Alla inlägg den 8 april 2010

Av nonstop - 8 april 2010 21:25

Vad görs på lördag? Se nedan!


Sitter här hemma och gäspar. Trött efter en lång dag. Det hände dock en lite lustig sak på ett uppdrag på sjukhuset. Den kvinliga patienten i fråga väntade tålmodigt medan läkaren läste igenom journalens 102 papper. Efter en stunds mumlande från hans sida om vad som stod så läste han tyst resten. När det varit tyst ett tag slänger patienten ur sig " Du borde gifta dig med den där läkaren.. han är nog rik!" 

Egentligen ska vi ju tolka Allt som sägs.. men ibland är det tur att man är lite seg i hjärnan (eller har lagtime som vi tolkar skulle säga i annat fall). Jag vet inte om jag gjorde rätt.. men det kändes som att jag (mest för min egen skull) inte ville tolka det.

Dock undrar man ju så klart vad som hade hänt Om jag hade gjort det :)


En annan sak som hände idag. Som inte är lika lustig utan mest skrämmande. Jag han hem en sväng mellan två uppdrag. Hade tillräckligt med tid för att koka ris till min kycklinggryta i matlådan. Sen var det dags att cykla till nästa jobb. När jag kommer till stan kommer jag på att jag troligtvis inte stängde av plattan. "Jo, det måste jag ha gjort för jag har inte tid att cykla hem och kolla.. Nej, fan jag är 99% säker på att den är på. Fan!", tänker jag.

Cyklar raskt hem och springer in. Plattan lyser. Den står fortfarande på 2:an. Shit! Stänger av och cyklar i ljusets hastighet till jobbet.

För mycket just nu? Eller är jag senil på riktigt? Man kan ju undra!


Jag längtar till lördag! Då är det Multievent med prova-på kurser i Lindy Hop, Salsa och Tango. Jag ska hjälpa till hela kvällen och vara med i uppvisningen.

Sugen på att dansa? Kom till A-huset på lördag kl. 18.00


Ha det!

 

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards