Alla inlägg under februari 2012

Av nonstop - 26 februari 2012 09:52


Sovmorgon skulle jag unna mig idag. Sova till jag vakna, utan någon väckarklocka.

Jo tjena! Jag vaknade första gången strax efter 8. sedan vid 9 igen. Då gick det inte att somna om. Låg och drog mig ett tag. Bara för att. Japp!


Nu är provet gjort. Svaret väntas i slutet på mars. Till dess tänker jag inte grubbla över hur det gick (hur mycket tur jag ska ha för att klara 80% rätt), utan bara släppa det och leva ett tag istället. Träffa kompisar, se på film och vara lite spontan, nu när jag inte behöver plugga!



Förra helgen var jag och Diana till Ludvika.

Ida fyllde 1 år den 16 feb. Hon är för söt! Går runt och säger "titta" och pekar :) 

Står gärna på stolen och tittar ut genom köksfönstret och pekar på fåglarna som sitter i buskarna och mumsar på maten dom har hängt ut.

Ida fick halksockar och jeansklänning av mig och Diana.
Jag hade också gjort en tavla till henne. Tryckt text på en vit canvas.

Ida var mest imponerad av presentsnörena. Såklart :)

Malin och Magnus tyckte tavlan var jättefin. Kul!


      

När jag hade gjort en till Ida ville jag ha en egen också!

Jag och Malin var och hälsade på faster Lena och fick fika. Mycket trevligt att se nya huset.

Mormor fick överraskningsbesök av oss också. Då hade jag med mig morgonrocken med mig i ett paket. Hon var alldeles rålös att hon fick paket. "Nu? Vad är det här..!"

Hon har nämnt de senaste två gångerna jag har träffat henne att "jag skulle vilja ha en morognrock som man bara kan svepa in sig i..". Nu fick hon det! Hon blev väldigt glad, och nöjd verkade det som!


Jag var ju snuvig och hade hosta i över en vecka efter jag tyckte att jag skulle vara frisk. Så det var först i torsdags jag tyckte jag var helt frisk och redo att träna. Så i fredags efter jobbet tog jag mig en springtur. Ute. För första gången i år. Det hade varit soligt och typ 7 grader varmt mitt på dan. det var inte riktigt så varmt när jag skulle ge mig ut, men det var jätteskönt! Tror det blev runt 4,5km.

Igår var jag på Medelpasset kl 10 också. Och som ett brev på posten kommer ju så klart träningsvärken.

Blev en långpromenad med Björn runt Oset på em igår också. Och idag ska jag, Johanna och Moa ut och gå!


Till helgen kommer Cissi! :) Wiii


 

Av nonstop - 13 februari 2012 17:21


Nu är jag frisk! Eller.. typ. Jag snörvlar lite och hostar till då och då, men jag Mår Bra!


Skittråkigt att jag inte kunnat träna. Jag som har varit så duktig sedan nyår!

Men på torsdag tänker jag.. då jäklar! Då ska jag vara frisk som en nötkärna och dessutom slippa prov-tyndgen som har legat på mina axlar. Jisses! Det är om två dagar. Två..

Jag hade tänkt från början att jag inte skulle säga till Nån att jag skulle skriva prov, för då blir det en press också!  Men det sprack ganska snabbt! Eftersom jag nästan jämt har ett späckat schema så var det svårt att Inte säga att jag måste plugga (istället för att käka, ta en shoppingrunda på stan eller vara med på fikahäng hos nån kompis) när jag väl hade lite tid över.

Nu kan jag snart inte plugga mer.. och jag slipper snart säga nej till roliga saker för att istället lära mig vad skillnaden på avvisning och utvisning är!

På onsdag är det dags! Sen är det kört.. Man kan bara göra sitt bästa!


Nä.. inge mer pluggsnack nu. Usch! Jag är så less.. (Kanske därför jag sitter och skriver blogginlägg på mina sista viktiga pluggminutrar!?!) Vill att det ska bli torsdag. Nu.


Till helgen ska Ida firas. Jag längtar!

Nästa helg jobbar jag.

Helgen efter det kommer Cissi och hälsar på.

Helgen därefter har vi danskurser.

Sen! Kan jag åka hem till Stockholm och hälsa på!!


Jag har fått ett rött brev idag. Tänkte först att det kanske är en fin kärleksförklaring från någon. Det är ju ändå alla hjärtans dag imorgon! Sen råkade jag titta på handstilen som skrivit mitt namn och adress. Det är inget kärleksbrev. Det är pappas Agnetas handstil. Men ändå :) Alltid trevligt att bli uppmärksammad!


Dags att lägga in önskeschema för april-juni nu också. Snart är sommaren här!


 


Av nonstop - 10 februari 2012 15:19


Det är totalt värdelöst att vara sjuk!

Jag är "bara" förkyld. Men det är som ett heltidsjobb! 


   

Jag snyter mig 7 gånger i minuten.. Jag skojjar inte! Jag känner mig som dom i reklamen.. han som vadar i näsdukar.

Har hittills gjort av med 1toarulle, sedan i går kväll, samt 3 paket näsdukar sedan jag var och handlade för nån timme sedan. Hur mycket snor kan det finnas, liksom!?


   

Jag är hemma från jobbet.

Det är nu 5 dagar kvar till (helvetes)provet och jag tänkte att denna förkylning kunde se till att jag gör lite nytta iaf. Är man hemma hinner man ju iaf plugga, tänkte jag! Men nej då. För huvudvärken gör att jag inte orkar hålla ögonen öpnna och koncentrera mig på något i mer än 5 minuter!

Så här halvligger jag i soffan, omringad av näsdukspaket och tycker synd om mig själv!


Men det går över. Fortare än kvickt, hoppas jag!

 

Av nonstop - 6 februari 2012 21:47

Det känns som jag har lite ont i halsen.. nääe!? JO!

Fan i helvetes jävla skit, som pappa skulle ha sagt.

Hoppas det går över till imorgon. Jag kan ju inte bli sjuk nu!

Jag hade tänkt träna idag men jag skippade det får vi se hur jag mår imorgon..


I lördags tolkade jag Gladiatorerna för 3:e gången. Jag hade en bra känsla i kroppen efteråt. Jag kände mig nöjd!

Jag antar att det är utlagt på tv4tolken nu, men jag har inte hunnit kolla om känslan stämmer :)

Nu i veckan jag har beredskap så jag har ingen live-sändning, men fullt upp är det ändå. Jobb och plugg framför allt!


Efter tolkningen i lördags var jag till Diana på fest. Hennes David hade fyllt år och hade bjudit hem ett gäng kompisar. Det var en riktigt rolig kväll som avslutades med massa dans på Harrys!


Cissi och jag har bestämt att hon ska komma hit och hälsa på! Wii! Fre-Sön med tjejsnack, film, utgång och shopping. Det blir toppen!

Pappa verkar vänta på att jag ska komma hem och hälsa på snart också. Pratade med honom igår och då berättade han att de hade fått skåpluckorna i köket ommålade. Jag hörde på rösten att han längtade efter att få visa mig hur fint det blivit. Jag ska försöka åka hem snart. Vill träffa vännerna också!


Snart fyller lill-Ida ett år. Ett år! Jisses vad tiden går fort!

Jag och Diana ska åka och hälsa på den 17 feb. Längtar!

Fick mail av Malin där hon berättade att Idas favvo just nu är att komma med den lilla påsen med fingerdockor som hon fick av mig och Diana somras när vi var där. Räcker påsen till Malin och säger "titta". Hon vill sen plocka ur varje liten figur och "titta" på alla innan alla ska tillbaka ner i påsen. Sötnosa!


Snart är det bara en vecka kvar till det är dags att skriva det förbannade provet. Usch!

Igår skulle jag plugga hela dan.. Men till och med frosta av frysen var tydligen roligare.. så nu är det gjort!

Skärpning!


God natt

 

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards