Alla inlägg under april 2009

Av nonstop - 13 april 2009 17:32

   

Det var sååå bra i onsdags!

Kistamässan kanske inte var bästa stället att ha showen i, men what the hell.. Han är ju lika grym ändå!

Guitarguy inledde med lite stand-up och roliga sånger. Sen Jeff med Walter, Aschmed the dead terrorist, Peanut och Bubba J.

Peanut är min favorit! Jag försökte filma lite, men det blir inte så bra när man från början håller kameran åt fel håll, sitter ganska långt ifrån och samtidigt skrattar. Dessutom hade jag det lilla minneskortet i kameran, annars hade jag filmat mycket mer. *klant* Kul var det hur som helst!


Jag har hunnit en hel del den här helgen. Åkte med Niklas och Anders till Kista på onsdagkvällen och såg Jeff-fa-fa. Gjorde stan med Martina på torsdagen. Tillbringade en heldag hos Lotten på fredagen. 5-6h på hennes balkong i solen och spel med hennes syrra och brorsa på kvällen. Lördagen startade med en fika i stan med Carro, promenad på söder och sol på medborgarplatsen. Lördagkvällen spenderade jag hos Jess och Daniel med Martina och Jenny. Middag, spel och massa snack. Jag och Annah försökte sola lite i gropen igår förmiddag, men det blåste rätt kallt. Middag med pappa och Agneta innan vi åkte till graven och hälsade mamma Glad påsk. 

Det var min helg i korthet. Punkt.


Idag har jag ägnat mig att jobbansökan. jag är fortfarande inte klar. Börjar bli lite stressad nu för jag hade tänkt skicka den idag. Jag kommer inte på något mer att skriva, så jag kanske får låta det vara som det är. Ordbajsare kan man verkligen inte säga att jag är. Kort och koncist blir det.


Tog en kort pormenad och en fika med Karin idag. Skönt att komma ut lite och bara sitta och snacka en stund. Det blev årets första milkshake också :) gott!


Nu har jag fått klart mina turkosa handledsvärmare.

  

 Handledsvärmare aka. Pulsvärmare

  

Nästa projekt kanske blir tossorna.. eller handledsvärmare med pärlor. Jag har inte bestämt mig ännu. Jag har 3 beställningar också. Handledsvärmare till Agneta och Karin. + kamerafodral till Martina.


På återseende, nu ska jag fortsätta med ansökningen.



Av nonstop - 7 april 2009 13:58



Jag längtar till imorgonkväll. Då är det äntligen dags att se Jeff Dunham live!

Jag har inte alls tänkt på påsk och godis och familj och släkt som man kanske brukar göra. Jag har tänkt Kistamässan 8 april ganska länge nu. Härligt också att få träffa mysiga vänner som också ska dit.


Jobbar halvdag imorgon, sen har jag tagit ledigt tom. fredag. Först hade jag planerat att åka till Ludvika över påsk, fre - sön. Men jag stannar i Stockholm och åker till Ludvika nästa helg istället. Då fyller Malin år, så det passar bättre på alla vis!




 

Peanut är så skön!

Av nonstop - 5 april 2009 10:30

Får jag lov?


Igår var jag och Åsa på prova-på kurs i Lindy Hop, Salsa och Tango. Jag hoppade faktiskt tangon så jag kunde öva mer på Lindy och Salsa på ett annat golv. Grymt kul att dansa Lindy!

Emma från jobbet är skitduktig. Hon var med när de hade uppvisning. Hon är också med som ledare på Lindy-kurserna som finns här i stan. Jag vill nog gå nybörjarkursen till hösten.


Salsa har jag dansat lite förut, men det var kul att få dansa med någon som var duktig. Då förstår man precis hur och var man ska och då blir det mer dans av det hela.


Tangokursen skippade jag som sagt, men Åsa försökte visa mig sen när det var öppet golv för social dans. Det gick inge vidare. Jag föredrar när det är lite tempo. (Men visst, tryckare är aldrig fel ;)

 


Lindy Hop på annan nivå:

Av nonstop - 4 april 2009 17:47

A-huset


Ikväll ska det dansas. Prova-på kurser i Salsa, Lindyhop och Tango. Jag ska leta fram dansskorna och hitta takten.


Här är en annan typ av dans :)

Av nonstop - 3 april 2009 12:32

Bra början på helgen


Jag och Tina har försökt få ihop det så att vi kan träffas när hon ändå är i den här delen av landet. Hennes praktik började för 4 veckor sedan och igår passade det att ses. Inte lätt! :)

Hon mötte upp mig vid stationen vid 16 och så gick vi på stan i flera timmar. Mycket snack och skratt.



När vi satt och åt fick jag ett skattanfall och kunde knappt sluta. Killarna som satt vid bordet bredvid måste ha trott att vi var tokiga, men det gör inget för det var länge sen jag skattade så mycket. :)


Jag kom nyss tillbaka hit till Örebro. Ikväll är det middag med K & Å som gäller. Och imorgon blir det dans. Spännande!


Av nonstop - 1 april 2009 20:19

Vårkänslor


Idag har det varit otroligt härligt väder! Det blåste lite på förmiddagen när jag och en kollega cyklade till ett uppdrag, och motvind är ju aldrig kul. Men att solen hållt oss sällskap hela dagen väger upp den jobbiga motvinden. Förresten så tycker jag det är motvind åt viket håll man än cyklar. Är inte det konstigt!?


Jag hade bestämt mig för att gå på Medelpasset på Friskis efter jobbet. Det var ett jättebra pass (ledare) och jag tog i som en gnu för att jag då och då kom på att jag ätit hamburgare till lunch. När det sedan var dags för avslappning och streching gick jag och tog en extra långprommenad i solen innan jag gick hem och duschade. Hur skönt som helst!


Imorgon ska jag till Eskilstuna och hälsa på Tiny som har praktik. Det ska bli jättekul att ses. Det blir inte så ofta nu för tiden när vi bor så långt ifrån varandra. 


Ha det gott!

 

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards