Alla inlägg under april 2010

Av nonstop - 5 april 2010 10:15

Ludvika


Malin mötte upp mig vid stationen när jag landade i Ludvika i onsdagskväll. Det första jag frågade var om jag fick vara kvar hela helgen. Det blev alltså inge Stockholm för mig. Eftersom jag hade varit krasslig hela veckan och ändå inte hade bestämt något med någon hemma så kände jag för att vara kvar och hänga i Ludvika istället. Pappa blev kanske lite besviken, men jag lovade att komma hem snart.


Var till mormor och morfar både tors och fre. Hjälpte dom att handla, bakade muffins, tog en prommenad och pratade gamla minnen. Precis det jag ville göra, och inte behöva känna någon stress. Härligt!

 


Jättetråkigt att morfar är så dålig bara. Svårt att gå, högerarmen funkar inte som den ska och minnet börjar svika. Men han är fortfarande morfar, även om han inte kan stå på händer eller så längre :)


Fredagskvällen innehöll oxfilé som Magnus marinerat och tillagat, potatisgratäng och sås. Efterrätten bestod av Rom-marinerad annanas och glass. Supergott alltihopa! Blev en sväng i deras bastu också. Inte illa!


På Påskafton blev jag bjuden till John och Ulrika m. fam. Ingalill och Bengt kom också dit. Kul att träffa tjejerna igen. Det var alldeles för länge sen. Dom hade blivit stora nu. Hanna är redan 7 år och går i 1:an. Elsa är 5 år och är högt och lågt heeela tiden. Fick träffa Nelson också. Deras 1 år gamla Setter. Supersöt och väldigt busig!


Igår tog jag och Malin en promenad innan jag satt mig på tåget tillbaka till Örebro. Han lagom ta en dusch och byta om till det var dags att åka till Åsa och Petter på 12 manna middag. Supertrevlig kväll med god mat!


Idag är det annandag påsk och jag jobbar. Helt ok med tanke på att det snöat hela förmiddagen. Som tur är ligger det inte kvar..

Igår gick jag på promenad utan jacka i 12 graders värme och sol.. Ville inte riktigt tro mina ögon imorse när jag tittade ut och såg flingorna falla.


  


Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards