Alla inlägg den 29 januari 2008

Av nonstop - 29 januari 2008 18:24

Förkylningssymtom?


I lördags var det klassåterträff. MP99a, som vi brukar kalla oss, träffades först hemma hos Emma. När jag hoppade av pendeln för att byta till tvärbanan stötte jag på Monika. Hon skulle i sin tur möta upp Veronica. Skönt att ha någon att klura ut vägbeskrivningen med.

Vi var nästan först.. Kissen (Markus) hade redan tagit sin plats i soffan, men annars så droppade dom andra in eftersom. Nixon, Fredrik, Susanne, Stephanie, Kristian och Christopher.

Det blev mycket snack om vad vi hade gjort de senaste åren, om man hade pojkvän/flickvän eller inte. Roligt att både Steph och Veronica har fått barn :) Veronica är till och med gift! Man känner sig lite efter när man hör hur långt vissa har kommit :)

Johan Breisch skulle ha kommit med var tvungen att hoppa in och jobba på Grogg.. därför bestämde vi att vi skulle ta en sväng och hälsa på honom. Han blev överraskade och lite generad när vi alla kom in och skulle kramas :)

Efter en öl och massa prat där åkte vi vidare till Gamla stan. Några vile gå på Debaser, men när vi såg kön övertalade vi dem att gå till ett lugnare ställe där vi bara kunde sitta och umgås. Vi hamnade på stället-som-jag-aldrig-kommer-ihåg-vad-det-heter. Och där hade vi jätetrevligt!

Det beställdes in både champagne och shots. Och vi får tacka Fritz och Kissen för det :)

Mycket trevligt kväll som jag hoppas vi kan göra om snart igen. Onödgt att vänta 6 år till ;)


Idag har det varit en down-dag igen. Förutom att jag har haft huvudvärk och känt mig allmänt hängig så gick tolkuppdraget inte så bra som jag hade hoppats. Taltolkning. Usch. Josse var dock jätteduktig! 

Lite besviken på mig själv att jag ger up så lätt när det går dåligt. Blir också irriterad för att jag inte tar tag i saken och försöker öva på det som jag har svårt för. men ska försöka komma igång med det nu.. så här kan vi ju inte ha det!


Ser fram emot helgen.. vet dock inte vad som väntar, men jag vill känna friheten att få ligga kvar i sängen hur länge jag vill. Inte ha några måsten som ska vara klara före kvällen.
Just nu har vi en svenskauppgift som ska vara klar till torsdag. En intervjustudie som sammanställas i en rapport och gås igenom på lektionen.


Jag väntar på en förkylning. Det känns som att den är på väg..

Jag har vaknat med ont i halsen i flera dagar nu och idag har jag som sagt känt mig hängig och haft ont i huvudet. Peppar peppar.. man kan ju hoppas att det inte stannar så länge isf.


Nu ska jag återgå till boken som ska läsas inför samläsningen med 3:an imorgon. Bläää..


Bye! 


Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards