Direktlänk till inlägg 9 december 2009

9 december, onsdag. Ont

Av nonstop - 9 december 2009 20:15

Vaccin


I helgen jobbade jag. Faktiskt inte bara i bildtelefonin, utan också ute på fältet. Trevligt med lite omväxling, även om vi alltid har det mysigt där på helgerna.


Hur som helst så bestämde sig Maria för att åka och ta sprutan mot svininfluendan när vi slutade på söndagen. Jag bestämde mig då för att hänga med. "Annars kommer det ju aldrig bli av.." tänkte jag.

Väl på plats med ifyllt papper fick jag komma in till en "sköterska". Tveksam om hon verkligen var en riktig sköterska.. men iaf.

För att göra en ganska kort historia ännu kortare, säger jag bara 2 ord: Surkärring och våldsblåmärke! Shit vad hårt hon tog i! Verkligen högg in den.. Usch!     

Men nu är det gjort. Och värken/ömheten i armen börjar gå över.

Jag vet inte om folk omedvetet gärna armbågar en precis på rätt ställe just när man har som ondast, eller om dom brukar göra det fast man inte märker av det på samma sätt?

Nog om sprutan.


Idag har jag jobbat i Stockholm. Smidigt att ta det jobbet när jag ändå är ledig tors och fre. Blir alltså kvar här och hänger med lite underbara människor ett par dagar.


Dansade salsa med B igår. Skitkul! Gick mycket bättre nu än förra gången. Jag funderar verkligen på att gå Salsakurs nu till våren. Lindy Hopen kommer självklart i första hand. Men man borde kunna gå två kurser samtidigt, eller hur?


I måndags var jag på Voxetteoch Cornas julkoncert i St. Nikolai kyrkan. Sååå fint! Jag har ett par kollegor som är med i dessa körer. Kul att man känner så härliga och duktiga människor!

*synd att jag inte laddat bilderna i kameran.. får ladda upp en bild här senare*


Nu blir det till att njuta med vännerna dessa lediga dagar!



Logga

 

 
 
Ingen bild

K

10 december 2009 17:56

Våldsblåmärke! Haha, jag vill ju inte förringa ditt blåmärke. Jag fick ju inte nåt för jag hade en snäll, riktig sköterska - men ditt lilla blåmärke var det sötaste lilla märke jag har sett!

Ha så mysigt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nonstop - 3 januari 2013 18:28

Nytt år. Nya möjligheter. Det är väl så man brukar säga?!   Vad ska man satsa på att lyckas med i år då tro? Förra året lyckades jag med Tolkauktorisationen. Svårt att toppa det liksom! Idag är kanske inte bästa dagen att ta sånna beslut....

Av nonstop - 23 december 2012 22:00

Sitter i soffan hos Malin, Magnus och Ida i Ludvika och undrar hur mycket godis vi ska lämna till imorgon. Det är som svårt att sluta äta när man har börjat :)   Kom hit igår. Åker till pappa på juldagen. Vill stoppa tiden redan!Ett par dar här o...

Av nonstop - 26 november 2012 10:55

Idag är det mammas födelsedag.. Jag saknar henne såååå jääääkla mycket! Ska tända massa ljus för henne ikväll! Förra lördagen hade vi uppvisning på 20-talsfesten. Det gick bra och var väldigt uppskattat! Jag var lite halvnojjig innan omvad hag/...

Av nonstop - 7 november 2012 16:11

Var tar tiden vägen? När har den tänkt ta semester? Stanna upp en stund liksom? Här rullar det på!   Känns som jag har ett ganska inrutat liv just nu.. iofs gillar jag struktur och planering! Dom senaste veckorna har sett ut i princip såhär...

Av nonstop - 14 oktober 2012 20:44

Nu är vi på väg hem från Arlanda. Det var geymt jobbigt att kliva ut i ett 8 gradigt regnugt Sverige när man haft 27 grader och sol i en vecka. Men vissa saker är trevligt att komma hem till. Knäckebröd. Johan. Och att få slänga papper i toan uppskat...

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards