Alla inlägg under februari 2009

Av nonstop - 24 februari 2009 21:11

Långledig


Jag tittar på ett program på 5:an som handlar om folk som inte sexuellt tänder på andra människor, varken kvinnor eller män, utan som är sexuellt besatta av bilar (flygplan, helikoptrar och lastbilar är också populärt). Volkswagen-bubblor ligger på topp vad det gäller bil-flickvänner. Just nu hånglar den närmare 60åriga mannen med motorhuven och smeker framlyktorna.. jag kommer på mig själv sitta och stirrar med hakan nere vid naveln.

Hur många Meckofiler (eller vad dom sa att det hette) finns det? 12 st.

Ibland kan man ju känna sig lite annorlunda, men idag känner jag mig väldigt normal.


I fredags flög jag upp till Umeå för en långweekend hos Josse. Mycket trevligt att träffa henne, Tina och Camilla igen!

Dans i Ersboda till Expanders på fredagen direkt när jag kom upp. Att det kan vara så kul att dansa foxtrot och bugg med främlingar.. :)

På lördagen shoppade vi lite och fikade på stan, på kvällen åt vi middag hos Josse och var sen på förfest hos Cami. Kvällen slutade på Cover Club/Schlagerbaren. Dans och snack och tokiga bilder :)

Så sköönt att vara långledig och inte behöva åka hem på söndagen.Vi kunde softa med en film på söndagskvällen och ta en sväng på stan på måndagen innan jag skulle åka.

Kom hem i eftermiddags efter en natt i Stockholm. Jag och Åsa har varit och tränat nu ikväll så nu känns det som man är tillbaka i verkligheten. Jobb, jobb och åter jobb är det som gäller nu 8 dagar framöver. Wish me luck!

 

Trevlig kväll!


 

Av nonstop - 17 februari 2009 21:24

 Bloggutmaning


Sthlmsgänget


Jag har blivit utmanad utav Josse och här är reglerna:

- Berätta om utmaningen i bloggen och länka till den som utmanade dig.

- Gå in i mappen Mina bilder.

- Gå till den sjätte mappen och välj därefter den sjätte bilden i den mappen.

- Visa bilden på bloggen och skriv något om den.

- Invitera sex stycken nya till att vara med på utmaningen.


Bilden är från helgen då mina tjejer från Stockholm kom hit till Örebro och hälsade på. Det var en toppenhelg! Hoppas vi kan göra om det snart igen :)




Av nonstop - 15 februari 2009 13:51

Solskenspromenad


Solen lyser och det är -2,4 grader.


 

The Svamp!


En promenad på 1,5h i solskenet är inte helt fel.

Nu har jag besökt Svampen. Jättefin utsikt. Mysigt!


Av nonstop - 14 februari 2009 16:51

Tjejkväll


Början på veckan var seg.. det kändes som det aldrig skulle bli helg. Men nu är helgen här.. och dessutom snart över. Snabbt går det!


Åsa och Karin skulle komma och käka här igår och så skulle vi ha tjejkväll och gå ut och dansa. Det blev nästan så.. Åsa kunde dock inte komma för hon mådde inge vidare. Men jag och Karin åt kycklingpaj, drack vin och gick sen ut och skakade våra lurviga. Jag har inte varit på Björnstugan förut. Det var helt okej. Kan tänka mig att det blir smockfullt när det är lönehelg och så.. igår var det precis lagom mycket/lite folk. Vi dansade och snackade med folk om vart annat. Tack för en kul kväll!


Jag hade planer på att gå till Svampen idag, för jag har inte varit upp där ännu, trots att jag bott här i ett halvår. Så blev det inte. Det blev det en prommenad och fika på stan med Karin istället.

Svampen får vänta. Kanske till imorgon.


Ikväll blir det en lugn kväll här hemma. Kanske tacos och Melodifestivalen?


Trevlig kväll!

Glad alla hjärtans dag!


Av nonstop - 9 februari 2009 21:08

Långhelg i Stockholm


Oj oj, vilken helg!

Jag som var så slut efter förra veckans jobb hade behövt vila ut ordentligt i helgen. Självklart blev det inte så eftersom jag hade ett par planer. Jag kanske inte är så utvilad som jag skulle vilja vara, men det var det värt. Trevlig middag i torsdags, kul födelsedagsfest på fredagen, mysig lördagskväll med tjejerna, men en ganska stel middag hos pappa på söndagen.


Nu är det ny vecka, så nu får man ta nya tag. 

Morgonen blev inte riktigt som jag tänkt. Min kollega som jag skulle jobba med var sjuk, så samordningen hade ändrat hela min dag. Detta gjorde att jag skulle ta bilen för att hinna till första uppdraget. Mitt undermedvetna fick mig att sticka hemifrån tidigare än jag först planerat. Det var tur. Snön ramlar ju inte av bilen av sig själv bara för att man ska ut och köra! Med isskrapa och jackärm borstade jag av bilen, som var täckt med en halvmeter snö. Skrapade rutorna med all den kraft jag hade kvar denna måndagmorgon och åkte sedan iväg.

När jag sedan kom ut på vägen och såg hur fint det var längst vägarna med höga snövallar som blänkte i solen, glömde jag hur kallt det var om händerna när man skrapa rutorna.




Av nonstop - 5 februari 2009 22:23

Födelsedagsbarn



 



Grattis grattis!

Både morfar och Niklas fyller idag!

Hipp hipp.. hurra, hurra, hurra!




  



 

Jag ser fram emot att vara ledig och att få träffa mina mysiga vänner!

 Trevlig helg!

Av nonstop - 1 februari 2009 22:04

Stockholms weekend


Cissi mötte upp mig på centralen i fredags när jag 'landade'. Det var länge sen vi sågs så nu var det dags för lite uppdatering. Det blev en 3h middag och därefter en 1h fika. Mycket trevligt!


Det var också en mycket trevlig kväll på Dalarö i lördags. Grattis Daniel!

Jessica skvalldrade om vad han hade sagt när han vaknade.

"Nu är jag Man!" Haha.

Mingel, cateringmat från Il Piato, prat, efterrätt och dricka.

Mycket folk och allmänt mysigt!

Bara en tråkig sak.. eller egentligen 2, men.. När jag startar kameran så upptäcker jag att jag glömt minneskortet i datorn hemma. Suck!


Efter att jag och Martina fikat idag, gick vi också en sväng i affärerna. Jag hittade då kanske årets snyggaste byxor! Egentligen ska jag inte handla.. men va fan, 198kr! :) Hihi.



Btw. Jeff Dunham 8 april! *längtar*



Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards