Alla inlägg under september 2006

Av nonstop - 6 september 2006 12:12

3 minIgår fick vi jobbigaste uppgiften hittills. I grupper om 3 skulle vi avläsa 9 min teckenpråk där en tjej berättar om sitt jobb inom dövkyrkan. Sedan skulle vi dela upp så att vi fick 3 min var av denna film, analysera den och komma ihåg precis hur hon tecknar osv. Denna ska vi sedan spela in i exakt återförande med hennes teckenval och mimik. Skitsvårt! Inte nog med att det är hela 3 min! Vi ska säga precis som hon. Hur ska man kunna komma ihåg det utan papper?? Detta ska vara klart till på tis, då vi ska gå igenom allas inspelningar. Men man är ju upptagen alla dagar fram till dess så jag förstår inte när man ska ha tid att öva in det och sedan också spela in det med sin grupp..Känner hur pressen knackar på dörren. Tempot drogs upp hastigt från att ha varit väldigt lugnt och skönt de 3 första veckorna, till att bli ett åskmoln som förföljer en. Kanske överdriver för tillfället.. jag är säker på att det kommer bli värre framöver.. men just idag känns det tugnt!Hej så länge!

Av nonstop - 4 september 2006 15:15

Celebert besökNu har jag äntligen fått hit mina saker och kläder. Har också införskaffat lite nya saker :)Jag övertalade pappa att åka till Ikea i lördags.. beställde bla. soffbord och soffa + att jag köpte massa anndra bra-att-ha saker. Kul!Åkte också förbi Willys på vägen hem och storhandlade mat. Nu har jag ett tag framöver.. förhoppningsvis.Pappa och Agneta anlände i fredags kväll/natt vid 23.30 Jag hade förklarat vägen från rondellen hem till mig.. men före rondellen lyckades pappa köra fel, vilket gjorde att han var tvugen att ringa mig och fråga var de skulle köra när de kommit till Statoil. Hehe.. Sorry! Men det gick bra.. de fick köra bakvägen hem till mig. När vi packat in de som fanns i bilen visade jag dem till skolan. De fick hyra ett jättefint rum.På lördagen kom de och åt frukost hos mig, sen lastade vi ur alla saker som var i släpet. När det var klart och jag hade snabbduschat så åkte vi till Ikea.Synd att inte soffan (och bordet) fanns inne.. skulle behövt den i helgen när Em kommer. Men men.. ska komma runt den 13:e, så det är inte så lång väntetid.När vi hade fått in alla nyinköpta saker opch mat hos mig så åkte vi ner på stan och åt Kinamat. Underbart gott!Mätt och lite slö när man kom hem, men jag försökte fixa lite innan jag somnade.Söndagen gick åt till att packa upp och fixa. Roligt men lite jobbigt samtidigt. Jag har alldeles för mycket saker har jag kommit på... Jag förstår inte alls varför jag sa åt pappa att ta med allt detta.. nu får jag ändå ha saker i förådet. *suck*Jaja.. blir skönt när soffan och bordet kommer.. då är det 'färdigt' tills vidare.Kram kram

Av nonstop - 1 september 2006 16:53

PrylbristSenare ikväll kommer pappa och A hit med mina saker.. Det ska bli skönt att få i ordning här. Har levt på det jag hade i resväskan i 3 veckor nu.. och lägenheten har varit ganska tom.Nu blir det ändring på det! :)

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2006 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards