Alla inlägg den 5 augusti 2006

Av nonstop - 5 augusti 2006 00:00

BröllopMalin och Magnus skulle åka iväg i förväg och vara med på fotograferingen med brodern och hans blivande fru.Jag skulle bli hämtad vid 14.30 och åka med Camilla, Karin och Jossa som också skulle hjälpa till och servera..Men vid 11 kom Magnus på att hans bror hade frågat om en jobbarkompis skulle kunna sova hos dem. Men denne jobbarkompis hade ännu inte hört av sig. Efter ett telefonsamtal till brodern ringde 'den där Martin' upp Magnus och diskuterade dagens event.Eftersom Malin och Magnus skulle åka iväg redan vid ett bestämdes det att Martin skulle ringa mig om han kom hit till Ludvika före 14.30Det gjorde han.. vid 13.30 Frågade direkt hur han skulle köra. Jag förklarade då vägen till Systembolaget och gick sedan ut för att möta upp honom. Fungerade bra!Han följde med upp för att duscha och göra sig i ordning. Innan han åkte iväg frågade han hur man hittar till kyrkan. Jag försökte förklara men fick senare veta att han kört vilse i Smedjebacken och att någon hade fått åka och hämta/lotsa honom till kyrkan. :) Virrig!Vid halv tre plockade tjejerna upp mig och vi åkte till Hembyggdsgården där bröllopsmiddagen och festen skulle hålla hus. Träffade där Ulrika, som också skulle servera, som hade fått instruktioner igår vad vi skulle göra osv.Gick igenom allting och satte sedan igång att förbereda. När gästerna kom till hembyggdsgården skulle det finnas glas med champagne på ett bord utanför + tilltugg. Vi skulle sedan gå runt och fylla på i glasen, till de som ville ha. Folk får inte ha tomma glas, hade vi fått order om. (På slutet ville dock de flesta ha vatten istället eftersom det var ca. 30 grader varmt)När gästernma sedan gått in och satt sig serverade vi förrätt och vitt mousserande vin.Plockade av disken och förberedde varmrätten. När, enligt programmet, talen var klara serverade vi varmrätten.Plockade av medan gästerna var ute och luftade sig.Tårta, kaffe och avec var nästa anhalt.När detta var uppätet och uppdrucket och vi hade dukat av var vårat jobb för kvällen klart.Karin, Camilla och Jossa blev hämtade och skulle gå ut på krogen i Ludvika. Ulrika åkte hem. Men jag var kvar.Bytte om och snackade sedan med Malin, Magnus och 'den där Martin'.Det dröjde inte länge innan baren öppnade och bandet började spela.Gratis i baren och skitbra band!Super rolig kväll med dans och Baccari Razz-drinkar.Det serverades också Janssons fresltelse på nattkröken för de som ville ha.Lagom fulla allihopa när vi tog taxi hem. Vi misstänker att klockan var runt 3.30Jag, Jossa, Karin och Camilla serverade bröllopsmiddagenMalin och jag på festen senare på kvällen

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards