Alla inlägg den 23 januari 2007

Av nonstop - 23 januari 2007 11:44

Växjö tolkcentralI fredags åkte jag och Josse till Leksand. Emma, Emmelie och Irene hämtade oss och så åkte vi hem till Emma. Jättemysigt i nya lägenheten. Riktigt kök och stor sovalkov. Åt middag och firade sedan Emma och Emmelie (i förskott) med tårta när Julia och Jonas hade kommit. Trevig kväll!Lördagen vet jag inte var den tog vägen.. Vi åkte till Insjön och kollade på CO och Lager 70. Köpte ett billigt minneskort till kameran och 2 tröjor + 1 skjorta. Inte vad jag hade räknat med, men det var roligt! *ler*På kvällen gjorde vi mat tillsammans allihopa (jag, Emma, Emmelie, Josse, Julia, Jonas och Irene) och åt hos Emma. Bilder Förfestade sedan tills det var dags att ta sig till Lucky. Eftersom det hade varit snöstorm nästan hela dagen bestämde vi oss för att lyxa till det med taxi. Skönt!Väl inne på Lucky dansade vi mest. Jag drack inte så mycket eftersom jag ville försöka undvika baksmälla.Rätt som det är så ser jag en kille jag känner igen. Men jag kunde inte placera honom. Är inte han från Stockholm? Vad heter han??Jag var tvungen att gå och fråga.Det var ju 'Lunkan', som gick i Patriks klass på Fredrika och som ett tag snackade mycket med Emma W. då föll bitarna på plats. Han var tydligen där och hälsade på ett par lumparkompisar och passade på att festa på det otroligt hippa utestället. *host host*Träffade Danho och fick se hur hans tjej såg ut. På söndagen var det bara att gå upp tidigt (typ 9.30) och börja packa. Jag hatar att packa och är inte så bra på det, vilket göra att det tar väldigt lång tid för mig att komma i ordning. När vi sedan hade ätit frukost tillsammans körde tjejerna in mig till tåget.6h 40min senare, ca. 20.00 var jag i Växjö. Letade mig till hotellet och in i rätt rum. Sen var den dagen slut. Efter en stunds tv-tittande slocknade jag ganska snabbt.Måndagen: Matilda, min handledare på tc, hämtade mig vid hotellet 7.10 Strax före 9 kom vi till Kalmar tc. Träffade där en tolk (Maria) som Matilda skulle jobba med på personalmötet vi sedan var på.Ca. 3 timmars auskultation. Många pratade samtidigt vilket gjorde att det bitvis inte var lätt att tolka.Efteråt stannade vi en stund och diskuterade uppdraget, vilket kändes bra. Jag hade antecknat lite som vi gick igenom också.Därefter åt jag och Matilda på en restaurang i närheten innan vi åkte tillbaka till Växjö. Fick se tolkcentralen och hälsa på hennes två tolkkollegor Ingvar (tsptolk) och Yvonne (skrivtolk) innan vi tog bussen till stan.Jag gick på stan en stund och hittade lyckligtvis en svart tunn fleecetröja som jag köpte eftersom det har blivit -7 och snålblåser. Fy fan, säger jag bara!När jag hade lämnat mina saker på hotellt och insett att det inte fanns någon att fråga om matställen, så gick jag ut på jakt. Hittade en pizzeria som fick ställa upp att göra middag till mig.Första dagen känndes helt bra!Idag tog jag 7.45 bussen till tc. Möte först med personal från enheterna ang. ett jubileum. (Dvs. ingen tolkning)Följde sedan med Ingvar på ett uppdrag hos Audionomen på Sjukhuset. Spännande! Lite annorlunda tolkning än Matildas igår. Lite speciellt också när det är brukare som nyss flyttat till Sverige.Snart ska vi laga/äta lunch, sen är det inget inbokat förrän ikväll kl. 18.30Hörs!

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Januari 2007 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards