Alla inlägg den 17 juni 2006

Av nonstop - 17 juni 2006 02:13

Fågelfobi = flygrädd?Idag har vi tjejer haft möhippa för Ulrika och killarna hade svensexa för John (kusin). John visste om att vi skulle kidnappa Ulrika, men Ulrika visste inte att grabbarna skulle kidnappa John.. inte han heller så klart. Problemet var att när bästa kompisen hämtade Ulrika hörde hon John säga till döttrarna att de skulle ut och åka båt när mamma och tjejerna har gått.. Killarna fick då rappa på så han inte hann åka hemifrån. Vi satt på Ulrika en pippigul negligé, vit gardin som slöja och en grisrosa 'boa' runt halsen. Snyggt!John hade tydligen blivit påtvingade en 3 storlekar för liten mjukisdräkt, röd, som det står ICA på, plus en knallorange keps som det står Opel på. He he he, synd att vi inte fick se honom. :) *Längtar till de framkallat bilderna*När vi fått på Ulrika ögonbindel åkte vi ut till Nyckelmyra (Ludvika flygfält). När hon tog av sig bindeln uppenbarade sig ett nervöst leende och hon bara stirrade på det lilla segelflygplanet. - Åh, det här ska bli roligt...! sa hon med lite förtvivlan i rösten.Medan Ulrika var uppe i luften (ca. 30 min) satt vi andra och tog ett glas vin i solen och presenterade oss för varandra. Hur känner du Ulrika då?John hade blivit runtkörd ganska länge för att sedan få gissa var han befann sig. Ingen aning! Rätt svar: Hörken. Dags för vattenskidor :) Han var tydligen duktig. Kommit upp på 5:e försöket och åkte länge flera gånger. Vi åt hemmagjord smörgåstårta på filtar i solen, medan grabbarna hade bokat bord på Bodegan i Ludvika. När vi hade ätit färdigt så intog vi Selmas krog. Där satt vi till framåt elva. Då hade vi tröttnat och ville gå vidare.. detta var dock inte det lättaste eftersom grabbarna hade gått in på Trädgårn', enda utestället i Ludvika som har musik. Meningen var att det blivande paret inte skulle träffas så vi fick inte komma dit. Efter många telefonsamtal sa killarna att de antagligen inte skulle komma därifrån så vi kunde lika gärna komma dit. Precis när vi komit in leder de ut John och skjutsar hem honom. För mycket öl och för lite sömn trodde dom. Stackarn!Vid halv ett bestämde jag och Natta oss för att leta på toan. Det fanns tre tjejtoaletter en trappa ner, så vi gick självklart dit. Där var det också kö dessvärre. Efter en liten stund kommer det en kille och ställer sig bakom mig i kön.. Jag tittar på honom och säger:- Det här är tjejtoan, det vet du va?!- Ja, men det finns ju flera.. får jag till svar.Pratar med Natta en stund, minding my own buissnes.. sen kommer killen på varför han är där nere.. för att ragga så klart! - Du är inte härifrån stan, va?- Nä.. , svarar jag.- Nä.. för då hade jag känt igen dig! sägen han då.. med rödsprängda ögon och ett stort vitt leende.Herre gud! Jag säger inget mer utan får som tur är gå in på toaletten som just blir ledig. Väl inne på toan hör jag hur han kör samma replik till någon annan tjej som just kommit ner och ställt sig i kön.. Jag kan inget annat göra än skratta tyst för mig själv. TihiNär möhippan och svensexan dött ut för kvällen sluter jag upp med Malin och Karin. Vi har tänkt dansa, men när man redan i trappan upp känner att man går in i en 'vägg' av värme och svettlukt ångrar vi oss ganska snabbt och går ut igen. Usch va varmt! Förstår inte hur de dessutom kan stå som packade sillar och försöka dansa på det lilla dansgolvet. Vid kvart i två kändes det som vi kunde det där så då gick hem! Nu är klockan över två så nu är det läggdags!God natt!Ulrika på väg upp i segelflyget:

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2006 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards