Alla inlägg den 29 juli 2006

Av nonstop - 29 juli 2006 01:01

"När ni två blir Elm"Klockan 8 var det dags att vakna. Hoppade in i duschen och blåste håret hos J & J innan vi åkte hem till Emma för att fixa resten.6 tjejer skulle där blåsa/platta/locka hår, sminka och fixa sig. Gick ganska bra ändå.. Inte så mycket kaos som man skulle kunna tro. Åt frukost i omgångar och var klara precis i utsatt tid: 11.30 Fick skjuts till Vika kyrka där vigseln börjar kl. 13. Superfint!Middag och fest skulle sedan äga rum i Vika byggdegård 1,5 km från kyrkan. Vi delade upp oss och fick åka med Emma K, Guidai och Annette dit. Skönt att slippa gå (i högklackat)!Det bjöds på förrättspaj när vi kom dit, i inväntan på brudparet. När de kom skålade vi och hurrade för dem.Bordsplaceringen berättade att jag, Josse, Ida och Irene skulle sitta vid ett bord med fem stycken andra, bland annat Julias systrar och Jonas moster.Till varmrätt fick vi dubbelmarinerad fläskfilé och potatisgratäng med sås och sallad till. Gott!Jonas bröder var toastmasters. Det gjorde några korta sketcher om hur jonas är.. och höll ordning på när folk skulle hålla tal osv.Efter den supergoda tårtan vi fick till efterrätt så sa de att det var våran tur att gå upp på scenen. Jag tror att alla åtta (jag, Josse, Emma K, Emmelie, EmmaH, Helena, Ida och Annette) var lika nervösa. Jag kände hur benen skakade när Helena började presentera oss. Hon berättade att vi gick i samma klass som Julia och att vi ville sjunga en sång på teckenspråk för J & J på deras dag. En väldigt fin sång: Den blomstertid nu kommer.Josefin tog ton och vi andra började teckna..Den blomstertid nu kommerMed lust och fägring stor..Vi skulle inte sjunga mer än så var det meningen, för då skulle Irene ställa sig upp och avbryta med att säga: "Men hallå..! Jag har hört att ni kan bättre än så där.. kan ni inte köra den här i stället?" (och hålla upp en cd-skiva)Men hon missade det där hon satt och tyckte att vi skulle sjunga så länge.. Så Josefin avbröt själv och sa"Nej.. det här funkar inte.."Då kom Irene på att hon var sent ute, men ställde sig snabbt och sa "Nä precis.. Jag vet att ni kan bättre! Kan ni inte köra den här (håller upp en cd-skiva) som ni körde för mig igår?!"Vi tog då på oss "nää.. måste vi det"-ansiktet och sade som planerat "Men vi sa ju att vi inte skulle göra det.. ""Jo, men kom igen nu..! Vi kör den!" peppade Josefin och då körde vi igång.En 8 minuter lång låt, bestående av flera korta ihopsatta snuttar av kända låtar. Dessa hade vi skrivit egna texter till, översatt till teckenspråk och övat in..Snacka nervöst att stå där inför 90 pers.. speciellt utan papper.. Men det gick bra! När vi klev av scenen var alla nöjda.. och lite höga av ruset att ha stått på scen. :)Julia och Jonas uppskattade det och jag tror de flesta förstod mycket av det jag och Annette tecknade eller i alla fall tyckte att det var kul att se lite teckenspråk.Senare på kvällen fick vi blåbärspaj och kaffe och efter det kom det fram en stor godisskål... Hur mycket tror dom man kan äta? *pust* Men det var jättegott alltihopa! (Självklart smaka man ju lite av varje :) )Vid 00.30 kom våran skjuts och hämtade oss.. Då hade alla andra redan åkt och föräldrarna var i full gång att plocka undan.Mycket fint bröllop och lyckad fest!Grattis och lycka till i framtiden!Vi hade tänkt sova alla 6 tjejer i Emmas lilla stuga men kände att det var för sent att hålla på att fixa med madrasser och hålla på, så vi (jag, Josse och Helena) sov i Julia och Jonas hus igen.Julia och Jonas på väg ut ur kyrkanEmmelie och jag på bröllopsfesten

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards