Alla inlägg den 23 april 2009

Av nonstop - 23 april 2009 22:02

Fast or not?


Vi har verkligen ett varierat jobb. Så många olika uppdrag. Man vet aldrig vad som komma skall. Ofta har man en liten aning, men det kan ändå bli hur som helst eftersom det är männsikor vi jobbar med.

Uppdragen kan vara spännande, ledsamma, roliga, jobbiga, tråkiga eller upplyftande. Allt detta kan vi uppleva samma dag. Det kan bli tungt ibland.

Ibland vill man ha ett "vanligt" jobb, eller hur man ska säga. Ett utan ständiga överraskningar och utan tystnadsplikt. Men de flersta dagarna gillar jag mitt jobb, det är alltid utmanande och jag lär mig nya saker varje dag. Det är inte i varje jobb man gör det.

Igår var jag på ett upplyftande uppdrag. Innan var jag lite nervös men efteråt var jag glad och lycklig. Det är sådana dagar man önskar man fick tala om "det fina" till någon. Men nu bär jag på det som en liten diamant istället. ;)


Idag har jag varit och tittat på två lägenheter. Båda var bostadsrätter. Dumt! Jag vet ju inte ens om jag får fast tjänst och inte heller om jag i så fall skulle få lån. Men ändå pinar jag mig genom att titta på lägenheter som jag vill flytta in i direkt när jag ser hur fint det är. Tänk att ha ett helt eget place som jag får göra precis som jag vill i!

Sista ansökningsdagen till tjänsterna var ju 15 april och vad jag har hört så ska intervjuerna börja nu i början på maj. Det är 29st som har sökt.

Jag ska kolla en hyresrätt (1a hands kontrakt) imorgon och kanske en på lördag. Om det inte går vägen så lägger jag nog ner lägenhetsletandet till slutet på maj, när jag vet om jag blir kvar och vilka options jag har.


In i nattens dimma, ur lägenhetsångesten!




Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards