Alla inlägg den 2 maj 2010

Av nonstop - 2 maj 2010 20:10

Tänk efter före..


Eftersom bussresan i torsdags var stillsam och trevlig så bokade jag bussbiljett för att åka hem idag. Men nu vet jag varför jag har åkt tåg dom senaste typ 7 åren. För att jag blir åksjuk!

Jag sätter mig och vi åker från Cityterminalen. Jag funderar på om jag jag ska luta mig bakåt och slumra en stund eller fortsätta läsa Slumpen är ingen Tillfällighet. Känner mig inte speciellt trött så jag tar upp boken. Ett par minuter och inbromsningar/svängar senare känner jag igen känslan i magen.. ett sug som gör mi8g illamående.. påminner om känslan när man vaknar efter en kväll med för mycket vin. Av erfarenhet så vet jag att det enda som hjälper är att sova. Lutar tillbaka ryggstödet och lyckas efter ett tag slumra en stund.

Som tur är så blir jag inte lika åksjuk som när jag var liten. Och inte heller lika ofta. Tacksam är jag för det!


Det blev väldigt lyckat i fredags. Grillning och spel hos J & D på Dalarö med Jenny, Martina och hennes jobbarkompis Jenny och hennes Patrik med kompisen Thomas. 'Med andra ord' framkallade många skratt!

Lördagen bjöd på en fika och shopping i Nacka Forum. Film på kvällen hos J & D.

Skönt att komma hem tidigt idag för att hinna träna, handla och fixa lite.


Nu dags att slappa i soffan!

 

Av nonstop - 2 maj 2010 13:46

  

Skulle önska att himlen hade en telefon så jag kunde höra din röst igen.
Jag tänkte på dig idag, men det är ju inte något nytt.
Jag tänkte på dig igår, och dagarna före det också.
Jag tänker på dig i stillhet. Varje dag.
Allt som är kvar är minnen och gamla fotografier.
Ditt minne är hos mig för alltid. Jag har dig i mitt hjärta. ♥


 

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards