Direktlänk till inlägg 4 november 2007

4 november, söndag. Slut på höstlovet

Av nonstop - 4 november 2007 22:01

För mycket vin


Nu är lovet slut. Det är söndagkväll. Känns som man var måndag igår. Jag vill vara ledig några dagar till!


Vaknade igår av att Agneta stängde en skåplucka i köket. Tyvärr öppande jag ögonen och upptäckte hur ljust det var i rummet. Stängde dom snabbt igen och hoppades att jag skulle somna om. Det var dömt att misslyckas. När jag vridit mig några varv gav jag upp. Gick ut i köket och hämtade ett glas vatten och gick sedan och lade mig igen. Jag hade sovit fyra timmar. Två timmar till klockan skulle ringa. Det gick inte att somna om. När jag hörde att pappa kommit upp och börjat stöka i köket gick jag också upp. Det var inte förrän då jag kände hur bakis jag var. Ingen huvudvärk, men däremot illamående. Fy fan! Jag ville knappt stå upp.

Det är sånna här mornar man önskar att man fick dra ngt gammalt över sig.. men icke! Det var bara att röra sig långsamt och sitta ner och packa. En stund senare ropade pappa att frukosten var framdukad. Jag satt mig vid köksbordet, men sen gjorde jag inte så mycket mer. Jag kunde inte äta.
Jag fick i mig några vindruvor sen var det dags att åka. Pappa körde mig till centralen där jag hoppade på tåget. 4,5h senare var jag i Härnösand. Hungrig som en varg!

Jag ångrar djupt att jag drack så mycket.. jag sa att jag inte skulle göra det eftersom jag skulle med tåget, men tur är ju att jag hade roligt! :)

Förfest hos Martina innan vi tog en taxi in till Slussen. Vi var dom första upp på dansgolvet och där var jag kvar till vi åkte hem vid 2. Tack för en kul kväll!


Igårkväll var det Halloweenfest här. Det var därför jag åkte hit. Så känslan av att jag bara ville krypa ner under täcket efter jag hade ätit var ju bara att glömma.

Jag duschade och gjorde mig i ordning och var på dövföreningen vid 20-tiden. Några var utklädda, andra inte. Jag har varken haft fantasi eller pengar till att hitta utstyrsel så jag gick som 'Lina'. Kände inte alls för att dricka.. blä! Men hade trevligt ändå. Man slapp ju vara bakis imorse i alla fall. :)


Veckan som kommer tror jag blir körig. Vi ska ordna inför tankeväckan och modevisningen. Tur att Annso är tillbaka för jag och Josse får inte mycket gjort *skäms*. Nu gäller det att sätta fart om det ska bli något av det här.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nonstop - 3 januari 2013 18:28

Nytt år. Nya möjligheter. Det är väl så man brukar säga?!   Vad ska man satsa på att lyckas med i år då tro? Förra året lyckades jag med Tolkauktorisationen. Svårt att toppa det liksom! Idag är kanske inte bästa dagen att ta sånna beslut....

Av nonstop - 23 december 2012 22:00

Sitter i soffan hos Malin, Magnus och Ida i Ludvika och undrar hur mycket godis vi ska lämna till imorgon. Det är som svårt att sluta äta när man har börjat :)   Kom hit igår. Åker till pappa på juldagen. Vill stoppa tiden redan!Ett par dar här o...

Av nonstop - 26 november 2012 10:55

Idag är det mammas födelsedag.. Jag saknar henne såååå jääääkla mycket! Ska tända massa ljus för henne ikväll! Förra lördagen hade vi uppvisning på 20-talsfesten. Det gick bra och var väldigt uppskattat! Jag var lite halvnojjig innan omvad hag/...

Av nonstop - 7 november 2012 16:11

Var tar tiden vägen? När har den tänkt ta semester? Stanna upp en stund liksom? Här rullar det på!   Känns som jag har ett ganska inrutat liv just nu.. iofs gillar jag struktur och planering! Dom senaste veckorna har sett ut i princip såhär...

Av nonstop - 14 oktober 2012 20:44

Nu är vi på väg hem från Arlanda. Det var geymt jobbigt att kliva ut i ett 8 gradigt regnugt Sverige när man haft 27 grader och sol i en vecka. Men vissa saker är trevligt att komma hem till. Knäckebröd. Johan. Och att få slänga papper i toan uppskat...

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards