Alla inlägg den 2 juni 2010

Av nonstop - 2 juni 2010 13:19

Grenadjärvallen


Igår var det sommaravslutning med jobbet. Det började med Qi Gong och fortsatte med grillat och frågesport. Trevlig kväll i solskenet!


Nu har jag dock gått och blivit förkyld.. It sucks!   

Först ont i halsen och nu snuva. Den vanliga rutinen när jag blir sjuk alltså. Brukar dock gå över hyfsat snabbt.. vilket jag verkligen hoppas det gör den här gången eftersom det kommer besök i helgen!

Ser fram emot att träffa Julia och tjejerna      


Jag gillar inte att vara hemma från jobbet. Alltså, jag gillar inte att vara sjuk. Oftast låtsas jag att jag mår bättre än vad jag i själva verket gör. Innerst inne visste jag ju att det var lika bra att vara hemma idag, men då kommer det dåliga samvetet och rastlösenten på en gång. Efter en flåsande cykeltur på 5 min till jobbet ångrade jag att jag inte ringt och sjukanmält mig.  Så mitt förslag om att någon kunde byta av mig lagom till lunchen fick avslag. Jag fick åka hem och lägga mig igen. R sa att det skulle lösa sig, eftersom jag hade varnat dom igår.

Man har ju valt helt fel jobb för att vara sjuk. Hade jag suttit på ett kontor och jobbar för mig själv hade ingen blivit drabbad.. men som tolk ska man ju ut och möta människor och måste vara tipp topp i huvudet för att kunna göra sitt jobb på bästa sätt. Känns som det drabbar så många om Jag hemma från jobbet. Självklart förstår jag ju dock att man inte vill ha en snörvlande, kraxande och hostig tolk! Men men.. jag är rätt sällan sjuk. Man får väl vara glad för det lilla.


Nu ska jag krya på mig så jag kan jobba snart igen!


 

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< Juni 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards