Alla inlägg den 1 juli 2006

Av nonstop - 1 juli 2006 01:55

Norrbärke kyrka, Smedjebacken, SwedenVaknade av att Malin stod ovanför huvudet och sa "Så här länge får du inte sova.." med ett leende på läpparna. Klockan var då strax efter elva och det var dags att kliva upp.Medan Malin gjorde tårtbotten till Magnus födelsedagsmiddag så diskade jag efter gårdagens förfest. Sen var det dags att göra sig i ordning. Duscha, sminka och fixa hår. Vid kvart i två kom pappa & A hit med klänningen och skorna. Bytte om och sen åkte vi till Norrbärke kyrka.Superfin vigsel. Det var som på film "Tager du.. John, Bengt, Patrik Andersson.. denna Suzanna, Ulrika Barkgårdh.. till din äkta maka...."Vackert!Utanför kyrkan fick vi ta kort på dem och sen åkte de häst och vagn till Gammelgården där vi andra väntade.Kanonväder! Solen sken och himlen var alldeles klar. Det fläktade knapt.När vi gick in var förrätten serverad. Bordsplacering som sa att jag skulle sitta bredvid Ola (döv).. var det planerat kanske :)Varmrätten bestod av rostbiff och potatisgratäng med gräddsås. Supergott!Innan efterrätten var vi ut och lugtade oss och pratade lite skit. Sen var det dags för tårta och kaffe.Jag tog massvis med kort. Dels med mina kameror, men speciellt med en-gångskamerorna som var utställda på borden. Tror jag knäppte slut på minst 3-4 stycken :) Hoppas det blir bra bilder!När vi ätit färdigt och alla hade hållt sina tal var det dags för bröllopsvals en trappa upp. Där fanns bandet de hade hyrt in och ett stort dansgolv. Valsen var inga problem.. det största problemet var värmen.. men man ska inte klaga.Bandet spelade all slags musik, typ 50- & 60-tal, Gessle mm. Jag blev uppbjuden av Rolf och fick äntligen bugga. Superkul! (Blev inge sånt på Ludvikafesten igår eftersonm jag helst inte dansar med gubbar jag inte känner)Senare var det dags för Kareoketävlig. Klara och Josefin vann.. Pappa och Johnny fick 'Bäst in show'-pris för sin Kristina från Vilhelmina :) När det var avklarat var det dans och prat på gården igen.När bandet ville gå hem vid 1 gjorde vi också det. Jag körde ut pappa & A till husvagnen och åkte sen in till Malin & M i stan.Nu är det dags att sova.Jobbigt bara att de lever om så mycket utanför fönstret.. Självklart ska man ju plocka ner Ludvikafestens öl-tält mitt i natten.. *suck*Häst och vagn från kyrkan till GamelgårdenBröllopsvals och senare Kareoketävling

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Juli 2006 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards