Direktlänk till inlägg 22 september 2008

22 september, måndag. Inneboende

Av nonstop - 22 september 2008 16:14

Sthlm


I helgen var jag inneboende hos Martina. Sååå skönt att slippa bo hos pappa och A. Hoppas dom fattar piken! Jag var och åt middag med pappa på lördagen och hjälpte honom fixa några grejjer på söndagen. Skönt att få umgås bara vi två.

Jag var lite osäker på om jag kunde sova hos Martina först, eftersom hon har Etna hemma. Men tydligen är jag inte lika allergisk som förut för det funkade superbra. Jag har dock försökt hålla min sida av sängen ren från katthår och har inte gosat med henne allt för mycket. Toppen!


På torsdagen mötte Martina upp mig på centralen eftersom hon slutade jobbet lagom till dess. Åkte direkt till Farsta för att fika med Jessica. Kvällen gick åt till att tona mitt hår och titta på Idol.


Fredagen spenderade jag och Martina i stan, letandes efter jobbkläder till henne. Jag var jätteduktig och köpte bara en bh. Dock hittade jag en, vad jag kallar nunnedräkt, i Farsta på torsdagen som jag också köpte. Det är en svart skjortklänning som jag ska ha när jag ska vara fin på jobbet. Me like!


På lördagen drog vi en sväng på Ikea och på kvällen var det fest. Martinas fd jobbarkompis bjöd dit oss och det var en mycket trevlig kväll! Länge sen jag festade. Sist var nog 19 juli, om man inte räknar det glas vin jag tog när Malin var här. Det jag saknade med lördagens fest var dans. Vi gick ner till det lokala inne-haket i trångsund vid halv 1, men vi blev utslängda kl 1 när dom stängde och det fanns inget dansgolv så långt jag såg.

När vi sen kom tillbaka till festen såg vi att halva trångsunds population också hade gått dit efter krogen. Jag, Martina och Kim delade en taxi hem, det var skönt med tanke på att klockan närmade sig halv fyra.


Helgen gick alldeles för fort! Jag hinner aldrig träffa så många som jag önskar. Men jag åker nog dit snart igen! Kanske redan nästa helg :)


Jag och Martina

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nonstop - 3 januari 2013 18:28

Nytt år. Nya möjligheter. Det är väl så man brukar säga?!   Vad ska man satsa på att lyckas med i år då tro? Förra året lyckades jag med Tolkauktorisationen. Svårt att toppa det liksom! Idag är kanske inte bästa dagen att ta sånna beslut....

Av nonstop - 23 december 2012 22:00

Sitter i soffan hos Malin, Magnus och Ida i Ludvika och undrar hur mycket godis vi ska lämna till imorgon. Det är som svårt att sluta äta när man har börjat :)   Kom hit igår. Åker till pappa på juldagen. Vill stoppa tiden redan!Ett par dar här o...

Av nonstop - 26 november 2012 10:55

Idag är det mammas födelsedag.. Jag saknar henne såååå jääääkla mycket! Ska tända massa ljus för henne ikväll! Förra lördagen hade vi uppvisning på 20-talsfesten. Det gick bra och var väldigt uppskattat! Jag var lite halvnojjig innan omvad hag/...

Av nonstop - 7 november 2012 16:11

Var tar tiden vägen? När har den tänkt ta semester? Stanna upp en stund liksom? Här rullar det på!   Känns som jag har ett ganska inrutat liv just nu.. iofs gillar jag struktur och planering! Dom senaste veckorna har sett ut i princip såhär...

Av nonstop - 14 oktober 2012 20:44

Nu är vi på väg hem från Arlanda. Det var geymt jobbigt att kliva ut i ett 8 gradigt regnugt Sverige när man haft 27 grader och sol i en vecka. Men vissa saker är trevligt att komma hem till. Knäckebröd. Johan. Och att få slänga papper i toan uppskat...

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards