Direktlänk till inlägg 27 september 2007

27 september, torsdag. Funderingar och annat

Av nonstop - 27 september 2007 16:25

Live with it!


Tiden går för fort!!

Det har jag sagt förut och jag säger det igen!!

Det var nyss söndag.. och nu är det snart helg igen. Hur kan dagarna bara rinna iväg.. jag minns knappt vad jag gjorde för en vecka sedan.. *suck*


När man pratar om det så känns det som att det är långt till praktiken, men det är det inte! Och om veckorna fortsätter att gå så fort som dom har gjort nu på senaste tiden, så ska vi nog ut redan nästa måndag.. Det är så det känns.. och sånt blir jag stressad av!

Vad gör man åt stressen då?

Jag försöker förtränga den.. och det har funkat bra för mig.. Vet inte om det är så nyttigt, men det struntar jag i för tillfället!


Det är inte supermycket läxor just nu.. och det är ovanligt! Man brukar annars inte ha någon fritid alls, så nu vet man nästan inte vad man ska hitta på när man har en kväll ledig. Konstigt men sant.

Känns dock bra att kunna sitta vid datorn utan ha dåligt samvete för att man vet att man egentligen borde göra någontng annat. Ja, självklart finns det alltid andra saker som ska göras, men idag är det tillåtet att proritera datorn ;)


Livet i övrigt då?

Jo då.. det går fortfarande upp och ner..
Man lär sig att leva med saker.. även dom som känns ofattbara och ledsamma. Hålen i hjärtat efter mamma och Niklas (och alla andra som haft en plats i mitt hjärta) läker inte eller fylls igen för att tiden går och man kommer tillbaka till vardagen.. Man lär sg bara att leva med det!

Jag har hört att man ska bli starkare som person när man varit med om svåra/jobbiga situationer i livet, men jag vet inte om jag har blivit det. Jag kanske snarare blivit mer känslig, jag vet inte. På något vis kanske jag blivit starkare, men samtidigt har en del av mig tagits bort i och med att mamma inte finns.. hur ersätts den delen? Kommer Eva, Totte och Malin någonsin vara desamma igen efter det som hänt Niklas?

Mycket sånt här har jag funderat på nu på sista tiden. Och det tar på en, det vill jag lova!


Det har ju också passerat andra människor i ens liv.. som vänner och pojkvänner. Självklart kan det kännas jobbigt och tomt utan dom.. även om det är länge sedan man skildes åt.

Just nu är det väldigt tomt utan Jim. Från att höras varje dag till att inte höras alls är ett stort 'steg'. Ett steg som kanske är nödvändigt eller självvalt, men som ändå känns som en öm punkt i hjärtat. Saknaden kan finnas kvar trots att hjärnan har en annan uppfattning..


För att det inte bara ska vara ett känslo-inlägg så kan jag blogga lite om en länk som jag snodde från en kompis..

Om ni inte har något roligare för er så gå in på The Best Of Blocket.se, länk, .. eller om ni någon gång behöver att gott skratt!

Tips: Titta inte på allt på en gång.. spara lite till nästa gång du känner dig nere eller behöver piggas upp ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av nonstop - 3 januari 2013 18:28

Nytt år. Nya möjligheter. Det är väl så man brukar säga?!   Vad ska man satsa på att lyckas med i år då tro? Förra året lyckades jag med Tolkauktorisationen. Svårt att toppa det liksom! Idag är kanske inte bästa dagen att ta sånna beslut....

Av nonstop - 23 december 2012 22:00

Sitter i soffan hos Malin, Magnus och Ida i Ludvika och undrar hur mycket godis vi ska lämna till imorgon. Det är som svårt att sluta äta när man har börjat :)   Kom hit igår. Åker till pappa på juldagen. Vill stoppa tiden redan!Ett par dar här o...

Av nonstop - 26 november 2012 10:55

Idag är det mammas födelsedag.. Jag saknar henne såååå jääääkla mycket! Ska tända massa ljus för henne ikväll! Förra lördagen hade vi uppvisning på 20-talsfesten. Det gick bra och var väldigt uppskattat! Jag var lite halvnojjig innan omvad hag/...

Av nonstop - 7 november 2012 16:11

Var tar tiden vägen? När har den tänkt ta semester? Stanna upp en stund liksom? Här rullar det på!   Känns som jag har ett ganska inrutat liv just nu.. iofs gillar jag struktur och planering! Dom senaste veckorna har sett ut i princip såhär...

Av nonstop - 14 oktober 2012 20:44

Nu är vi på väg hem från Arlanda. Det var geymt jobbigt att kliva ut i ett 8 gradigt regnugt Sverige när man haft 27 grader och sol i en vecka. Men vissa saker är trevligt att komma hem till. Knäckebröd. Johan. Och att få slänga papper i toan uppskat...

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards