Direktlänk till inlägg 22 augusti 2006

22 augusti, tisdag. Ikea

Av nonstop - 22 augusti 2006 10:08

Kod 1000Började 8.30 i DSBn där vi skulle spela in gårdagens uppgift. Jag återberättade vad Vera hade sagt på teckenspråk och skickade det till läraren. Innan rasten fick jag sedan som extra uppgift att analysera min inselning och kolla vad jag tycker jag gör bra och mindre bra. Svårt att berömma sig själv!Efter skolan följde Josse med mig hem en snabbis, sen gick vi ner på stan för att hon skulle klippa sig. Jag var på banken och gjorde några ärenden.När klockan närmade sig fyra kom Tina och hämtade oss och så åkte vi till Sundsvall (Birsta). Vandrade runt på Ikea och plockade på oss det vi trodde vi skulle ha råd med, när det plötsligt hörs en mansröst i högtalarna: Personal... kod tusen, hjälpdetta meddelande upprepades ungefär.. 10 gånger, med 1 minuts mellanrum. Vi och alla andra kunder undrade ju självklart vad kod tusen betyder så till slut var det en kille som frågade en ikea-tjej. "Det är bara test.. Inget speciellt utan bara som när man testar brandvarnare ungefär.." fick han till svar medan vi tjuvlyssnade. När hon gått iväg kom vi överens om ganska snabbt att hon blå-ljög för oss och började skojja lite om terrorister.Efter det uttjatade meddelandet om kod tusen sa mansrösten till slut Utrop upphör och sen vart det tyst en stund.Nästa utrop vi hörde var Vi måste be en lämna byggnaden. gå ut i närmsta nödutgång. Följ personelens order.På mindre än 1 minut var alla ute. det var bara att släppa sina varor och gå.Ingen visste vad det var och hur lång tid det skulle ta.. eller om vi över huvud taget skulle få komma in igen, så vi gick in i köpcentrumet och kollade i andra affärer en stund. När vi kom ut hade de fortfarande inte börjat släppa in folk, så vi fortsatte till biltema. var man än gick hörde man folk skämta eller prata om 'kod tusen' :). När de ropade ut att de snart stäger så gick vi mot Ikea igen. då öppnade dem och man fick gå in igen. Väl inne försökte vi komma på vilken avdelning vi var på, för att snabbt försöka lokalisera vår vagn. vi genade till lampavdelningen och återförenades med sakerna. gick snabbt igenom resterande avdelningar och betalade sedan.Jag inhandlade: gardiner till vardagsrummet, löpare till köksbordet, glasunderlägg, ett efterlängtat duschdrapperi, ett ljusfat och ett fint ljus.Hann in på Willys innan det bar av hemåt igen.

 
 
Ingen bild

Christian

21 september 2006 18:49

Det där hände mig också på ikea nyss =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nonstop - 3 januari 2013 18:28

Nytt år. Nya möjligheter. Det är väl så man brukar säga?!   Vad ska man satsa på att lyckas med i år då tro? Förra året lyckades jag med Tolkauktorisationen. Svårt att toppa det liksom! Idag är kanske inte bästa dagen att ta sånna beslut....

Av nonstop - 23 december 2012 22:00

Sitter i soffan hos Malin, Magnus och Ida i Ludvika och undrar hur mycket godis vi ska lämna till imorgon. Det är som svårt att sluta äta när man har börjat :)   Kom hit igår. Åker till pappa på juldagen. Vill stoppa tiden redan!Ett par dar här o...

Av nonstop - 26 november 2012 10:55

Idag är det mammas födelsedag.. Jag saknar henne såååå jääääkla mycket! Ska tända massa ljus för henne ikväll! Förra lördagen hade vi uppvisning på 20-talsfesten. Det gick bra och var väldigt uppskattat! Jag var lite halvnojjig innan omvad hag/...

Av nonstop - 7 november 2012 16:11

Var tar tiden vägen? När har den tänkt ta semester? Stanna upp en stund liksom? Här rullar det på!   Känns som jag har ett ganska inrutat liv just nu.. iofs gillar jag struktur och planering! Dom senaste veckorna har sett ut i princip såhär...

Av nonstop - 14 oktober 2012 20:44

Nu är vi på väg hem från Arlanda. Det var geymt jobbigt att kliva ut i ett 8 gradigt regnugt Sverige när man haft 27 grader och sol i en vecka. Men vissa saker är trevligt att komma hem till. Knäckebröd. Johan. Och att få slänga papper i toan uppskat...

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards