Alla inlägg under november 2007

Av nonstop - 30 november 2007 20:45

Tiden går fort när man har roligt..


Den här veckan gick otroligt fort! Det var nyss måndag och första dagen på praktiken.. nu är det fredag igen och jag har varit på 12 uppdrag, auskulterat på ett och ett spännande på sön. (= totalt 13)

Det har gått bra. Känns kul att alla har berömt mig. Skönt också att alla har tips och råd om de tycker ngt är mindre bra. Det är bara 2 uppdrag jag inte är helt nöjd med och ii båda är det taltolkningen som är problemet. De har sagt att vi ska prioritera sådana uppdrag, så jag hoppas det blir bättre.

Jag trivs med alla jag har jobbat med och nu är det bara 2 kvar som jag förhoppnings får jobba med nästa vecka.


Min minilägenhet där jag bor fungerar bra. Det är bara ett rum på ca 20kvm som innehåller det man behöver (internet, tv och säng är viktigast *ler*). Man är helt slut på kvällarna så jag har sovit bra alla nätter utom den första.. då låg jag och vred mig hur länge som helst för att jag var nervös inför måndagen. Men de andra kvällarna har jag däckat så fort jag släckt lampan :)

Jag bor rätt nära TC.. skönt att det är gångavstånd. Det tar ca 15-20 min att gå till stan.


Jag hade tänkt att vara kvar i Uppsala i helgen, för jag trodde julmarknaden var imorgon.. men sen läste jag att den inte är förrän på söndag vilket betyder att det bara är: sitta på rummet och läsa/se på film eller gå på stan att välja på.. och jag har redan gått på stan två kvällar den här veckan.. så jag bestämde mig för att åka hem till Sthlm å umgås lite ist. Ska inte jobba förrän på sön morgon ändå.

Jag ska hänga med tjejerna ut och äta imorgon, det blir mysigt! :)


Bye bye så länge.

Av nonstop - 23 november 2007 22:35

Måndag är dagen M


Nu är det fredag. Och nu är jag hos pappa.

Om två dagar är det söndag. Och då åker jag till Uppsala.

Sen är det måndag. Då ska jag vakna tidigt, möta mina handledare och börja min praktik. Gaaahh.. nervöst! Men det blir spännande :) Håller alla tummar att det går bra och att det blir roligt!


Imorgon blir det förhoppningsvis filmkväll hos Carro. 

Jag behöver en lugn helg efter all stress och alla spänningar. Har fortfarande ont i axlarna (typ knutar stora som pingisbollar). Ska försöka att bara slappna av nu dom här dagarna när jag är bland icke teckenspråkiga människor :) och hoppas att det inte blir olidligt under praktiken. Ska försöka gå och få massage någon dag + önska mig det i julklapp. 

Tur att Stefan finns så man kan gå dit och få lite massage och värmande kräm. -Tack!

Hur som helst.. imorgon ska jag försöka träffa så många som möjligt :) Har saknat girlsen!


Hör av mig när jag installerat mig i Uppsla.

Kram 

Av nonstop - 20 november 2007 17:14

Det har verkligen varit för mycket..


Förra veckan var inte nådig.. Läxor kom ut ur öronen och dessutom hade vi modevisningen att förbereda inför lördagen.

På fredagen hade vi bestämt att vi skulle ses i Kristinaskolans aula efter lunch och träna och fixa inför Dagen D på lördagen.Stolar och bord ställdes i ordning i entrén som också skulle tjänstgöra som fik. Jag hjälpte modellerna med ingångarna till musiken och de som skulle spexa fick öva på det. Jag tror vi var där från kl.13 till 17.När vi gick därifrån kändes det ändå ganska bra. Vi hade läget under kontroll.

På kvällen hade jag tänkt ta det lugnt och fixa det sista med modell-listor osv. Men riktigt så blev det inte. Jag hade frågat AnnSo tidigare om hon ville hjälpa mig att slinga håret, så på kvällen när hon ringde så bestämde vi att hon skulle komma hit och fixa och sova över.

Kl. 23 kom vi igång med slingningen. När vi kommit halvvägs kände jag att jag ångrat att jag sagt att jag ville.. men då var det försent. När all folie var urplockad och jag hade duchat kom jag ut och visade AnnSo resultatet. Hon skrattade och vek sig dubbel. Jag hade ännu inte vågat se mig i spegel men hade under tiden jag duschat fått en stor klump i magen som sa att det inte hade blivit som vi tänkt.

- Jag ska stå på scen imorgon.. hur ser jag ut?, frågade jag och försökte lugna ner mig.

- Vad fan har hänt!?, fick hon fram innan hon började skratta igen.

Jag vet hur dåligt jag mådde sist det blev kaos.. och nu skulle jag dessutom stå på scen.

Klockan var nästan 1 på natten, det var inget att göra någonting åt.

När jag fönar håret såg det inte alls lika illa ut, men att ha utsläppt hår var uteslutet. Vi gick och lade oss och försökte sova för klockan skulle ringa redan kvart i sju. Jag har inte sovit så dåligt på väldigt länge.

Kl. 9 var vi på Kristinaskolan och förberedelserna satte igång. Modellerna intog logen och fixade hår och smink. Några fixade i ordning fikat. Jag sprang runt som en dåre och visste inte riktigt vad jag skulle börja med, men snart var klockan halv 1 och folket började komma.
Jag hann knappt bli nervös. Klockan 13.10 satt det 66 vuxna, 6 studenter och 2 barn i publiken, AnnSo körde igång modevisningen och jag stod på en pall och tolkade det till teckenspråk. Kändes lite overkligt i början, som att det fortfarande bara var förberedelse eller genrep.

När första delen var avslutad och hälften av kläderna hade visats så var det dags för paus och fika. Allt folk trängdes då i foajén bland fikaförsäljning och salamibordet :)

Sedan var det dags för del 2 där resten av kläderna visades upp av våra modiga modeller. (Fanny, Vera.nu, Tetre, Linboa, Lingon & Blåbär, Amnesty och Team Sportia)


Superbra jobbat av allihopa! Tidningen Ångemanland skrev en artikel om det med tre bilder. Kul att det blev så lyckat!


På kvällen var jag, Josse, Tove och Maria på förfest hos Maria F innan vi gick ut och firade på O'Learys. Mycket trevlig kväll :)


Lördagens bilder finns på Bilddagboken. Ni (vänner) som inte fått gästlösenordet kan höra av sig och be om det.


Nu är det bara en vecka kvar till Praktiken.. daaah! känner mig inte alls förberedd och jag vet inte hur jag ska få tid till att tvätta, städa och packa med tanke på hur mycket vi har att göra i skolan och alla läxor. Den här veckan skulle ha behövt 9 dagar minst.


Usch vad jag skriver mycket, har inte tid med det egentligen.. jag har två svenskauppgifter som ska göras.. bäst att sätta igång med dem!!

Ha det!

Av nonstop - 13 november 2007 19:10

Inte min dag..


Förutom den avslappnande meditationen och den uppiggande Kickoxningen jag varit på idag så har hela dagen bara skitit sig.. jag blir så trött!


Det började med att jag ställt kockan på sju för att gå upp och duscha. Vaknade och bestämde mig för första gången att jag ska lyssna på sju-nyheterna innan jag hoppade in. När jag vinklat upp persiennerna och vädret börjat kommer jag plötsligt på att jag anmält mig till Kickboxning på eftermiddagen. Vad är det då för nytta att duscha!? I nästa sekund slår det mig att alla lektioner börjar klockan nio idag vilket betyder att jag hade haft lite extra sovmorgon. Efter att ha suckat högt flera gånger drar jag för gardinerna och lägger mig i sängen igen. Skönt nog så somnar jag ganska snabbt igen och sover de extra 40 minutrarna.


När jag klivit upp för andra gången kommer jag på att jag måste skriva ut en lista och skicka iväg ett mail i skolan innan meditationen börjar vilket gör att jag inte kan sega utan måste sätta lite fart. Detta tycker dock inte de onda krafterna runt omkring mig ska gå smidigt utan gör så att jag spiller ut hela mitt o'boy glas över bordet, anteckningarna för kommande redovisning, stolen, min vita tröja, boken jag lånat från skolan och duken. F*n i sa*ans hel*ete!!

Bara att börja torka. Hur ska jag rädda boken? Och självklart var det just den vita tröjan som hängde på stolen!

Det enda possitiva i denna situation var att mobilen klarade sig undan med en halv centimeter *pust*. Det skulle vara pinsamt att lämna in en brun kladdig telefon på reparation..

Efter en lång stunds torkande fick jag äntligen sätta mig och äta frukosten. Men tro inte att det är slut på historien ännu.. Nej då! För när jag sedan ska ställa in kylvarorna igen så bestämmer sig någon att putta ut bunken med vaniljsås från kylskåpet. Och eftersom det aldrig hänt att någonting som ramlat ner någonstans ifrån landar på rätt sätt så gjorde självklart inte bunken det heller. Det var alltså vaniljsås över halva mattan och golvet. Tack för den!


När jag väl kom till skolan hade jag lugnat ner mig efter morgonens alla bravader. Det var spännande att meditera för första gången och få känna sig lite lugn i all den stress som denna vecka bär med sig.


Eftersom förmiddagen hade gått bra hoppades jag att eftermiddagens kickboxning också skulle vara smärtfri, men icke. Min otur förföljde mig uppenbarligen.

I slutet på lektionen, när det var min tur att slå med handskarna mot mitzen i olika kombinationer, tog jag i och gjorde mitt bästa. Men i ett svag ögonblick när jag slog en rak höger glömde jag fälla in tummen vilket gjorde att nageln böjdes bakåt. Den gick konstigt nog inte av men det blev bodfullt under nageln. Suck! Ont så in i bänken gjorde det!, men som den boxare man är bet man sig i läppen och fortsatte. Inte förrän en stund senare kände jag att det skulle vara skönt att stoppa ner fingret i en ishink.

Nu har det gått ett par timmar och det blev faktiskt inte så illa som det lät/kändes/såg ut från början. Nu är nageln mest bara öm och lite blålila.


Nu kan man ju tycka att det räcker med otur för en dag.. men vi får väl se. Jag bli inte förvånad om jag får en spegel i huvudet eller någonting.


Ha det och ta det lugnt!


Av nonstop - 4 november 2007 22:01

För mycket vin


Nu är lovet slut. Det är söndagkväll. Känns som man var måndag igår. Jag vill vara ledig några dagar till!


Vaknade igår av att Agneta stängde en skåplucka i köket. Tyvärr öppande jag ögonen och upptäckte hur ljust det var i rummet. Stängde dom snabbt igen och hoppades att jag skulle somna om. Det var dömt att misslyckas. När jag vridit mig några varv gav jag upp. Gick ut i köket och hämtade ett glas vatten och gick sedan och lade mig igen. Jag hade sovit fyra timmar. Två timmar till klockan skulle ringa. Det gick inte att somna om. När jag hörde att pappa kommit upp och börjat stöka i köket gick jag också upp. Det var inte förrän då jag kände hur bakis jag var. Ingen huvudvärk, men däremot illamående. Fy fan! Jag ville knappt stå upp.

Det är sånna här mornar man önskar att man fick dra ngt gammalt över sig.. men icke! Det var bara att röra sig långsamt och sitta ner och packa. En stund senare ropade pappa att frukosten var framdukad. Jag satt mig vid köksbordet, men sen gjorde jag inte så mycket mer. Jag kunde inte äta.
Jag fick i mig några vindruvor sen var det dags att åka. Pappa körde mig till centralen där jag hoppade på tåget. 4,5h senare var jag i Härnösand. Hungrig som en varg!

Jag ångrar djupt att jag drack så mycket.. jag sa att jag inte skulle göra det eftersom jag skulle med tåget, men tur är ju att jag hade roligt! :)

Förfest hos Martina innan vi tog en taxi in till Slussen. Vi var dom första upp på dansgolvet och där var jag kvar till vi åkte hem vid 2. Tack för en kul kväll!


Igårkväll var det Halloweenfest här. Det var därför jag åkte hit. Så känslan av att jag bara ville krypa ner under täcket efter jag hade ätit var ju bara att glömma.

Jag duschade och gjorde mig i ordning och var på dövföreningen vid 20-tiden. Några var utklädda, andra inte. Jag har varken haft fantasi eller pengar till att hitta utstyrsel så jag gick som 'Lina'. Kände inte alls för att dricka.. blä! Men hade trevligt ändå. Man slapp ju vara bakis imorse i alla fall. :)


Veckan som kommer tror jag blir körig. Vi ska ordna inför tankeväckan och modevisningen. Tur att Annso är tillbaka för jag och Josse får inte mycket gjort *skäms*. Nu gäller det att sätta fart om det ska bli något av det här.




Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards