Alla inlägg under juni 2006

Av nonstop - 23 juni 2006 03:40

Åkerö, Leksand, SwedenHade bestämt oss för att gå upp i tid. Jag trodde inte riktigt på det först, men vi var duktiga faktiskt!Åt frukost och gick sedan in till Noret för att handla det sista. Var hemma igen vid 12. Gjorde då sallad, dipp och annat vi skulle ha till maten. Sen duschade vi och gjorde oss i ordning. Vid tre startade vi grillarna. Julia, Jonas, Irene och Kia kom. Grillade, kokade färskpotatis och dukade fint ute. När allting började bli klart bestämde vi oss för att äta inne, med tänke på de stora molnen som var på väg. När vi tog in sista köttbiten började det regna. Good call!Super god mat! Jag; Emmelie och Emma hade gjort egna grillspett. Mums!Efter maten var det dags för shots och efterrätt. Cheescake a la Julia (med Tequila i) och frukt till. Gott!Vid åtta var det dags att gå in till Noret och titta när de reser stången i Gropen. Vi kom in närmare nio och då var det bara en liten bit kvar. När den var på plats var vi med och dansade Små grodorna tillsammans med typ tusen andra. Anorlunda! Kul faktiskt!När vi dansat färdigt gick vi runt på stan, sen gick vi hem till Emma igen. Julia hade tagit med tacopaj också. Dags för den kände vi! Och en tequila :)Senare gick vi in till Noret igen. Tittade på folk och var in på Leksands baren en snabbis. Trångt, varmt och dålig musik. Roligare att vara ute.När Julia, Jonas och Irene hade bestämt sig för att gå hem funderade vi på att gå in på Lucky house. Det var dock en dum idé. Där var det proppfull och superlång kö. Vi blev sittandes utanför. Träffade en Martin och hans polare Andreas som vi började prata med. Supertrevliga!Gick hemåt vid 3.Imorgon har vi bokat bord på Skutan.Typiska midsommarbilder!! Tequila-race, midsommarstång och tjejgänget :)

Av nonstop - 22 juni 2006 13:35

Stockholm - LeksandOj oj oj.. vilken resa! Vid Sala kände jag mig lite kissnödig.. En stund där efter tog jag mod till mig och gick till toan. Där var det inte spolat - usch!! Eftersom jag inte hittade spol-knappen började jag förstå varför situationen hade uppstått. Tänkte först gå och sätta mig igen, men bestämde mig istället för att fråga chauffören var spol-knappen fanns. "Vid handfatet", fick jag till svar. Jaha.. Gick tillbaka och letade. Det fanns varken någon knapp eller spak vid handfatet. Jag gick och satt mig och intalade mig själv att jag inte var så kissnödig trots allt. En stund därefter kom det en tjej från bakre delen av bussen och tänkte gå på toaletten.. jag meddelade då som det var, vilket gjorde att hon också gick tillbaka och satte sig. Tjejen på andra sidan gången frågade mig vad chauffören hade sagt, eftersom hon också hade upptäckt problemet, men nu höll på att kissa på sig. Jag berättade som det var och att jag inte hittade nån knapp. Hon gick ner och letade.. provade pedalen som fanns nertill på toasitsen. Den fyllde bara på.. vilket inte var vad vi ville.. Till sist gick vi tillsammans fram och meddelade att det inte fungerade att spola och att det var flera stycken som behövde gå på toaletten. "Jasså... Ja, jag kan tyvärr inte hjälpa er just nu..", säger han utan att ens titta åt vårat håll."Kan du inte stanna någonstans då? försökte vi, men fick samma svar igen. "Vi ligger redan efter i körschemat!" Och? Femtom personer är kissnödiga!En halvtimme senare hade fler gått fram och sagt till och bett honom stanna i Borlänge, men utan lycka.Till slut gick han med på att stanna och vänta i Leksand eftersom jag och några till skulle hoppa av där. Emmelie och Emma hämtade mig vid tåget. Åkte direkt till OKQ8 så jag slapp toa-kön vid stationen. Skönt! (Kom fram till att jag hade hållt mig ca 45 min.)Åkte sen till Hemköp och handlade det mesta till imorgon.Sen vi kom hem har vi bara suttit och snackat gamla minnen. Ringde videosamtal till Josse också. :) Kul!God natt!

Av nonstop - 22 juni 2006 13:05

Pack-ångestNär jag var ute och gick småregnade det men nu är det soligt och varmt plötsligt.. Hur ska ni ha det? Ska det vara så här veligt är det ju ännu svårare att packa. :(Det svåra med packning:Ska man ta med sig stövlar eller flipp-flopps?Ska man ta med sig regnrock eller bikini?Ska man ta med sig paraply eller en bra film?Sånna grejjer har jag funderat över idag..Tråkigt om det regnar imorgon. Vi ska ju dansa runt midsommarstången är det meningen.. Iofs kan man väl göra det i regnet, men med vilka kläder?Inte nått som blir genomskinligt, inget som blir pösigt och stort om det blir fuktigt.. Inget man är rädd om. HmmmDet går bra det här!Jag tycker nästan skor och jackor är svårast. Linnen/Tröjor kan man ju alltid ta med sig många av och byta. Men tyvärr får jag inte ta min 70 l väska, vilket gör att jag inte kan ta med mig många skor och många jackor. *suck*Ska man tänka positiv "ja, det blir sol hela helgen" eller ska man vara realistisk "thja.. det kommer antagligen regna mestadels av denna midsommarhelg" ??Stod och funderade på det på balkongen för en stund sedan.Passade då på att ta en bild på blomman vi har där ute:

Av nonstop - 21 juni 2006 23:25

forts. 21 juniKom just hem får vår träff hos Jessica.. Promenerade med Carro. Halvvägs dit började det spöregna: :( Och jag som alltid lyckas ta mina moccaskor.. *smidigt*Träffades vid 19.30 snacka skit, dippade grönsaker.. väntade på Jenny. Vid 21 ringde vi och frågade var hon var. (Hon skulle komma efter jobbet..)-Oj, jag glömde. Nu har jag precis gått och lagt mig.. är helt slut!- Ok, då vet vi var du är. Trodde nästan du blivit kidnappad.. Ville bara kolla. Sov du!*skratt*Var lite rädd att det skulle regna på vägen hem också.. men det gjorde det inte. Bra bra! Jag och Carro började sjunga på "Näsan fram, näsan bak, näsan fram och skaka lite grand.." Ni vet! Hur vi kom in på den vet jag inte ritigt, men det fick mig att tänka på när VV-tjejerna dansade till den på fyllan. Tänk er "Ögat fram, ögat bak, ögat fram och skaka lite grand" Haha.. Om de har kvar den så ska jag smygspela den på midsommarafton :) *hoppas på favorit i repris*Imorgon måste jag packa. Bussen går 17.45 Ska bli kul å träffa tjejerna igen! Har snackat med Emmelie på msn typ varje dag.. men det är inte samma sak. Och Emma har jag bra messat med. Hon skrev idag att jag borde ta med mig öronproppar.. hehe.. bruden känner mig :) Vi ska sova 4 tjejer i hennes lilla stuga. Undrar hur det går :)Andra natten jag vaknar av sms mitt i natten.. Igår natt fick jag 3 st med en kvarts mellanrum, lagom så man hinner somna mellan varje. Och inatt fick jag ett. Gissa vem.. :)Pussgurka! Får se om det kommer nått inatt. Natti!

Av nonstop - 21 juni 2006 17:58

Paraply med eller inte?Kom just hem från stan. Har varit på en springa-runt-på-stan-'date' med Martina S. Det var ända tiden hon hade.. men det gick också bra. Mycket trevligt! Hon letade ut grejjer hon ska önska sig när hon fyller. Hittade bla. en klocka av märket DKNY som var jättefin!.. och tofflor av märket Birkenstock. Inte att leka med dom priserna :)Innan vil skiljdes åt fick hon presenten från mig.. en skål som jag drejat och vitlackerat. Hon hade önskat sig en skål ända sedan jag berättade att jag hade gjort en till pappa som han fick i julklapp.. Nu har hon också en! Hon tyckte det var roligt :) Nu ska jag försöka få i mig lite mat.. möjligtvis tillsammans med Carro.. och sen ska vi till Jessica. Ska träffas allihopa ikväll eftersom vi inte kommer fira midsommar tillsammans. Hoppas det blir mysigt!Hej så länge!

Av nonstop - 20 juni 2006 23:59

forts. 20 juniKom just hem från Martina & Robin. Jenny och jag kollade på matchen med dom. Spännande match! Sverige gjorde bra ifrån sig tycker jag. Synd att vi inte vann.. men oavgjort är bättre än att förlora.. eller?När det blev långtråkigt att se matchen fanns som tur deras katt till hands.. gud va jag skratta åt na'. Jagar Jenny runt i lägenheten.. gömmer sig i Jennys väska och tror att hon inte syns, attackerar Robins fötter utan anledning.. spinger in i väggen för att hon inte hinner bromsa på det hala parkettgolvet.. supersöt!Hände en annan lustig sak också. Situationen var: Martina, jag och Robin sitter i soffan och försöker koncentrera oss på matchen. Jenny är rastlös och leker därför med katten. Plötsligt kommer Jenny på att de haft kattleksaker och lekt med förut och springer därför in i deras sovrum.M: Vad gör du i vårat sovrum? *frågade blickar mot sovrummet*J: Hämtar humlan! *ekande röst från under sängen(?)*M: Horan?? *chockad röst*Jag och Robin lägger oss ner av skratt.. efter en stund får jag fram "Inte horan.. Humlan!!" En kattleksak kommer utflygandes från sovrummet. Den är tjock,gul och svartrandig och har två vingar.. typ humla!M: Jasså, menar du Bi:et..!? Asgarv återigen! I halvlek fick jag höra den väldigt omtalade Willys-låten, som en på deras jobb fick ihop med några öl i kroppen! (Har tidigare bara hört Martina sjunga samma mening om och om igen.. *tröttsamt*) Skitbra var den! En egen version av Papparizzos - 'You're my lover.. under cover', ändrad till 'Jobba på Willys.. där är det billigt' osv. Man kanske måste höra den..?! Hur som helst så var den asrolig.. *ler bara jag tänker på den*Martina fastnade för 'Micke på frukten.. sprayar bort lukten.. Eddie fönar håret och fyller....glömt resten' (Den handlar alltså om ett visst antal personer som jobbar tillsammans.. på Willys!) Imorgon blir det lite tjejkväll.. vill träffas allihopa före midsommar eftersom vi inte kommer fira tilsammans. Vet inte riktigt vad vi ska hitta på.. *funderar hårt*Nu är det 2 dagar kvar till Leksand och 6 dagar kvar till Jim kommer hit.. :)God natt!

Av nonstop - 20 juni 2006 18:36

forts. 20 juniDet gick bra hos tandläkaren.. Hon sa att det såg fint ut och jag hade inga hål *pust* Skönt!Om två år skulle hon kalla mig igen.. tur det för det är dyrt som fan. 544kr.. för att sitta där i tio min en kvart.. herre gud! Hon måste tjäna multum/timme!Aja.. nu är det gjort.. Har gruvat mig för det här sedan jag fick kallelsen i början på maj. SKÖN FÖRSVINN som man säger på teckenspråk :)Kvällens plan att åka till Råsunda stadion och se Sverige - Engalnd på storbild har ändrats.. Nu ska vi istället till Brandbergen (M & R) och titta på deras 37".Om jag får säga det själv så tycker jag det verkar mysigare!Snackade med Erik B för en stund sedan.. han frågade om jag var insatt i VM.. Nej svarade jag, vilket gjorde att jag fick ett helt utlägg om hur det går om Den vinne mot Den eller om Vi förlorar mot Den osv. Oj oj oj.. blev inge klokare för det. Men men..Hoppas det går bra för Sverige ikväll iallafall!Kram

Av nonstop - 20 juni 2006 14:55

NervösHar varit på prommenad idag också. Gick ner till Siba och Coop Forum. Skulle inte köpa nånting eftersom jag typ inte har nå pengar.. men jag hittade superbillig film till kameran på Siba och ett par tofflor på Coop. Var bara tvungen att handla!Nu är det dags för tandläkaren. *nervös* Tycker inte om!

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards