Alla inlägg den 4 maj 2009

Av nonstop - 4 maj 2009 15:03

tors-sön Sthlm


Jag är nöjd med helgen. Träffat många men inte alla. Valborg, sola, fest, fika, bio, lunch och en sväng med pappa & A ut till husvagnen. Självklart vill man hinna mer, men jag hade bestämt mig för att inte stressa upp mig utan försöka vila och bara vara också. Det funkade ganska bra.



Igår när jag satt på pendeln kom det en pappa med sin son, ca 5 år, och satt sig mittemot mig. Efter en stunds inspekterande av den nyinköpta legoförpackningen och alla "pappa, med den här kan man göra såhär, eller hur?!"-frågor så tröttnade han och började titta ut genom fönstret. Med flackande blick, som undersökte allt som svischade förbi utanför fönstret, började han nynna på en sång. Jag tänkte inte mer på det eftersom jag inte kände igen melodin. Ett par minuter senare frågar pappan "Philip, kan du ingen annan låt än Star Wars låten?" Pojken blev tyst och tittade på sin pappa. Med säknta ögonbryn svarade han "Nä, ingen!" och fortsatte nynna.

Jag som innan bannade mig själv för att jag glömt mp3:n hemma. Tänk vad jag hade missat om jag hade haft musik i öronen! :)

Pojken ville även få bekräftat att det var "mamma och Linnea som gjorde så vi kunde åka tåget, visst?! För hon gådde tidigt!"  Söt!


Dags att återgå till jobbet.

Ha en skön dag!



Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards