Alla inlägg den 8 maj 2006

Av nonstop - 8 maj 2006 23:28

Intervju eller inte?Vi skulle förbereda ett minne till svenskalektionen idag. Gick upp till DSBn och gjorde vår första simultana taltolkning.. det skumma är att vi gjorde det med vår svensklärare, som inte kan nå teckenspråk.I alla fulla fall skulle den som tecknade sin 4 min. långa berättelse stå i det lilla ljdisolerade rummet. En skulle stå på andra sidan glasväggen och taltolka till oss som satt och antecknade om vi tyckte något var bra eller mindre bra.Jätterolig övning! Jag fick tolka Julias berättelse och Roy tolkade mig.Vi hade självstudier på eftermiddagen. Bestämde oss för att sätta oss ute i solen och diskutera lite hemligheter.. Skönt! 23-24 grader säkert.Imorgon ska jag egentligen vara på jobbintervju i Bromma klockan 9, men bestämde mig (efter 3 dagar) att inte åka. Jag har ingen bra anledning till mitt beslut. Tänk om det är bara för att jag är lat!?Efter dagens tolkövning kände jag att tolkutbildningen kanske inte är så dum i alla fall. Nästa vecka får vi veta om vi kommit in eller inte. Gud vad jag kommer ångra mig att jag inte åkte på jobbintervjun om jag inte kommer in... ja ja..Efter middagen var det obligatorisk närvaro på Kommunfullmäktige 19.00 *suck*Kändes lite drygt att sitta där i två timmar, medan andra var ute och sola och spelade fotboll och myste.Det avr intressant i ungefär 40 min, sen väntade man bara på få att gå hem.Nu har vi suttit uppe i soffan och snackat. Alla börjar bli röda på armarna och bröstet.. nu är det snart sommar!KramEmmelie, Jag och Emma solar:

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2006 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Skapa flashcards