Direktlänk till inlägg 16 maj 2010

16 maj, söndag. Dop och Chicago

Av nonstop - 16 maj 2010 14:59

Norrsunda k:a


I fredags fick jag sällsakp med Jenny ändra från Centralen ut till Dalarö där hela gänget, inkl. Malin, Mats och Alfons, hade börjat grilla. God mat och sedan gos med Alfie och spelkväll. Mycket trevligt!


I lördags var det dop för Hugo i Norrsunda kyrka (Rosersberg). Solen lös och jag kände att vit kortärmad klänning och en långärmad tunika var lite att ta i. Dopcermonin var fin. Hugo somnade dock efter halv. Kan ju bli lite långdraget och tråkigt :)

Vi åkte sedan vidare och fick kaffe och tårta i församlingshemmet. Hugo höll sig vaken och var glad hela fikat. Han var inte så inresserad av vad han fick i present, men mamma och pappa var mycket nöjda!

Bland annan fick han 4st sprabössor: två tåg, en traktor och en Groda från mig. Blir till att spara för jämnan. En till körkortet, en till utlandsresan, en till sparkontot och en till pension!


         


Efter dopet lämnade vi av Daniel på Esperanto där han jobbar och åkte sedan till Vegabaren och åt middag. Galet länge sen jag var där!


Väl hemma hos pappa igen kände jag att det vore kul att dansa lite. Jag hade inte planerat ngt med någon eftersom jag inte visste när jag skulle vara tillbaka i Handen. Kollade hemsidan och såg att The Washboard band skulle spela på Chicago. Jag bestämde mig för att åka dit.

Pratade med Annah en stund på msn och frågade hur hon och magen mådde. Hon var ensam hemma och visste inte riktigt vad hon skulle hitta på. Jag lyckades övertala henne att följa med till stan och hon erbjöd sig till och med att köra. En superrolig kväll på Chicago! Lagom tjockt med folk på dansgolvet. Några man kände igen. Många duktiga dansare!


Idag är det söndag och det blev en brunch på med Jenny och Martina på Paus. Blir middag med pappa och A innan jag åker tillbaka till Örebro. Idag får jag sällskap av Josse på tåget. Härligt!


Ha en skön söndagkväll!


 


 
 
Ingen bild

Elin, fackla.blogg.se

19 maj 2010 22:57

såg först nu att du kommenterat i min blogg för ett tag sen. Vi ska flytta inom läns, närmare stan, nämligen sollentuna :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nonstop - 3 januari 2013 18:28

Nytt år. Nya möjligheter. Det är väl så man brukar säga?!   Vad ska man satsa på att lyckas med i år då tro? Förra året lyckades jag med Tolkauktorisationen. Svårt att toppa det liksom! Idag är kanske inte bästa dagen att ta sånna beslut....

Av nonstop - 23 december 2012 22:00

Sitter i soffan hos Malin, Magnus och Ida i Ludvika och undrar hur mycket godis vi ska lämna till imorgon. Det är som svårt att sluta äta när man har börjat :)   Kom hit igår. Åker till pappa på juldagen. Vill stoppa tiden redan!Ett par dar här o...

Av nonstop - 26 november 2012 10:55

Idag är det mammas födelsedag.. Jag saknar henne såååå jääääkla mycket! Ska tända massa ljus för henne ikväll! Förra lördagen hade vi uppvisning på 20-talsfesten. Det gick bra och var väldigt uppskattat! Jag var lite halvnojjig innan omvad hag/...

Av nonstop - 7 november 2012 16:11

Var tar tiden vägen? När har den tänkt ta semester? Stanna upp en stund liksom? Här rullar det på!   Känns som jag har ett ganska inrutat liv just nu.. iofs gillar jag struktur och planering! Dom senaste veckorna har sett ut i princip såhär...

Av nonstop - 14 oktober 2012 20:44

Nu är vi på väg hem från Arlanda. Det var geymt jobbigt att kliva ut i ett 8 gradigt regnugt Sverige när man haft 27 grader och sol i en vecka. Men vissa saker är trevligt att komma hem till. Knäckebröd. Johan. Och att få slänga papper i toan uppskat...

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards