Direktlänk till inlägg 17 september 2011

17 september, lördag. Lite smått och gott

Av nonstop - 17 september 2011 12:15


Varför känner jag inte för att blogga?

Kanske för att det är fullt upp från morgon till kväll, hela tiden, varje dag.. Jag är trött!


På söndagkvällen brukar jag titta i almanackan och konstatera att den här veckan bli lite lugnare, jag har bara måndag- och torsdagkväll inbokat. Sen är det plötsligt något varje kväll. Det är roliga saker, det är inte det jag menar.. men jag minns inte när jag hade en hänga-i-soffan-framför-tvn-kväll senast.


Förutom de vanliga jobbuppdragen och det vanliga som ska göras i kontorsarbetesväg ska vi nu också önska schema v 42-49. Det blir säkert jättebra för många när det är klart, men just nu när allt ska önskas, sen justeras, sen korregeras och till sist fastställas så är man ju helt slut av att bara försöka förstå hur man ska önska för verksamheten och gärna privatlivets bästa.


På tal om v. 42. Jag drar till Portugal då! Tjihoooo!

Friskis & Svettis har Training Camp 2 ggr om året, en vecka på våren och en på hösten, vilket jag inte hade en aning om förrän i slutet av sommaren när jag såg reklamen om Portugalresan. Tänkte då att Den vill jag åka på!, men ingen som jag frågade kunde eller hade råd att åka med. Då kände jag ena dagen att jag borde åka själv. För hur ensam kan man vara med 200 andra Friskis:ar? Sen kom jag på att jag kanske får dela rum med värsta snarkaren, inte har någon att äta middag tillsammans med, osv, osv. Då blev jag fegis. Men nu ska två kollegor med och det känns superkul!

Det känns kul för att jag dels inte har varit utomlands på säkert 5 år. Och dels för att det blir ett äventyr att se hur mycket träning jag klarar av!

Vi har ju joggat hela sommaren. Oftast 3km men ibland 5km. I tisdags sprang jag och Emmelie en mil, för andra gången! Det är, som jag skrev i förra inlägget, heeeelt sjukt! Jag förstår knappt själv att jag har gjort det. Att jag kommer runt. På 1:09 dessutom. Helt overkligt med tanke på att jag tyckte att löpning var det tråååkigaste och värsta man kunde utsätta sig för, för bara ett par år sedan.


Vi sprang ju Blodomloppet den 18 augusti. 5,3km med start vid Trängens IP. Vi döpte vårat lag till Run For It. Vad nu it ska stå för?!? Men vi kom inte på ngt bättre. Och då kan man ju sätta upp ett eget it, om man känner för det.

Jag kom ifatt Åsa på sista kilometern och vi gick i mål på 30:59 enligt min app i mobilen. Jäkligt bra tid, om jag får säga det själv!

  


Dansen har dragit igång igen. Vi hade första lektionen i måndags. Medelgruppen. Hur gick det till? Jag flyttade hit 2008 och hade aldrig dansat Lindy i hela mitt liv (destå mer bugg dock).  Nu är jag Lindylärare och undervisar stans högsta nivå? Shit!

På tal om dans så frågade Lasse om jag ville ställa upp och dansa 2 låtar med honom som uppvisning på en Allsångskväll. Det gjorde vi. Den 17 augusti i Förvi. På Sveriges minsta scen! Men det var superkul och väldigt uppskattat!




Vi var till Skövde här om helgen på den årliga Kräftskivan. Myyycket trevligt. Mycket mat framförallt!

   

 


Jag har börjat simma också. Eller ja.. jag har väl varit dit 3 gånger, men fler än 2 är väl en vana?! På söndag är det dags igen! Känns bra att få stäcka ut och kanske bygga lite axlar och överkropp. Känns som det är blivit mycket benträning av all jogging i sommar.


Den 27 aug var jag, Josse, Camilla och Micke till Nora och gick på marknaden. Superhärligt väder och hur mycket folk som helst!

Jag höll mig nästan från att köpa godis. Det blev lite marknadslakrits bara. Och så köte jag en härva vävtrasor. Det har jag virkat en korg av!

Önskar jag hade köpt mer. I andra färger också!

Fler korgar ska det bli!


Idag blir det en sväng på stan med Lady Di. Vi ska kolla om vi hittar något snyggt och tolkvänligt till på onsdag när vi ska till Stockholm och jobba. Det ryktas om att Drottningen ska tala bland annat :) Då vill man vara snygger!


Ikväll har Åsa och Karin bjudit ut mig på födelsedagsmiddagen jag fick när jag fyllde. Ska bli supermysigt!


Ha en trevlig helg!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nonstop - 3 januari 2013 18:28

Nytt år. Nya möjligheter. Det är väl så man brukar säga?!   Vad ska man satsa på att lyckas med i år då tro? Förra året lyckades jag med Tolkauktorisationen. Svårt att toppa det liksom! Idag är kanske inte bästa dagen att ta sånna beslut....

Av nonstop - 23 december 2012 22:00

Sitter i soffan hos Malin, Magnus och Ida i Ludvika och undrar hur mycket godis vi ska lämna till imorgon. Det är som svårt att sluta äta när man har börjat :)   Kom hit igår. Åker till pappa på juldagen. Vill stoppa tiden redan!Ett par dar här o...

Av nonstop - 26 november 2012 10:55

Idag är det mammas födelsedag.. Jag saknar henne såååå jääääkla mycket! Ska tända massa ljus för henne ikväll! Förra lördagen hade vi uppvisning på 20-talsfesten. Det gick bra och var väldigt uppskattat! Jag var lite halvnojjig innan omvad hag/...

Av nonstop - 7 november 2012 16:11

Var tar tiden vägen? När har den tänkt ta semester? Stanna upp en stund liksom? Här rullar det på!   Känns som jag har ett ganska inrutat liv just nu.. iofs gillar jag struktur och planering! Dom senaste veckorna har sett ut i princip såhär...

Av nonstop - 14 oktober 2012 20:44

Nu är vi på väg hem från Arlanda. Det var geymt jobbigt att kliva ut i ett 8 gradigt regnugt Sverige när man haft 27 grader och sol i en vecka. Men vissa saker är trevligt att komma hem till. Knäckebröd. Johan. Och att få slänga papper i toan uppskat...

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards