Alla inlägg under oktober 2011

Av nonstop - 23 oktober 2011 20:15


Nu är jag hemma igen efter Friskis & Svettis-veckan i Portugal. Jag är verkligen nöjd med allt!

Soluppgång, bra och rolig träning, sol och varmt, fint hotell, schyst frukostbuffé, härliga människor, okej mat, solnedgång med en sangria och superkul avslutningskväll!


Vi har tränat i snitt 4 pass om dagen. Det har varit alla möjliga olika pass, som: Yoga, Core, Medelpass, Flex, Stavgång, Dans, Cirkelfys, Box, Löpning, Ki jympa, m.fl


 

   

Danspass med Tobias på playaplankan.                           

Stavgång i soluppgången


"Sangriaturen"

På andra sidan vattnet är Spanien

Vi gick 4km till Villa Real och tog där en färja till Ayamonte i Spanien.

Gemensam guidad tur, sedan fick man göra vad man kände för. För oss blev det shopping och lunch. Inklusive Sangria, så klart!


"Bergspasset"

Gemensam busstur upp till Odeleite.

Stavgång 8 el 10km eller springa 10 el 14km.

Vi gick 10km i de branta backarna. Fint landskap och mysiga små bergsbyar där små portugisiska tanter tjoade något som man inte alls förstod men som såg ut som "titta på den vackra utsikten!" :)


 

På NOX kunde man få koppla upp sig på internet och samtisigt njuta av en milkshake eller annat.

Det var även där det var avslutningsfest sista kvällen. Mysigt ställe!


                               

S, S och jag på Nox dansgolv.             Solnedgång torsdags och Soluppgången från balkongen igår.


Hotellet hade en liten spa-avdelning och ett eget gym. Vi fick tips om att de också hade massage man kunde boka, så vi gick ner en dag och kollade läget. Det slutade med att jag och Sonja bokade varsin helkroppsmassage (90min) för 35 euro.
Efter en tuff vecka för kroppen så förtjänade vi verkligen att lägga oss på britsen! Superskönt var det!
Det var en potugisisk dam som var massös. Hon kunde inte ett ord engelska utan pratade på, på portugisiska, log och tyckte att jag skulle förstå ändå :) Söt!

Det var skönt att sova i sin egen säng inatt. Sov till kl 9 imorse. Så länge har vi inte sovit på hela veckan :)

Tog en promenad på 35 min och passade då på att köpa frukost på vägen hem.

Innan jag och Björn planerade resterande Lindylektioner så blev det 5 km i Venaspåret också.

Nu måste man ju hålla i! :)

Inte 4 pass om dagen, of corse! Men kanske 3-4 pass i veckan i alla fall!? Det svåra är att få tiden att räcka till..!


Jag ska absolut planera in några Flex-pass. Dom var toppen för att träna rörlighet!

Funderar på om jag ska gå på Box också. Men jag får så lätt blåmärken, så det kan se lite konstigt ut efteråt. Var på ett pass i veckan, om jag har ett stort märke på varje arm. Inte allt för sexigt!

Cirkelfys ska jag försöka hinna med också!


 

Av nonstop - 11 oktober 2011 22:46


Ju äldre jag blir destå fler saker kommer jag på att jag gör precis lika som min far. Jag menar inte att det är negativt, men det är fruktansvärt jobbigt när man kommer på sig själv!


Jag sitter likadant, med handen under hakan som ett litet stöd, när man sitter vid tv:n och börjar bli trött..


Det tar emot att gå och lägga sig om det inte är diskat..


Vi har precis samma fjant-dans.. (den som jag aaaaltid har skämts över när han har skakat loss med!)


Det jag kom på idag är att jag städar när jag ska åka bort. Jag kan dra ut på städningen i flera dagar (där är jag mer lik mamma!), men när jag ska åka bort, då vill jag att det ska vara rent och undanplockat!?!

För vems skull liksom?

För inbrottstjuven?

För den som ska ta reda på mina saker om något händer mig och jag inte kan komma hem igen?


Kanske för att jag vill komma hem till ett rent och snyggt hem..!?


Hur som helst.

Jag gillar min farsa!

Han kan vara huuur jobbig som helst.. men han vill alltid mitt bästa!

Det finns ingen annan som är som han!

Kärlek!   


Btw.

Packningen är påbörjad och väskan börjar redan bli full.. jag förstår inte var alla skor ska få plats!??


 

Av nonstop - 8 oktober 2011 17:45


  Jag har haft ont i höften. Tror det hände något på Lindy flip-träningen. Har varit lite orolig att jag inte skulle kunna träna och springa, men det har gått bra.

Idag sprang jag och Emmelie Å-stadsloppet!

Jag var skiitseg, men jag är nöjd för enligt klockan gick det bättre än jag trodde. 5 km 29:21 min.

  Enligt min app i mobilen har dock sprungit på 28:20.

Hmm..



  



 


Förra veckan fick jag åka till Stockholm hastigt och lustigt. Jag hade blivit önskad att tolka Dennis Lennartsson i Go'morron Sverige. Crazy!
Nej, det vågar jag inte, tänkte jag på en gång.

Sen tänkte jag. Den här chansen får man bara en gång i livet (eller inte ens det!), Så varför inte ta en djupt andetag and go for it?!

Jag sa Ja.

Det innebar att jag packade väskan och drog till Stockholm på onsdagskvällen.

Sov kanske.. 4 h.. Gick upp 5 för att fixa smink och hår. Drog på mig svart snyggtröja, gråa pennkjolen, kavaj och stövlar och åkte till SVT Huset kl. 6.

kl. 6.50 hade vi hälsat på programledarna, blivit pudrade i sminket och stod redo att sätta oss i sändningsoffan.

Plötsligt var det "Pass på" och sen drog den riktiga stormvinden förbi.

5 minuters tolkande av när programledarna frågade Dennis om Spread the sign och app:en Spread Signs och lite annat. Plötsligt var det över och jag visste inte vad jag hade gjort.

Väl tillbaka på jobbet sa många att det såg snyggt ut och det kändes skönt! (Visst, man är aldrig nöjd med allt! Men man får tänka att det är live-sändnig och jag visste inte vad dom skulle fråga och prata om)


  

  Malin, Magnus och lill-Ida kom hit i trosdags. Jag hade nämligen biljetter till Huddiksvallsteaterns "Elvis" som jag och Malin skulle på. Det var Asbra! Länge sen jag skrattade så mycket! Verkligen ett härligt gäng!

Hade tagit ledigt igår, så då åkte vi till Gustavsvik och badade. Ida tyckte det var superkul!

Efter det åkte vi till Marieberg för en fika och lite shopping.

Kvällen avslutades med tacos framför Idol. Och massa lek, mys och bus med Ida så klart!


Nu är det en vecka kvar. En vecka. Nästa lördag vid den här tiden är jag i Portugal!

Dags för nedräkning :)


 

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards