Alla inlägg under juni 2011

Av nonstop - 26 juni 2011 14:38



Det var typiskt midsommarväder i fredags. Molnigt, regnskur, en solglimt och så lite mer moln.

Jag, Karin, Markus, Åsa och Petter tog oss runt Hemfjärden på våra cyklar. 4 mil. Halvvägs, precis innan man ska över med cykelfärjan, så finns det ett café. Där tog vi paus och åt midsommarlunch. Trangiaköken radades upp och vi kokade färskpotatis till laxen och sillen vi hade med oss. Supermysigt!


        


På kvällen sågs vi hemma hos Karin och Markus. Grilla, snapsa, trekamp och efterrätt. Inte illa, trots det inte så varma vädret. 


 

     


Tack för en härlig dag!


 

Av nonstop - 20 juni 2011 15:31


I helgen var det dags för Bea och Magnus att gifta sig. Jäklar vilket fint bröllop. Väldigt god mat. Och en jättekul fest!


 

     

6 rätters middag: Fördrink, förrätt, varmrätt, efterrätt, kaffe och tårta, vickning.

Tarditionsenligt: När brudgummen går från bordet ska alla män som är med på festen gå fram och kyssa bruden. Och tvärtom, om bruden går, såklart!

Fina tal från dom närmaste. Bosön-gänget hade skrivit egen text till enLinda Bengtzing låt (Alla flickor gillar Rahm) som jag översatte till teckenspråk när dom sjöng. Mycket uppskattat!

Vi dansade hela natten och trots att jag var helt slut och hade svinont i fötterna och var superhes så ville man inte sluta.


Grymt kul helg!


 

Av nonstop - 14 juni 2011 14:03


Nu är jag inne i en sån där period när jag drömmer en massa på nätterna. Det är skitjobbigt! Vaknade imorse av att tårarna rann. Jag drömde att jag förlorade allt som betyder något för mig.. Usch. Det gör ont i hjärtat bara jag tänker på det!

Man är ju helt slut på morgonen när hjärnan "jobbar" så där mycket på nätterna.


Jag och Åsa var och grillade hos Karin i lördags. Väldigt trevlig kväll!

När vi slöade i soffan efter maten började vi prata om hur det kan vara att gå i terapi. Det ingår i Åsas utbildning att träffa en psykolog 1 gång i veckan och hon tycker det har varit väldigt nyttigt. Jag funderar på om jag också skulle göra det. Med tanke på att det jag inte 'tillåter' mig själv att fundera på på dagarna kommer upp i mina drömmar på nätterna. Det finns säkert rätt mycket som man skulle kunna bearbeta.. hmmm.


Snart är det dags för Bea och Magnus bröllop! På lördag smäller det!

Hoppas verkligen det blir bra väder!

Jag har inte riktigt bestämt vad jag ska ha på mig. Det lutar ut den silvriga klänningen som jag hade på T & H's bröllop. Den är fin. Annars har jag en blommig vid tubklänning som jag bara har använt en gång, som också skulle passa på ett soligt bröllop :)


Ikväll är det meningen att vi som ska springa Blodomloppet ska träffas och testa banan ihop. Det tråkiga är regnvädret inte verkar vilja ge sig.. Men håll tummarna!


 

Av nonstop - 5 juni 2011 11:35


Igår var jag, Johanna och Moa på Parken Zoo. Det var supermysigt!

Jag har inte varit på djurpark sen.. jag vet inte när..

Vi åkte redan vid 9 från dom så vi kom dit lagom till dom öppnade vid 10. Helt rätt dag att åka dit om man tänker på vädret. Det var säkert 26-27 grader!


   


Vi har joggat i Venaspåret rätt ofta på sista tiden. Vi har försökt komma iväg 2-3 gånger i veckan. Det har aldrig varit roligt att springa tycker jag, men man blir ganska peppad när man märker att man blir mer och mer uthållig. I fredag sprang jag 3 km på 18,48 :) Håll i nu!


 


Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards