Alla inlägg under oktober 2006

Av nonstop - 22 oktober 2006 14:42

BilderTjenare!Vi hade jättetrevligt i fredags!Josse, Gunilla, Lotten, Tina, Sandra och Lukas kom. Satt och drack och hade mysigt till typ halv två. Kom aldrig iväg till krogen.. ingen kände för det. Det var trevligare att vara hemma och umgås! :)Igår vad jag halvseg. Bjöd på drikar i fredags med vodka från Bulgarien.. vet inte om det var därför alla var så sega igår när de vaknade. Jag var på gränsen till bakfull. Hade jag druckit lite mera vin eller en till grogg hade jag nog mått piss.. men jag klarade mig. *ler*Mötte upp Tina på stan och gick på systemet, utifall att vi kände för att festa lördagkväll igen. Och sedan åt vi lunch tillsammans på Pinoccio - gott!Eftermiddagen gick åt till att sova och städa upp efter fredagsens vin- och spelkväll. Inget rödvin på nya mattan som tur var!På kvällen kände jag mig fortfarande seg, men ville ändå inte sitta hemma. Jag gjorde mig i ordning och gick till Sandra och Lukas som hade förfest. När de sedan gick ut gick jag hem. alldeles för trött för att följa med på krogen. Ringde däremot Cissi när jag kom hem och pratade med henne fram till kvart över två. Sen slockande jag ganska snabbt!Skönt att få sova ut en hel helg och inte ha något speciellt att passa. Synd att sötnosen var bortrest bara. Han kommer hem ikväll :)Ska försöka fixa in lite bilder på respektive blogg innan jag ska träna med Tina.Ha det!Fredags hos mig: Josse och TinaHos Sandra i Lördags

Av nonstop - 20 oktober 2006 16:31

Spel- och vinkvällIdag åker Jim iväg på innebandyläger över helgen. Känns redan ensamt.. Som tur är har jag bjudit hem klasskompisarna på spel- och vinkväll hos mig. Får se om vi går ut på krogen också eller om det bara blir hemmamys.Nu måste jag hem och fixa i ordning lite. Köpa lite groggvirke kan vara bra också.Berättar imorgon eller på söndag hur kvällen utspelar sig. Kram

Av nonstop - 16 oktober 2006 11:56

Kära återseendenI helgen åkte jag och Josse till Leksand. Eller rättare sagt till Bollnäs och därifrån med Emmelie i bil. Så nu har vi sett hur Em bor också :)Väl framme i Leksand hade vi Idol-kväll hos Emma. Julia, Jonas och Irene kom dit också. Trevligt!På lördagen var vi till affären med många namn: Glasbanken, Syster Emma, Bolaget, Systemet.. ni vet vilken jag menar! Köpte det man ville ha och åkte sedan hem till Emma igen för att börja göra oss i ordning inför kvällen. Kl. 17 var vi klara och när Julia, Jonas och Irene kom började vi med maten. Lagom till vi hade ätit färdigt kom Emma K dit. :) Kul!Drack, snackade och dansade tills det var dags att gå till Lucky. Väl där var det full gång från början till slut på oss alla. Vi dansade som galningar.. Jättekul!Söndagen var lugn. Köpte pizzor och åkte til Julia och Jonas och åt. Sedan var det dags för mig, Josse och Em att röra oss hemåt. Emmelie körde oss till Bollnäs station där vi hoppade på bussen. Gick hyfsat snabbt att åka hem. Mycket trevlig helg!Kanske lägger in några bilder så småning om..KramEmma K, Julia, Emma H och Irene blir dyrkade av Emmelie

Av nonstop - 10 oktober 2006 12:22

Piggare och gladareDet var jätteskönt att vara hemma i Sthlm i helgen. Och speciellt roligt att träffa alla kompisar igen. Var med pappa ganska mycket också och hann med att åka till graven. :)Det tråkiga är att man sitter mer än fyra timmar på tåget.. ganska långtråkigt!På onsdag ska Programledar-uppgiften vara klar och inskickad. När det är klart tror jag alla kommer vara lite gladare.. lättade om inte annat. Den har hängt över oss i två veckor nu och det är typ det enda man tänker på dygnet runt känns det som. I helgen lade jag dock skolan helt åt sidan. Jätteskönt! Tänkte inte på nått som ska göras eller så.. och det behövdes verkligen. Känner mig mycket piggare och gladare nu. Kan vara för att det var en bra dag igår också. Lugnt i skolan, tränade efter skolan, lagade mat tillsammans med sötnosen, pluggade lagom mycket och tillbringade sedan resten av kvällen framför tv:n. Kände mig varken stressad eller irriterad igår. Ska försöka att hålla det så.. får se hur det går.Till helgen åker jag och Josse (och Irene och Emmelie) till Leksand. Hem på söndag. Till Sthlm med halva klassen på måndag kväll och tillbaka på onsdagkväll. Blir lite hattigt kan jag tänka mig.. Men det ska bli kul att få askultera ett FSDB möte.Hörs!

Av nonstop - 8 oktober 2006 14:55

Stan tur och returDet var supertrevligt igår!Jag, Jessica, Daniel, Jenny och Johanna festade hos Martina. Vi hade vid 22 ännu inte bestämt oss för om vi skulle ut på krogen eller inte, men plötsligt så ville de flesta ut och då gick det undan.. Jenny blev sminkad samtidigt som jag plattade håret osv.När vi väl kom in till stan kände vi inte längre för att gå ut.. Hur mycket folk som helst och köer till alla krogar. Det slutade med att vi tog en hamburgare på Donken innan vi åkte hem igen.Kvällen var kul ändå! Johanna och JagJenny, Martina och Johanna

Av nonstop - 7 oktober 2006 17:05

Saknar min älskling..

Jag pratade med pappa igår innan jag åkte ner för att höra vad det var för väder.. Han sa att det var varmt och behagligt. Han ljög!
Sen jag kom hit har det regnat och idag har det blåst nordanvind eller iaf. nått liknande. Inge skönt alls!
Skulle helst vilja ligga under täcket och kramas.. *längtar*

Har varit i centrum med tjejerna (Martina, Jessica, Jenny, Johanna och Carro + Daniel) och fikat och kollat i affärer. Jag som kanske har minst pengar av oss alla hittar både jeans och en tröja. Klart jag shoppade!
Ljusa jeans (på rea dock!) och en turkos långärmad 'övertröja' med dragkedja och luva. Skitfina!

Ikväll ska vi 'hänga' hos Martina allihopa. Det är inte ofta alla är hemma och ledia samtidigt så det ska bli roligt!
Vad vi ska hitta på är inte riktigt bestämt.. men alla var på systemet innan vi gick hem från centrum så jag antar att alkohol är med i bilden iaf.
Vi får se..

Hörs!

Av nonstop - 6 oktober 2006 00:52

Länge sen..Hade dövblindkunskap idag.. Och jag var dövblind med Emma som ledsagare i typ 50 min. Läskigt men lärorikt! Provade gå i trappor, öppna dörrar, taktilt tsp mm. En annan dag ska vi ner på stan som dövblinda och gå på café. Vet inte riktigt om vi är redo för det, men man kanske får sig ett gått skratt iaf. Nu är jag hemma hos pappa i Sthlm. Det var länge sen! Har inte varit hem sedan jag flyttade upp.. och det var typ 14 augusti. Heeemskt!Roligt att komma hem.Har varit med Carro och hennes nya tjej och spelat biljard. Alltid kul om man inte orkar gå ut på krogen. Imorgon ska jag träffa Martina, Jessica, Jenny och Johanna. Har inte riktigt bestämt vad vi ska hitta på, men det löser sig nog..När ska jag hinna träffa Martina S då? *hmm*Vill ju hinna fika med henne också!Jaja, en dag i taget.God natt!

Av nonstop - 5 oktober 2006 09:55

Just nu längtar jag hem.. Hem till Stockholm. Vill träffa pappa.. kompisarna.. och vara borta från teckenspråket ett tag! Missförstå mig rätt.. Jag tycker jättemycket om teckenspråk, men ibland blir det bara för mycket. Speciellt när man pluggar det och dess utom har en döv pojkvän hemma. Man kommer liksom aldrig ifrån det. Det konstiga är att man är olika bra på teckenspråk beroende på vem man tecknar med. Bland blir jag stressad och nervös om jag vet att personen jag pratar med kan mer än vad jag kan, då blir allting bara fel. Skitjobbigt!Ibland går det dock hur bra som helst. Tror det är när man är som mest avslappnad och inte tänker så mycket på vad man säger. Önskar att det alltid var så!Dags att sätta igång igen.. Rasten är slut! Bye

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Oktober 2006 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards