Alla inlägg under april 2012

Av nonstop - 26 april 2012 17:19


I lördags var jag med Johanna på tjejkväll hos en av hennes kompisar.

Det var tapas-knytis, så alla 8 tjejer tog med något var. Det blev superfint på bordet, och gott var det.

Vi satt kvar länge hemma hos Fia och snackade, men plötsligt ville dom flesta ut och dansa, så då begav det sig till Ritz.

Det var andra gången jag var på ritz, och jag har kommit fram till att det Inte är Mitt favoritställe. Snarare mitt "jag-freakar-snart-för-det-är-så-mycket-folk-och-blinkande-lampor"-ställe. Var jag för nykter eller har jag blivit gammal? Tydligen tillräckligt gammal för att inte vilja gå på Örebros "hippaste" ställe i alla fall. Jag står nog över nästa gång :)


     


Förra lördagen var jag med Åsa och Petter i skogen hela dagen. Suuuperskönt!

Vi åkte upp till Kilsbergen och gick upp till utsiktsplatsen (Rusakula), ca 4,5km längs Bergslagsleden, åt vår matsäck i solskenet och sen gick vi en annan väg tillbaka till bilen. Hade jag haft en bil (och ett lokalsinne.. eller iaf sinne för att förstå hur man hittar i skogen) hade jag gjort det mycket oftare!


     


Snart är det helg igen. Dagarna springer förbi. Nästa vecka är sista Lindylektionerna för den här terminen. Det känns lite tråkigt, men samtidigt otroligt skönt. det har varit så himla mycket nu, någonting nästan Varje Kväll.. så det ska blir skönt att ha lite fria kvällar här framöver!

Uppvisningsgruppen har tränat på måndagarna och den 12 maj smäller det. Då är det Big Band Battle på Kulturhuset, och då ska vi köra uppvisningen och självklart dansa hela kvällen till otroligt duktiga swing-band!


Kommande helg ska jag försöka ta vara på. Ta det lugnt. Vila upp mig. Harkel.

Vi får väl se hur det går :)


Ha det!


 

Av nonstop - 9 april 2012 09:34


Det har varit en annorlunda påskhelg i år.

Jag brukar ofta vara i Ludvika och äta gott med släkten, men i år har jag jobbat.

Ska jobba idag också. 11-16 i BT och sedan köra livesändning ikväll: Bonde söker fru.

Det har blivit långa promenader och många filmer på kvällarna. Välbehövligt!


Imorgon är jag ledig. Då ska jag luncha med Josse som är här på snabbvisit och sen ska jag och Em ut till Naturens hus och ha picknick eller så.


Snart är det sommar hoppas jag!
Jag längtar efter att få grilla, spela kubb, hänga i trädgården och ligga på stranden.


 

Av nonstop - 1 april 2012 14:09


I fredags bjöd jobbet på mat och fest på Harrys. Superkul verkligen! Nästan alla var där.

Jag och Emma gjorde oss i ordning hos mig innan, med poppig musik och ett glas vin.


   

Det bjöds på god amerikansk buffé, och vi sjöng chefens låt om Bildtelefonin säkert 4 gånger!

Sen dansades det resten av natten! :) Bra stämning!


Igår bjöd jag och Åsa Karin på brunch på Clarion hotell, som present i efterskott. Det var riktigt trevligt! Borde absolut göras om!


Idag är det fixa-hemma-dag med städ och tvätt och sånt på schemat.

So, let's..!


 

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards