Alla inlägg den 19 juli 2009

Av nonstop - 19 juli 2009 21:56

Beginners Weekend


Jag har dansat Lindy Hop hela helgen! Så jäkla roligt!

Jag, Karin och Angelica hyrde en bil och var framme i Herräng vid 18.30 i fredags. Första lektionen var redan kl. 19. Eftersom jag varit på prova-på-kväll så kände jag igen stegen. One, two, three and four, five, six, seven and eight.

På kvällen, i Folkets Hus, var det temafest: Superheroes. Många  var roligt utspökade. Jag hade min "batman" mask från Buttricks, svart klänning, tights och min svarta duk som cape :) hehe.


Varje lektion var 1,20h och lördagen startade med dubbellektion. När vi sen hade lite ledigt gick vi ner till beachen. Karin och Angelica hoppade i, men som den badkruka jag är blev jag kvar på land.

Vi han med två lektioner till innan det var dags för kvällens möte och socialdans. Vid det här laget hade man fått upp självförtroendet och kände sig hyfsat duktig vilket gjorde att man vågade dansa mycket mer än på fredagskvällen.

Det är superkul när man dansar med någon som är grym och som är duktig på att föra.. Då kan man hänga med på turer som man ännu inte har lärt sig. Jag vill kunna allt nu!

Vi har gått igenom grundstegen "Back rock, tripplestep, five, six, tripplestep" (dvs 8count), Promenot, Friendly figure, Promenad, Swing-out, 6count - Under the arch, change places, Charlston mm.

Det var dans både nere på Dansbanan och på övervåningen i FH. I Bar Bedlam var det karaoke och ute i ett tält kunde man få lektion i Backstreet Boys dans mm.

Karin och Angelica kände sig nöjda vid 1-snåret men jag ville dansa mer så jag stannade kvar. Vid 3 kände jag att jag ville hugga av mina fötter pga av att dom värkte så, så då bestämde jag mig att det fick räcka.


På söndagen hade vi 2 lektioner, sen var klockan plötsligt 15.20 och helgen var över. Det har varit så himla roligt så vi alla tre funderar på att åka en hel vecka nästa sommar.


Jag har aldrig haft så ont i fötterna som denna helg, men det var det helt klart värt! :)


Jag ska anmäla mig till Lindy Hop kursen här i Örebro. Jag vill bli grym! :)

Skulle vara bra att ha någon förare att öva tillsammans med, men jag har inte hittat någon. Vet du någon? Kommentera här i bloggen ;) hehe.


Tripplestep på er!





Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards