om jag får med mig några till Herräng i slutet på v. 30 kanske?!

Igår åkte jag tillbaka hit till Örebro och idag har jag hunnit med att springa 5km i Karlslund med Em, Åsa och Nina.

Vi joggingbrudar ska käka hos Nina sen ikväll. Blir kul att få se hennes place!


Njuter i fulla drag av semestern!


 

Av nonstop - 8 juli 2011 20:58


Jenny har varit här ett par dagar. Skitmysigt!

Vi drog tilll Strömpis och kollade Mårten Anderssons standup-show i onsdags.


 

Igår hängde vi i Stadsparken heeeela dan! Så jäkla skönt!

Grillade hos mig på kvällen och bara slappade. En bra försmak på semestern.


Jag har jobbat idag, men från och med NU är det semester i 4 veckor!


 

Av nonstop - 4 juli 2011 18:52

I helgen var jag och Diana till Ludvika och hälsade på Malin, Magnus och Ida. Vi träffade ju så klart fler också, för det var Ludvikafesten! :)



Helgen gick superfort men vi han ändå med en hel del. Besöka strutsfarmen i Borlänge, cruisa lite och kolla in Peace & Love, lyssna på Björn Rosenström, Basic Element och Ebba Gold från ett öl-tält på ludvikafeste på fredagen.

Vi var till loppisen på Hammarbacken på lördagen. Var förbi mormor en sväng innan vi gjorde iordning för kvällens fest. Camilla, Kim, Johan och hans kompis Ronny kom och grillade med oss och sen gick vi ner till stan till 22 för att kolla läget i öl-tälten och se Danny på scen. Johan hade skvallrat för sin bror att jag dansar Lindy, så när vi träffade på Erik frågade han om vi skulle bugga lite på dansbanan. Det var sjukt kul. kan ju vara för att han har tävlat i 14 år! :)

Det blev en sen lördagkväll, men en hyfsat tidig söndagmorgon. Vi skulle nämligen iväg och köra gokart. Shit vad kul det var! Det ska göras om snart, tycker jag!

Vi fortsatte sedan fira Magnus (som fyllde 30 i onsdags) ute i hans farfars stuga, med snittar, grillning och tårta innan vi åkte hem.


     

Cruising i Borlänge                                     Ludvikafesten!


         

Gokart-race i Grängesberg 


En riktigt rolig helg! 


Ikväll har jag äntligen kommit ut och sprungit igen, efter två veckor av hosta och snuva. På't igen bara!


 


  

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards