Alla inlägg under maj 2006

Av nonstop - 7 maj 2006 23:50

Vaknade vid 7.30 och trodde klockan var typ 11. Var för pigg för att somna om.. så jag låg och funderade en stund. Sen lyckades jag somna om igen. Sanna kom och knackade på dörren vid 11.. då åt vi frukost och sen satte vi oss i solen på altanen. Varmt och skönt!Vid 16 kom Josefin och Petter och hämtade oss. Åkte först till Petters pappa och kollade bilen, sen till Birsta och tittade en snabbis i affärer. Åkte hemåt vid 18.Precis före Rättvik lät det konstigt om bilen och den drog åt höger. Vi stannade direkt i en parkeringsficka och hoppade ur. Punktering! Det kunde hha gått illa.. Vi bytte hjul och åkte vidare. Stannade och kollade luften i Rättvik, för säkerhets skull.Hemma i Leksand igen vid 22.30 *pust*Snackade lite med grabbarna och åt lite..Nu är det sängen som gäller!God natt!

Av nonstop - 6 maj 2006 16:02

forts.Upp 6.30 Frukost 7.45 Resterande delarna av intevjun började 8.30Idag hade vi:Tsp: Avläsa (2ggr)när en tjej berätta. (Ej anteckna samtidigt) Och sedan skriva/återberätta på svenska vad hon hade sagt.Sv: Berätta 5 min. oförberett om något av följande: Tupperwareburkar, Tekniska hjälpmedel el. sportutrustningTsp: Berätta 5 min. oförberett om något av följande: Tupperwareburkar, Tekniska hjälpmedel el. sportutrustningOch sist var det utvärdering och frågestund.Vi fick veta att det finns ungefär 7 lediga platser och vi var 13 som sökte till 3:e året. Vi får se hur det går..Nöjd med dagen iallafall.Nu är vi hos Kristoffers pappa och ska grilla. Ikväll blir det fest. Hoppas det blir trevligt!KramJosse och jag solar:

Av nonstop - 5 maj 2006 22:53

NervösKlev upp vid 6.30, gjorde oss i ordning, åt frukost och sen åkte vi.Petter körde lagom mycket för fort så vi var framme vid 12.10 Åt på McDonalds och sen åkte vi till Härnösands folkhögskola.Träffade Sandra, en kompis till Sanna, och pratade lite med henne medan vi väntade på att få information var vi skulle.Träffas i ett klassrum och information med lärarna och sedan blev vi indelade i grupper. Jag hamnade i den Blåa gruppen. Idag skulle vi på fyra olika stationer:Sv/Tsp: Synonymer på svenska och teckenspråkSv: Läsa en text och återberätta för hela gruppenTsp: Berätta fritt något du varit med omIntervju: Svara på olika frågor och berätta om sig självNär vi var klara med detta var klockan 17.30 Vid 18 var det grillning och sedan åt vi tillsammans med alla delatgare, lärare och andra teckenspråkare. Senare hämtade Sanna, Petter och Kristoffer oss.. vi följde med till en fest hos en kompis till dem. Åkte tillbaka tidigt eftersom vi måste upp imorgon igen. Tror det är tre stationer kvar.Trött!God natt!

Av nonstop - 4 maj 2006 19:51

Sommarjackan17 grader i solen när jag gick till skolan imorse! :) Tog sommarjackan idag för första gången. Lugn dag i skolan idag.. på förmiddagen redovisade de personer som inte var med i tisdags och på eftermiddagen hade vi eget val, vilket betyder keramik för min del. Jag gjode det som absolut var nödvändigt.. sen var vi mest ute i solen. Varmt och skönt!Emmelie och Emma tyckte vi skulle åka och fika.. och det gjorde vi. Satt ute på Siljans och myste. Sen åkte vi till Insjön och kolla på Lager70 (affär). Jag hittade skärp. Köpte ett vitt och ett svart.. :) Josse köpte skor och Emmelie surfarshorts. Emma kom hem tomhänt.På vägen hem kändes det väldigt jobbigt att behöva laga mat.. så vi åkte till Kinan och köpte med oss mat hem istället! :) Gott!Nu är det Big brother.. igen!Sen blir det kanske film :) Sist såg vi Ice Age.. undra vad det blir idag..?! Imorgon bitti åker jag och Josse med Petter, Sanna och Kristoffer till Härnösand.. Intervjun börjar 13.Håll tummarna!KramJag och Emmelie (+ Josse och Emma)- fikar ute på Siljans café

Av nonstop - 3 maj 2006 17:49

Uppvikta byxorMysväder idag!Kunde ha haft lågskorna.. men jag valde mocca. Dagen har varit ganska.. ja vet inte.. jobbig på nå vis. Ingte lika ont i ryggen men istället mensvärk. *suck*Har haft 4 olika lärare idag.. vilket betyder fyra olika uppgifter. Var av en vi ska redovisa på teckenspråk på tisdag.I helgen ska ja ju till Härnösand också på tolkintervju.. börjar bli lite nervös faktiskt. Det är typ hela dan på fredag och halv dan på lördag. Spännande och se hur det ser ut.. Det är många härifrån som kommer där i från som säger att det är jättefint och mysigt (självklart).Upp till bevis!Nu ska jag gå upp och käka med tjejerna.. sen ska vi till Insjön och spela badminton. Inte jag dock.. eftersom min rygg säger Nej.Ska bli kul att se Em, Jim, Roy och Danho spela :)Bye!

Av nonstop - 2 maj 2006 18:52

FriskvårdPå tisdagar har vi ju (som ni vet) friskvård.Jag och Josse hade planerat att gå till stan. Vi lunchen satt vi och snackade med Petter, Danho, Jim och Roy. Frågade om de vill gå med oss till stan. Var beredda på ett nej, men det såg faktiskt lovande ut.Kom in på något annat, men sedan frågade jag igen.Till slut sa de Ja.Vi vandrade in till stan, fikade och gick tillbaka. Sammmanlagt 1 mil. Bra jobbat grabbar!Nu är det BB och sen ska vi se på film. Hoppas på Ice Age 2!Hörs imorgon!

Av nonstop - 2 maj 2006 10:18

Slarver! Har inte skrivit på flera dar...Jag har skitont i ryggen.. Har sträckt hela högersidan.. vet inte riktigt hur och när.. men någon gång på söndagen.I em har jag tänkte skriva in vad som hänt i helgen.. På återseende!

Av nonstop - 1 maj 2006 23:32

För mycket sprit i kroppenHade ställt klockan på 11.. inte så smart när man gick och lade sig 5. Kännde att det var jobbig att vända på sig för att somna om.. huvuder vill inte riktigt vara med.. Svårt att somna om men till slut lyckades jag. Sov till 13.17 Gick motvilligt upp och duschade.Var precis färdig när Josse ringde och sa "Kom upp och ät frukost med oss!" Det gjorde jag.vid 15 tyckte jag och Emmelie det var dags att ta en prommenad till Emma och hämta bilen. Josse hängde på.Ganska jobbigt att gå. Kände direkt när jag vaknade att jag hade sträckt ryggen.. men det blev värre när vi var ute i blåsten.Väl framme hos Emma snackade vi lite skit. Sen bestämde vi oss för att åka och köpa bakis-mat. Hambugare! Gott!På kvällen satt vi bara i soffan och hade mysigt.. Vissa kände dock för att festa för tredje dagen i rad och började dricka öl som tokar.. var så god, säger jag. Bara jag slipper!Skulle förbereda redovisningen men det var ganska svårt att koncentrera sig när Jim, Danho och Kristoffer 'viftade' för fult och man var nyfiken på vad de prata om.. Vi får se hur det går med redovisningen imorgon.. Jag ska berätta om Hår. :)God natt!En bild från igår. Förfesten hos Emma: Jag och Britta

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2006 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards