Alla inlägg under maj 2007

Av nonstop - 31 maj 2007 19:43

Gala


Imorgon är det skolavslutning. Känns konstigt. Fyrornas sista dag och både Susann och Malin slutar. Svårt att fatta att vi är fyror nästa termin och att dom andra inte kommer tillbaka.


Avslutningsfesten med Gala-tema blev jättelyckad! :) Superkul! Många har kommit fram och sagt att vi gjort ett bra jobb.. känns verkligen bra!

Jag och Tove gick till Metropol redan vid 16 för att ordna med bordsplacering och programmet för kvällen. När allting var i ordning bytte jag till klänningen och sen var klockan närmare 18.

Folket kom och fick sin fördrink i minglet. När alla kommit och tagit sin plats var det dags för mat. Exotiskt planka från Koch's. Supergott!

Första uppträdandet var en liten hemlis som bara några av oss visste om. Josses dansgrupp African Hotnights kom vid sju och visade upp sina två afrikanska danser. Coolt.

När efterrätt och kaffe hade bjudits fortsatte spexen. Jättebra allihopa. Minst en grej från varje klass. :) Jag, Josse, Lotten och Tove körde Dolly Partons 9 to 5. Tove sjöng medan jag, Josse och Lotten spexade med vår påhittade tolkning av låten. Kul!

Eftersläpp mellan 21-22 då det kom fler gäster, sen var det fest till 1. Mycket dans och alla verkade ha roligt. När det var dags att gå vid 1 sa Maria att det var efterfest hos henne. Jag kom hem vid 5 och fick knappt sova något den natten. På de 4 timmar jag skulle ha fått sova fick jag 4 sms och ett telefonsamtal.. Ibland undrar jag varför jag inte stänger av mobilen.

Ska försöka få upp lite bilder på min Pixbox så småning om. :)


Marknad och tivoli i stan.. Den här helgen blir nog toppen!

Hoppas på lite sol också.


Av nonstop - 28 maj 2007 12:12

Avslutningsdags...


Nu är vi inne på sista veckan. Känns konstigt men ändå skönt.

Imorgon går Avslutningsfesten av stapeln. Spännande och nervöst!  Hoppas verkligen det blir lyckat!


I eftermiddag ska vi ner på stan och fika med klassen.. som en egen liten avslutning.

Imorgon har vi också bara en lektion, sen har vi hela eftermiddagen att fixa oss inför festen på kvällen.

Onsdag.. hmm.. börjar 10. Hörde att vi ska kolla film på svenskan och efter lunch bara träffa Irene en stund. Ingen friskvård.

Torsdag är vi borta hela dagen. Ska till Söderberg (Sundsvall) på äventyr.

Fredag är det skolavslutning med fest på kvällen.

Så har den veckan gått.. herre gud.. kommer gå skitfort!


Till helgen är det marknad också. *längtar* Hoppas det är lika bra som i Rättvik. :) Farligt när man inte har så mycket pengar.. men skit samma!


Har fortfarande inte bestämt om jag ska hem några dagar nästa vecka. Jag vill det, men jag har inte råd.. Hmmm..

Äh, vi får se hur det blir!


Kram kram

Av nonstop - 20 maj 2007 14:38

Träd och rötter


Har precis kommit hem efter en 1 timmes skogsprommenad med Ejlina. Sköönt!

Känns som man har tränat ungefär. Tänkte vi skulle gå samma väg/stig som vi (klassen) gick med Stefan på friskvården förra veckan, men hamnade fel nästan på en gång.. Kände mig vilse i några sekunder, men vi bestämde oss för att fortsätta. Stigen vi följde idag gick först väldig mycket nerför och rakt fram.. så efter ungefär en halvtimme började jag fundera om det inte var bäst att vända. Vi bestämde oss för att gå en liten bit till. Strax därpå började stigen svänga och det började gå uppför, då kändes det som vi var på rätt väg igen. Så småning om kom vi till "toppen" där vi klättrat i träd med Stefan, kändes skönt att känna igen det, och därifrån gick vi rätt stig hemåt.

Avslutningsvis köpte jag en glass och nu har jag softat på altanen en stund.


Får se om jag kan komma igång med svenskaläxan eller hur det blir.


Mys!

Av nonstop - 17 maj 2007 18:26

Långledigt


Skönt att få sova ut! Det behövdes verkligen.

Har sovmorgon tre dagar till.. yeay! Tyvärr måste jag göra klart några uppgifter.. men annars har jag bara tänkt slöa, läsa bok och ha det mysigt denna långhelg.


Btw, Grattis Bengt på födelsedagen!


"When you feel like you need some love - make sure you get it"

* * * * 


Av nonstop - 14 maj 2007 20:30

Tänker på dig T!


Ibland går det verkligen inte som man tänkt sig.. :(

Vad gör man då?


Trodde det här skulle bli en bra vecka.. men den började med en tråkig överraskning..





Av nonstop - 11 maj 2007 15:58

Sommarjobb


Äntligen fredag! Den här veckan ha varit, rent ut sagt, förjävlig! Hur mycket som helst att göra.. minst en läxa till varje dag. Har en uppgift kvar som jag måste fixa i helgen. Känns skönt att jag inte är ensam om att inte ha gjort den.


Fick nyss vet att jag får jobba här på TUFF-lägret i sommar. Yeay! Två veckor jobb  i alla fall, alltid något!

Så kan jag åka till Julle Bulle på midsommarfesten också. Kul! 

Efter det vet jag dock inte vad som händer. Malin har hört med sin chef om dom behöver fler sommarvikarier, men där ser det mörkt ut. Helst vill jag vara hemma i stockholm... och allra helst skulle jag bara vilja vara ledig hela sommaren. Sola, bada, ta det lugnt och träffa kompisar och släkten! Men då går ju inte ekonomin ihop, kan man ju tyvärr räkna ut med lillfingret. 


Nu ska jag tvätta.. och ikväll ska jag till Tove. Får se om det blir Nybron senare.. beror på hur danssugna vi blir :)


Av nonstop - 6 maj 2007 20:23

Fikadate och fotboll


Helgen har känts otroligt kort, men varit hur kul som helst!
Efter en lyckad fredagseftermiddag på stan så blev det dock en lugn hemmakväll.
På lördagen var jag dock på fikadate med Roger, jättetrevligt!
Lördags eftermiddagen spenderade jag, Josse, Tove och kanske några hundra till i Öbacka hallen där vi tittade på Fotbolls SM för döva.
När matcherna var slut vid halv sex gick vi hem till Josse och gjorde middag. När vi hade ätit och gått igenom tjejsnacket tog vi en taxi till Stina. Alla var ditbjudna så det kom säkert runt 70 pers. Tokmånga och jättetrevligt! Hoppas Camilla lägger ut lite vimmelbilder så småning om. :)
Roligt att dom flesta från festen följde med på O'Learys också. Kul att prata med folk man inte träffat på länge, men också lite nytt folk.


Idag följde Ejlina också med och kollade på fotbollen ett tag. Virtus damlag kom trea, duktigt! *klappar händerna*

Resten av kvällen har jag ägnat åt min punktundersökningsrapport som ska vara klar och redovisas på fredag. *panik*
Roger ringde och vi bestämde att vi träffas på torsdag, nu när jag väl kommit igång med rapporten är det lika bra att försöka göra den färdig. Jag måste göra läxorna nu så fort som möjligt också.. Det är en sak till varje dag den här veckan. *suck*

Hur ska man hinna ha ett liv?


Nu måste jag fortsätta..

Ha det!
Puss i pannan :)

Av nonstop - 1 maj 2007 16:49

Girlylicious weekend


Emmelie och Emma har varit här sedan i lördags.. och nu har dom åkt :( Känns tomt!

På lördagen gjorde vi middag och förfestade hos Josse innan vi gick ut på krogen. Efter omröstning blev det O'Learys. Träffade Britta och hennes kompisar där. Dansade järnet och hade jättekul! Också trevligt att träffa Roger och prata + äta med honom på Big Boy :)


Söndagen var vi bakis.. men som bestämt åkte vi till Birsta för att shoppa loss. Emmelie kom hem med flest kassar! Jag köpte en skjorta, ett linne och en långärmad tröja. :)

På kvällen gjorde vi god mat hos mig och hade mysigt innan vi åkte hem till Josse för att sova.


Josse och Jag

Gårdagen kändes lång faktiskt. Vi hann med att gå på stan här, tona mitt hår och göra iordning maten innan Britta, Ejlina och hennes syster kom hit. Grillat och potatisgratäng - mums!

Efter middag, efterrätt och trevlig förfest gick vi till festen hos Eliin. Där var alla andra vi känner. Vid elva tyckte killarna det var dags att skjuta av fyrverkerierna dom hade köpt, så vi alla gick ut och tittade. Trevligt!

När det var dags att gå till krogen (det var bara Bittens som var öppet) så tyckte några av oss att det skulle sitta bättre med lite skräpmat, vilket gjorde att vi hamnade på MK.


Supermysig helg!

Synd att ni (tjejer) inte kunde stanna några dagar till.. saknar er redan!

Bilder från helgen :)


Och sist men inte minst: Grattis Cissi på födelsedagen!! :)

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards