Alla inlägg under mars 2011

Av nonstop - 30 mars 2011 22:30


Jag var hemma från jobbet idag också. Men imorgon är det dags igen. Då tar jag över beredskapen. Hoppas det blir lugnt!


Det har varit soligt hela dagen idag! Verkligen vårväder!

Jag och Emmelie tog en långpromenad, till Rävgången och Naturens Hus. Skönt att komma ut och få lite luft!


            

 


Snart kan man nog ta fram springskorna och jogga i solen istället!


 

Av nonstop - 29 mars 2011 11:18


Helgen var toppen!

Hann ungefär det jag hade räknat med.

När jag kom till Cissi i torsdags var maten i princip klar. Vi åt, lekte med Hugo och satt sedan och snacka halva natten.

På fredagkvällen var jag hem till Carro. Vi lagade mat och tittade på film. Tog det bara lugnt.

På lördagen var jag och pappa ut i förrådet och skulle kolla igenom en byrå som är efter mamma. Om något skulle sparas och vad som kunde kastas. Jag hade inte riktigt räknat med att hitta hennes dagbok från sjukdomstiden, brev och foton från när hon var typ 20 år. Mycket annat tjafs kunde slängas, men jag kände att jag verkligen vill läsa även om det är grymt jobbigt.

När Martina var klar hos frissan möttes vi upp i HC och tog en tvårätters lunch. :)


Momo - Varm macka med kyckling och sedan denna ljuvliga efterrätt.


På kvällen blev det middag hos henne med hela The Crew. Mycket trevlig kväll med vin i glasen!

Söndagen gick mestadels ut på att läsa i mammas papper. Det blev en fika med J&D och Martina på Chilla och en shoppingsväng till Länna. Jag och pappa fick en stund för oss själva på eftermiddagen när A & J var till trädgårdsmässan. Vi åt och snacka innan jag åkte mot Örebro igen.


Tågresan hem var ju lite speciell. När jag kom till Centralen och skulle kliva på tåget så var den obokade vagnen nedsläckt. Jag tittade in och såg att det satt ett par stycken där inne iaf. Jag funderade på om jag skulle sätta mig i vagnen intill, och det var det fler som gjorde. Det var så gott som fullt i den vagnen och fler ville in. Äsch, jag sätter mig i mörkret så får vi se vad som händer, tänkte jag och klev på.

När tåget började rulla så tändes vagnen upp. Strax efter vi lämnat Västerås så släcktes allt ner igen. Då var det inte längre ljust ute vilket gjorde att det var i princip kolsvart i vagnen. Jag tyckte det var ganska skönt. Funderade till och med på om jag skulle slumra en stund. Men när vi kom till Köping kom det två konduktörer med ficklampor som sa att vi skulle byta vagn.

Det blev då verkligen smockat i vagnen dit alla vallfärdade, men jag lyckades få en plats. En plats vid ett bord, där det redan satt 3 killar i gymnasieåldern. Det var sååå roligt att tjuvlyssna på deras berättelser. En var nämligen från en håla utanför Ume och de andra två från Gotland. Jag fick lära mig att i Ume har dom bara en polis. en tant med käpp som parkerar på handikapplatsen. Haha.

Mitt i allt får jag ett sms om att det snöar i Örebro. Damn it! Jag har vårjackan, leggings och kjol.

Men man har ju världens goaste vän. Emmelie frågade om hon skulle möta upp mig på station med regnkläder. :) Jaaa, tack!   Ängel!


jag kände mig lite svag i fredags när jag åkte hem från Cissi, men sen i helgen har jag mått bra. Men igår kom det. Nu är jag sjuk. IGEN. Jag har varken lust, tid eller råd men det här! Hoppas jag snabbt blir frisk! Vi ska ju för tusan ha helgkurs på lördag!


 

Av nonstop - 26 mars 2011 11:14


It's over, the curtain calls
I have to move on, I need to be strong, I must let you go
I've been crying, I haven't slept at all
I've been wondering all those nights
You've been away from home




Vet inte hur många gånger jag lyssnat på denna dom senaste 2 veckorna.. 

Av nonstop - 22 mars 2011 11:38


Jag har lockat håret idag. Sovmorgon och fint väder.. Då vill man göra sig lite fin.

Jag tog min nya blå kofta också. Men det var inte så smart. Idag är den varmaste dagen på hela året. Det är +10 grader. Hur tänkte du nu, Lina? Kanske kan gå utan jacka!? Det skulle va nice!


I helgen blir det Stockholm. Har inte varit hem sen jul, så detär verkligen dags!

Ska sova hos Cissi på torsdag. Ska bli kul att se hur mycket Hugge ha växt och om han har börjat snacka nått än.

Resten av helgen spenderas nog i Handen. Vi får se hur mycket man hinner med. Middag med The Crew är inplanerat i alla fall! Great!


I lördags firade vi Karin i efterskott. Bjöd henne på Kina muren och tog sen ett glas på Pitchers. Riktigt trevligt!


Nu är jag sugen på att tatuera mig.. igen! Det går lite i perioder.

Det är ett par stycken på jobbet som har gaddat sig. Assnyggt!

Jag är fortfarande inne på det jag har tänkt förut, och det är ju bra. Samma ställe och samma motiv. Men jag är ju inte så förtjust i nålar och jag har ingen som helst uthållighet vad det gäller smärta, så jag vet inte hur det skulle gå till i så fall. Vi får väl se..


Ha en fin dag i solen!


 

Av nonstop - 15 mars 2011 14:18

Dream on, Dream on


Det är tredje natten på en vecka som jag vaknar gråtandes för att det jag drömmer är så verkligt.


Härom natten drömde jag om mamma.. det är inte så ovanligt. Den här gången hade vi varit till farmor och farfars hus, men ingen var där. Mer minns jag inte.


Vad jag minns av nattens dröm är jag att jag hade fått en lägenhet i Vasastan i Stockholm men kom på att jag inte alls ville flytta dit. Det var en stor fin lägenhet med bra läge men jag hade inget minne av att jag hade tackat ja. Pappa var med och var överlycklig att jag skulle komma tillbaka till stan.. Det var då gråten kom. Och sen vakande jag.


Saker som är jobbiga att fundera över måste ju komma upp till ytan någon gång. Och har man fullt upp på dagarna så tar hjärnan igen det på natten.
Dock tycker jag att jag har funderat och tänkt och vridit och vänt på det mesta som finns i min hjärna just nu, på dagtid, men det kommer ändå små subtila signaler när jag drömmer. Jag kan vakna och vara helt slut för att jag drömt så mycket på natten. Jag vet inte om jag ska tycka att det är tur eller tråkigt att man oftast glömmer ganska snabbt efter man har vaknat.. 


  

Av nonstop - 10 mars 2011 13:30


Jag hade funderingar på att kanske åka till Stockholm till helgen, det var så länge sen jag var "hemma". Men det blir om 2 veckor istället. Den 25-27 mars. Hoppas jag hinner träffa så många som möjligt då!


Jag har jobbat väldigt mycket på sistone känns det som. Kanske för att jag jobbade över 2 gånger förra veckan och 2 gånger den här veckan. (Lite självförvållat, det erkänner jag!) Det har varit mycket annat inbokat också, så man är ju nästan aldrig hemma. Det kanske är det som gör det?!

Jag måste verkligen tvätta.. När man inte är hemma så mycket så blir ju ingenting gjort! Jag hoppas verkligen det finns någon tid i helgen, annars får man köra med ful-trosorna. Och hur kul är det?


Flera gånger har jag tänkt att jag ska köpa ny tv. Jag började kolla runt redan för 1 år sen, eller mer. Förra veckan var jag på NetOnNet. Men än har jag inte införskaffat någon platt-tv. Jag har kommit fram till att jag klarar mig lika bra utan just nu. Jag tittar inte så värst mycket på tv. Jag vill mest ha en för att min är så ful och tar mycket plats. Men ska man skaffa ny tv så vill man ju ha ny tv-bänk, suround system, matchande kuddar till soffan.. ja ni vet!?! Ett helt nytt vardagsrum i princip! Då blir det plötsligt väldans dyrt.. så jag väntar lite till..


Vänta är ju verkligen min grej. Jag är väldigt duktig på att skjuta upp saker eller vänta med att göra saker till det är försent. Varför gör man så?

Jag pratade med en kompis här om dagen, vi ses inte så ofta. Hon hade hur många idéer som helst om vad hon vill göra med sitt liv. Vad hon vill göra för andra, vad hon vill lära sig, var hon vill flytta osv. Jisses!

Jag försöker få ihop mitt liv Här och Nu. Mitt mål är att må bra och försöka se till att jag har det bra. Längre än så tänker jag inte just nu.

Jag kan ju knappt bestämma när jag ska åka till Stockholm eller vad jag ska laga till middag. Hehe.


Många pratar om att flytta. Ibland skulle jag också vilja det. Jag skulle vilja bo billigare. Och gärna i en tvåa, så man slipper ha sängen i vardagsrummet. 

Man kan ju väga för och nackdelar så klart.. Som att grannen snoozar varje morgon i typ 40 min, är ingen höjdare tycker jag som vaknar för minsta lilla ljud. MEN jag har ju trädgård med grill jag kan hänga i på sommaren.

Samma granne har förresten nu har skaffat sig Guitar Hero Trummset.. Jag tror bestämt att det är Han som borde flytta!


Idag regnar det. Det har man inte varit med om på ett par månader.. Jag tycker det räcker med snö, så det är helt ok att den regnar bort. Men måste det regna på mig? Från ett uppdrag till ett annat och man ser ut som en blöt katt. Kul!

Men snart är det riktig vår! Då kan jag använda min röda jacka :)


  

Av nonstop - 6 mars 2011 21:55



I fredags hade Midtown årsmöte och efter det socialdans. Superkul kväll med mycket folk och bra danser!


Lördag morgon blev det Medelpass på Friskis tillsammans med Em. Man borde börja varje lördag (för varje dag är väl att ta i??) med ett träningspass! :)

Sen åkte jag till Ludvika för att hälsa på nykomlingen i Fam. Myhre - Johansson.

Jäklar vad liten hon är. Ida. Men såååå söt!

Att bara få sitta och ha en liten i famnen.. Jäklar vad mysigt!


 


      


Lär snart åka dit igen.. för dom växer så det knakar har jag hört!


Åkte hem redan på förmiddagen idag för att få lite kvalitetstid med Johan.

Mysig helg!



 

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards