Alla inlägg den 26 april 2006

Av nonstop - 26 april 2006 23:35

B.H Tänker på dig!Vad gör du nu?Jag känner att jag ibland är som duVad tänker du på för nått?Jag är glad för de egenskaper jag har fåttSer du mig?Jag drömmer om digVäntar du på mig i det blå?Jag längtar efter kramarna.. jag aldrig kan fåEn dikt från mitt hjärta

Av nonstop - 26 april 2006 22:44

OC, Las Vegas och CSI samma kväll!!Idag var det intervju på Södertörns folkhögskola.Nervös sedan jag vaknade. Skönt att den är över.. nu är det bara Härnösand kvar nästa fredag.Ganska intensiv dag. 8.30 Information och schema för dagen. Alla lärare presenterade sig. Blev indelade i grupper.9.00 Svenskaprov bestående av fyra delar: StavningskontrollOrdkunskap (från högskoleprov)2 artiklar som vi skulle läsa och 'sammanfatta'Idiom vi skulle förklara.10.40Lyssna på en faktatext (2 ggr)Lyssna på en narrativ berättelse (2 ggr)Ni får anteckna. Ni ska sedan återberätta en av texterna på teckenspråk och en på svenska för lärarna ni träffar härnäst. Då får ni ej använda anteckningarna.11.50Intervju med en hörande tolklärare och en döv teckenspråkslärare.Återberättade båda texterna.12.30Lunchade med Josse och Martina S14.304 uppgifter i digitala språkboxen:Avläsa en narrativ text på teckenspråk (2 ggr) och sedan svara på 19 frågor angående texten.Avläsa en ordlista. Skriva upp de tecken hon visade.Spela in en ordlista. 30 ord jag fått på papper.Avläsa genuina tecken och sedan förklara vad de betyder och hur de används (spela in).Svenskaprovet gick inte så bra. Återberätta den narrativa texten på teckenspråk gick bra.Återberätta faktatexten på svenska gick bättre än förväntat (fick dock lite hjälp - ledtrådar - av tolkläraren som lyssnade).Svara på frågorna till tsptexten gick bra.Avläsa ordlistan gick ganska bra.Spela in tecken - ordlistan jag fick - gick ganska bra.Avläsa och förklara de genuina tecknen kunde ha gått bättre men jag är nöjd.Josse följde med hem hit till pappa när vi var klara.Vi gjorde mat och åt.. sen tog vi en tårtbit till efterrätt :)Gårdagen var lyckad i alla fall! :)Pappa blev jätteglad när jobbarkompisarna med sina respeltive kom och grattade honom. Väldigt överaskad.Han fick en tavla. En förstorade bild från i midsomras som det står "Nu är jag 60!!" på. Kul! Bilden när pappa har öppnat deras present.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<<
April 2006 >>>

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kategorier

Bilder

  

 

 

 

 

 

 

 

  

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Gästbok

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards