Alla inlägg under augusti 2006

Av nonstop - 19 augusti 2006 00:00

På dan var vi till Coop med Josse, Sanna och Kristoffer. De köpte kräftor medan jag och Josse köpte rostbiff och potatissallad. Gjorde oss i ordning på Högslätten, och hade sedan sällskap med Josse till Dövföreningen där kräftskivan skulle vara.Supertrevlig kväll!Jag, Jim, Josse, Sandra, Lukas, Elin, Sofia, Kristian, Ante, Sanna, Krstoffer, Camilla, Anso och Petter var där.När vi hade ätit och druckit tillräckligt gick vi till O'Learys. Killarna hade tröttnat tidigare så de hade redan gått.. och när vi kom in på O'Learys upptäckte vi att de inte var där..Träffade Britta och hennes kompis. Dansade lite och sedan var klockan stängningsdags.Jag, Josse och Petter försökte få tag i de andra, dvs. Jim, men lyckades inte. Såg honom dock utanför Gennys när vi gick förbi där.Åt på Big Boy innan vi gick hem till honom.

Av nonstop - 16 augusti 2006 23:01

KlassfikaDen här dagen gick väldigt fort! Har hunnit massor idag :)Vi och tolk 4:an hade lektion tillsammans på morgonen och på eftermiddagen skulle vi fundera ut och skriva ner vad vi tyckte 'Tolk process' är för någonting.. Sen var den skoldagen över..Innan vi gick hem bestämde vi oss för att prova att gå och simma. Vi ska ju får simma gratis eftersom vi går på folkhögskolan :)Jag och Josse åt tillsammans hos henne och cyklade sedan ner och mötte Tina och Catarina vid 18. Egentligen hade jag tänkt att jag och Jim skulle släpa över mina saker till min lägenhet, men jag kände att jag inte hade den orken, så vi hamnade i soffan hos honom. skönt att bara slöa.Sover hos Josse inatt också.Natti!

Av nonstop - 15 augusti 2006 15:39

Ny klass...Jag och Josse skulle ha klivit upp lite tidigare, men som optimister trodde vi att vi skulle hinna om vi gick upp 7.30 Fick självklart stressa som tokar till skolan *suck*Eftersom jag och Tove inte var där igår fick vi presentera oss för klassen *nervöst*, sen skulle vi bara lära känna varandra. Efter lunchen fick vi träffa tolk 4:an som berättade för oss om hur de hade upplevt 3:e året och vad vi hade att vänta oss.. sammanfattningsvis: Det kommer bli stentufft! iaf. fram till julllovet. Mycket uppgifter och mycket jobb utanför skoltid.. men samtidigt roligt. Hoppas man orkar med!På eftermiddagen gick vi ner på stan och fikade tillsammans, tolk 3:an och tolk 4:an. Trevligt!Nu sitter jag och Josse på biblioteket vid varsin låne-dator och försöker andas ut. Ska snart gå och handla mat för att sedan försöka komma in hos henne. Hon glömde nämligen nyckeln inne och dörren låser sig själv, så vi är för tillfället utelåsta *suck* :)Hoppas hennes hyresvärd har en extranyckel *håller tummarna*Hörs!

Av nonstop - 14 augusti 2006 22:49

Skolstart 14.00 HärnösandEfter frukosten packade jag i ordning alla grejer och kläder, duschade och fixade hemma. Pappa hämtade mig vid 13.20 och skjutsade mig till centralen. tog tåget 14.30 till sundsvall och sedan buss till Härnösand.Missade uppropet i skolan, men det kändes skönt att få sova ut efter en intensiv helg.Jim mötte mig vid stationen och så gick vi och åt tillsammans. Sen följde han men till Josefin där jag ska sova tills jag får flytta in i lägenheten.. vilket antagligen blir på ons.Imorgon är det skoldags kl. 8.30 *nervöst*Bye!

Av nonstop - 13 augusti 2006 12:04

RegnskurarNär vi hade ätit frukost åkte vi in till regent street lagom till kl. 10. fick där reda på att affärerna inte öppnade förrän kl. 12. *irritation* Kunde ha fått sovmorgon, men näää...Tog då en långfika på Starbucks.Vi 12 hade vi tagit oss upp till oxford street och började kolla i affärer. Jag och Carro gick tillsammans och Jessica och Martina gick tillsammans. Det regnade och var uppehåll om vart annat.. typiskt London!Jag hittade en halterneckväst och sedan en väska :)Vid 13 mötte vi upp Carros kompis som bott i London i två år, Malin, som visade oss en annan gata, där det fanns lite mer Carro-affärer. Innan vi skulle tillbaka till hotellet hade hon köpte dyra jeans och nästan en tröja.Vi hade bestämt träff på hotellet kl.15Nr vi fått ut vårt bagage och packat ner det inköpta tog vi en taxi till Heathrow flygplats. (tänkte ta expresståget men det blev billigare att åka taxi)När vi kom dit var det upställda tält utanför flygplatsen och väldigt mycket folk. Vi frågade då en tjej om hon visste var vi som skulle till Stockholm skulle gå in. - Får ni verkligen åka?! frågade hon då med stirrande ögon.- Ja, vi har inte hört något annat.., svarade Jessica.- Ok, då kan ni slå er ner i ett tält eller här under tak så ropar de upp er när ni får gå in och checka in. i tälten finns det lite mackor och te om ni blir hungriga..Eftersom det var överfullt i tälten satte vi oss utanför på en trottoar under tak. Fick ihop 4 stolar efter en stund och frågade efter folie-filtar för att hålla värmen.det regnade och åskade och det kändes som klockan stod still.Tre timmar senare ropade de upp Stockholms flight. Väl inne i värmen tog det ytterligare två timmar att komma igenom incheckning och den hårda kontrollen vid metalldetektorn. Man fick ta av sig skärp och skor och alla 'lösa' delar, inklusive skor, och dessutom blev man noggrant kroppsvisiterad.Inget handbagage utan bara genomskinlig platspåse med pass och pengar fick man ha med sig in i planet. Eftersom alla kontroller tog sån tid var vi väldigt sena.. därför sprang vi så fort vi kom igenom visiteringen och han precis till gaten när vi skulle boarda planet. *pjuh*Vilken pärs!På Arlanda fick alla utom carro sin väska.. och i väskan låg hennes hemmanycklar..Daniel kom och hämtade oss och jag var hemma hos pappa vid 2.45

Av nonstop - 12 augusti 2006 23:50

Upp tidigt för att hinna med så mycket som möjligt.Har varit och kollat Buckingham palace, det stora köpcentret Harrods, Madame Tussaudes och Kensington palace.när vi hade ätit gick vi på vår nyfunna shoppinggata som låg på en paralellgata vid vårt hotell. Mysigt!Köpte två halsdukar och ett linne :)Full fart!

Av nonstop - 11 augusti 2006 00:00

För lite sömnKlev upp kvart i fyra. Jessica ohc Daniel kom och hämtade oss kvart över fyra. Var på Arlanda vid 5-snåret. Pratade med Emmelie på vägen in. Hon sa att vårat plan ännu inte hade några anmärkningar. *skönt*Checkade in och tog sedan en second-breakfast innan vi gick till gaten. Planet lyfte kl. 7.10 som det skulle. Framme på Hethrow 9.10 När vi fått vårt bagage tog vi deras motsvarighet till Arlanda express och åkte till Paddington station.Gick därifrån till hotellet, vilket vi senare kom på var en lång omväg.. men vi hittade i alla fall dit. Eftersom vi inte skulle få checka in förrän kl. 14 så lämnade vi bara bagaget och gick sedan för att leta på sightseeing bussen. Klev på dubbeldäckaren och satte oss på övervåningen. Sightseeing turen runt London tog ungefär tre timmar och då hann vi se alla sevärdheter och ta massa fina bilder :)Lagom till vi kom tillbaka till utgångspunkten var det dags att checka in på hotellet. Jag och Carro fick rummet bredvid hissen.. Det vill säga, vi hörde varje gång hissen stannade på våran våning.. och det lät som de gick folk bredvid sängen eftersom det tydligen inte fanns någon isolering i väggarna. Martina och Jessica fick rum ut mot gatan, dvs. dom hörde all trafik som körde förbi. vet inte vilket som var värst.På kvällen tog vi sightseeingbussen till paddington där vi åt på Garfunkles Bar och Restaurang. God mat!Fortsatte sedan med bussen till Trafalgar square och ick sedan upp på 'stan' och gick längs Oxford street för att kollade i lite affärer.Mysig kväll, men vi var väldigt slut efter en lång dag.Bilder kommer senare

Av nonstop - 10 augusti 2006 19:48

forts. 10 augustiNu har det lugnat ner sig.. och jag med för den delen.Var hos Jessica och åt middag och innan jag cyklade hem igen ringde hon både resebyrån och luftfartsverket och hörde vad de trodde om morgondagen. De avråddde oss inte från att flyga och som det såg ut nu så skulle planet gå i något så när tid.. med tanke på att de har börjat flyga från Heathrow nu på kvällningen.Jag och Carro blir alltså hämtad av Jessica och Daniel 4.15 dvs. om några timmar.Kanske borde försöka sova lite..Jag tror packningen är klar iaf. *pust*Håll tummarna!Kram och god natt!

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2006 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards